تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۶۹۰۷۳
مدیرکل استاندارد مازندران از اجرای طرح ویژه عیدانه استاندارد از نیمه اسفند امسال تا نیمه فروردین سال آینده خبر داد.
۰
plusresetminus
آغاز طرح نظارتی عیدانه استاندارد/اجباری شدن مجدد استاندارد برنج در دست انجام است
به گزارش بلاغ؛ محمد ملاعلی‌پور مدیرکل استاندارد مازندران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد:  اداره کل استاندارد مازندران در ایام نوروز طرح‌های ویژه نظارتی را در دستور کار قرار داده است که نظارت بر خدمات در الویت طرح قرار دارد.

وی افزود: از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین طرح نظارت ویژه در مراکز خدماتی نظیر پایانه‌های حمل و نقل، مجتمع‌های گردشگری، مراکز عرضه و خدمات، جایگاه‌های عرضه سوخت، آجیل و پروتئینی از سوی بازرسان استاندارد مورد نظارت قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد مازندران، خاطرنشان کرد: محصولاتی نظیر خشکبار، آجیل و کلیه اقلام پرمصرف نظیر شیرینی جات و پروتئینی در این طرح مورد رصد قرار خواهند گرفت.

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۱۷۷ نمونه کالا پیش بسته بندی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۱۵ هزار نمونه توزین شد که ۹۷ مورد آن همخوانی با برچسب کالا داشت و ۸۰ مورد نیز با برچسب همخوانی نداشت و از مقدار واقعی کمتر بود.

ملاعلی‌پور بیان کرد: طی این ایام اوزان کالاها را به ویژه در محصولات پیش بسته بندی مورد رصد قرار خواهیم داد و با متخلفان تولیدی برخورد خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد نمونه برداری از مراکز عرضه سلام واحدهای تولیدی آزمون داشتیم.

مدیرکل استاندارد مازندران، گفت: تعداد نیروهای انسانی ما تناسبی با حجم ماموریت‌های بالای سازمان ما ندارد و نظارت‌ها مستمر در حوزه‌های گوناگون صورت می‌گیرد.

این مسئول افزود: اجباری شدن مجدد استاندارد برنج در دست انجام است و واحدهای تولیدی پس از تایید این مهم موظف به رعایت موارد اعلامی خواهند شد.

ملاعلی‌پور اعلام کرد: فرآورده‌های برنج برخلاف سایر فرآورده‌ها که هر ۵ سال بازنگری می‌شوند در بازه زمانی کوتاه‌تر حدود دو ساله صورت می‌گیرد تا رضایت مندی بیشتر مصرف کنندگان را بدنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار قلم کالا در حوزه مواد غذایی مشمول استاندارد می‌شوند؛ تاکید کرد: حدود یک هزار و ۳۷ مورد قلم کالای عمدتا غذایی و خدمات مشمول استاندارد اجباری هستند.

مدیرکل استاندارد مازندران، افزود: در طرح عیدانه نظارت استاندارد از میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای، مراکز اقامتی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، خدمات قالیشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل، رستوران‌ها، هتل‌ها بازدید صورت خواهد گرفت.

این مسئول مطرح کرد: تا زمانی که از سلامت اقلام وارداتی در بنادر مطمئن نشویم اجازه ترخیص نمی‌دهیم؛ البته زمان بر شدن ترخیص کالا نیز موجب می‌شود که کالا به لحاظ کیفی از استاندارد خارج شود و لذا مجدد نمونه برداری صورت می‌گیرد.

ملاعلی‌پور ادامه داد: اگر کالایی حایز استانداردهای لازم در آزمایشات مجدد نشود گواهی عدم انطباق صادر می‌شود و از این گام به بعد سایر دستگاه‌های مرتبط دخیل می‌شوند و باید نظارت دقیقی جهت عدم انحراف کالا از مسیر واقعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قطعات یدکی نمونه برداری‌های مستمری صورت می‌گیرد و حداقل‌هایی لحاظ می‌شود؛ هر چند می‌پذیریم که نباید حمایت از تولید به معنای حمایت بی قید و شرط نیست و باید الزامات کیفی صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد مازندران، تصریح کرد: حمایت از تولید بعضا مورد سوء استفاده بعضا دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد و برخوردهای ویژه از سال آینده در دستور کار قرار دارد.

این مسئول گفت: واحدهایی که با عدم رعایت موارد لازم کیفی، منافع مردم را به خطر می‌اندازند قطعا مورد برخورد بازرسان استاندارد قرار خواهند گرفت و در سال آینده در برخورد با این واحدها هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

ملاعلی‌پور متذکر شد: در سال آینده مردم محور عمل خواهیم کرد و تلاش خواهیم داد گزارش‌های را از مردم بگیریم و گزارش‌های مردمی قطعا خلا نیروهای انسانی ما را پوشش خواهد داد.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند هرگونه گزارش را با شماره ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد مازندران اعلام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴