تاریخ انتشارجمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۶۹۱۲۲
استاندار مازندران با بیان اینکه، مسولیت اول مدیریت زباله ها با شهرداران است، گفت: باید در همه شهرها مناطقی برای مدیریت زباله وجود داسته باشد.
۰
plusresetminus
نباید برای پاک کردن زباله از چهره مازندران تعلل شود/شهرداران مسئول اول مدیریت زباله‌ها
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور در آیین تحویل ۱۵ خودرو حمل زباله به دهیاران مازندران که در آستانه نوروز و به منظور پاک سازی معابر و خدمات رسانی هر چه بهتر به هم استانی ها و مسافران نوروزی انجام شد، افزود: برای پاک کردن زباله از چهره مازندران نباید تعلل کنید و باید هر چه زودتر نسبت به رفع این مشکلات برنامه ریزی و اقدام کنید.

وی ادامه داد: همه ما باید برابر سلامت جامعه حساس باشیم و با ایجاد ظرفیت های مختلف بتوانیم با کمک مردم، جامعه و محیط زیست استان خودمان را از زباله پاک کنیم.

استاندار مازندران گفت: حفاظت از محیط شهرها وظیفه شهرداران است و این مجموعه ها در خط مقدم این کار قرار دارند.

وی تصریح کرد: اگر در این استان بخواهیم متفاوت با مابقی استان ها عمل کنیم، مهم‌ترین و موثرترین اقدام در این زمینه جمع آوری زباله ها است.

مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: وجود زباله در معابر برخی شهرهای مازندران این سوال را ایجاد می کند که چطور می توان آن شهر را به عنوان مقصد سفر هموطنان معرفی کنیم.

وی از شهرداران خواست تا در این زمینه وقت بیشتری بگذارند و گفت: شهرداران شیوه های مختلف را در زمینه جمع آوری زباله بکار ببندند تا کسی بخاطر منظر نازیبای ناشی از وجود زباله خرده نگیرد.

حسینی پور با بیان این که، مسولیت اول مدیریت زباله ها با شهرداران است، افزود: باید در همه شهرها مناطقی برای مدیریت زباله وجود داسته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات زیرساختی و اجرای طرح های توسعه ای در مناطق روستایی این استان در سال جاری تخصیص یافت. ‎

رضا علیخانی افزود: روستاها نقش موثری در خودکفایی، استقلال و بی نیازی کشور دارند و اهمیت این مناطق در سه بخش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برجسته است.

وی خاطر نشان کرد: روستاها به عنوان تکیه گاه زنجیره غذایی محسوب می شوند و پیشرفت و توسعه روستاها محورهای توسعه ملی محسوب است و کلید رفع مشکلات شهرها در گرو رشد و توسعه برنامه محور و اقتصاد محور روستاها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا و مردم به عنوان نمایندگان اصلی دولت وظیفه مدیریت و حمکرانی روستاها را بر عهده دارند، و دولت نیز وظیفه دارد نسبت به رفع مشکلات دهیاران اقدام کند.

این مسوول تصریح کرد: تامین اعتبارات عمرانی روستا و تامین تجهیزات جزو وظایف دولت است و امروز ۱۵ دستگاه خودروی زباله تحویل دهیاری ها شد.

علیخانی تصریح کرد: امروز موضوع زباله به عنوان یک دغدغه و چالش برای استان است و باید با برنامه محوری و اقدام جهادی هرچه زودتر به این دغدغه پایان دهیم..

وی اضافه کرد: امسال ۱۰ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرها اختصاص داده شد که شامل پنج دستگاه ماشین آتش نشانی، پنج دستگاه تجهیزات امدادی، ۷۰ دست لباس و تحهیزات انفرادی آتش تشانی و ۵۲ دستگاه تنفسی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴