تاریخ انتشارجمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۶۹۱۱۴
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه بحث مسکن، اشتغال و درمان از جمله مهمترین مشکلات ماست،
۱
plusresetminus
مسکن، اشتغال و درمان سه الویت مهم جامعه ایثارگری/هزار و ۳۹۵ فقره وام اشتغال پرداخت شد
به گزارش بلاغ، سعید کهنسال در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تاریخچه‌ای از تشکیل بنیاد شهید امور ایثارگران مازندران و روز شهدا، اظهار کرد: تکریم از مقام شامخ شهدا که بیانگر رشادت‌های شهدا بود وظیفه ای است که در هفته جانباز تا شهید بر خود لازم میدانیم.

وی افزود: ما در بحث فرهنگ ایثار و شهادت بر این باوریم که رفتار شهدا باید در رفتار مسئولان و فرزندان این آب و خاک نهادینه شود، در این راستا در دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران تمام تلاشمان را کردیم.

کهن سال با اشاره به معطل ماندن قانون ماده ۷۴ ایثارگری، تاکید کرد: تلاشمان به احیای این قانون بوده است تا براساس نگاه جمع‌سپاری در حوزه های مختلف هنرهای تجسمی، دیجیتالی، نمایشی و غیره در تولید برنامه‌های محتوایی ورود پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه مسئولان از دیدار با خانواده‌های شهدا دریغ نکردند، گفت: دغدغه مهم ما آموزش همه کارمندان باهدف توجه ویژه به جامعه ایثارگری و اجرای قوانین معطل مانده در این حوزه در دستگاه‌های اجرایی است.

این مسئول اعلام کرد: بنیاد شهید ۱۳۴ دیدار با خانواده‌های شهید در هر شهرستان داشت، در این ملاقات‌ها پای دردودل‌ها نشستیم، متوجه شدیم که ۷۰درصد از قوانین قابلیت اجرایی دارد اما متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: ساختار بنیاد باهدف حل مسئله و حضور مشاوران در دستگاه های اجرایی به رفع بیشتر مطالبات جامعه ایثارگری پرداخت، در کنارش تشکل های ایثارگری و سمن‌های مدنی نیز همکاری خوبی دارند.

کهن سال اعلام کرد: بحث مسکن و اشتغال و درمان از جمله مهمترین مشکلات ماست، در بحث اشتغال ضریب بیکاری جامعه ایثارگری نسبت به دیگران علیرغم وجود قوانین دوبرابر است،امسال ۳۰۰ نفر از جانبازان و ۲۷۴ فرزندان ایثارگر جذب دستگاه‌های اجرایی شدند که به واسطه ترویج نگاه مطالبه‌گری در دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

این مسئول با بیان اینکه پرداختی ها در بحث اشتغال از سال گذشته تاکنون از ۴۲۵ وام خوداشتغالی به هزار و ۳۹۵ مورد رسید، اذعان داشت: در حوزه مسکن ۲ هزار و ۴۵۵ جانباز و خانواده شهید فاقد مسکن، هزار و ۵۰۰ نفر برای مسکن معرفی شدند.

وی اضافه کرد: طبق بند ب ماده ۴۴ بیمه باید رایگان باشد اما نیست، در حال حاضر ۷۸ هزار نفر در حوزه تکمیلی، ۴۶ هزار نفر بیمه پایه و درمان و ۴هزار و ۶۰۰ نفر بیماری صعب العلاج داریم، امسال ۵۰درصد افزایش داشتیم، البته میانگین چهار ماه بدهی به بانک دی داریم تلاش داریم تا عید به دو ماه برسانیم.

کهن سال تاکید کرد: پایش سلامت بدون ۱۱۷ هزار جامعه ایثارگری در منازلشان ویزیت داریم حق پرستاری به همه همسران جانبازان ۷۰درصد به بالا خودمان مراجعه میکنیم.امسال ۷درصد ساماندهی در کل گلزارهای شهدا انجام شد ۲۴درصد باقی ماند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در دیدار اظهار کرد: روز ۲۲ اسفند ماه روز شهدا و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار را گرامی می‌داریم و پیشاپیش سال نو و ماه مبارک رمضان بهار طبیعت و قرآن را تبریک عرض می‌کنیم.

وی افزود: خدمت بسیجی‌وار به جامعه ایثارگر جای خرسندی دارد، اما اینکه هنوز خدمات ارائه شده با آنچه که در شان این جامعه است فاصله زیادی دارد به‌خصوص اینکه مشکل اشتغال در جامعه ایثارگری دوبرابر است مایه نگرانی است و نباید اینطور باشد.

محمدی لائینی خواستار برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری در بین جامعه ایثارگری در سال ۱۴۰۲ شد و تاکید کرد: با تعامل دستگاه‌های اجرایی و همچنین اعطای وام‌های اشتغال می‌توان کاری کرد که نرخ بیکاری در بین جامعه ایثارگران با دیگر افراد جامعه برابر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی دیگر باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک دستگاه بالادستی نگاه کنند، اضافه کرد: وظیفه همه خدمت‌رسانی به خانواده‌هایی است که برای مملکت خون داده و مصیبت دیدند، چرا که امنیت و پیشرفت را از آن‌ها داریم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مسائل فرهنگی بیش از آنکه به جسم جامعه جانبازان برسیم مسئول هستیم که به ذهن و دلشان برسیم، حفظ باورها و اعتقادات و سبک زندگی درست خیلی مهم‌تر از رسیدگی به جسم و معیشتشان است، پس معاونت فرهنگی مهم است.
وی عنوان کرد: توجه ما بیشتر به فرهنگ دینی و اخلاقی ذیل ارزش‌های اسلامی است، نگاه اعتقادی جانبازان و ایثارگران به این نظام باید حفظ و سبک زندگی اسلامی شان باید تقویت شود تا دستخوش فرهنگ برهنگی نشوند.

محمدی لائینی خطاب به جمع حاضر، تصریح کرد: فکر نکنید وظیفه شما پس از ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگر تمام شده بلکه پایش رفتاری و شغلی پس از آن از وظایف دیگر شماست، اینها نباید هنجارشکن‌تر از بقیه افراد جامعه باشند و این موضوع وجهه جامعه ایثارگری را زیرسوال می‌برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها بهای لازم و رفتار در شان جامعه ایثارگری را با شاغلین این حوزه ندارند، پس رفتار خود این افراد و رفتار جامعه ایثارگری با اینها باید مناسب باشد.

وی تاکید کرد: انتظار ما از مجموعه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران متفاوت است، اگر خود این کارکنان در موارد فرهنگی پشتیبانی نشوند تاثیرهای بدی دارد، هر روز حداقل دو صفحه قرآن بخوانند و استغفار کنند، در خانواده‌های خودشان به مسئله حجاب و عفاف توجه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴