کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد:

کاهش چشمگیر ذخایر خونی در مازندران/مردم در ایام نوروز و ماه رمضان اهدای خون را فراموش نکنند

24 اسفند 1401 ساعت 15:40

مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان در روز‌های پایانی سال خبر داد.


به گزارش بلاغ، عبداله محمدی فیروزجایی مدیر کل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار ما از کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند در این روز‌های پایانی سال به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند و مارا در تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز ۴۷ مرکز درمانی و بیماران خاص به ویژه تالاسمی‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به افزایش اعمال جراحی و افزایش درخواست مراکز درمانی، از دارندگان همه گروه‌های خونی خواست با اهدای خون در روز‌های پایانی سال به جبران کمبود منابع خونی کمک کنند.

محمدی فیروزجایی افزود: به دلیل مشغله مردم در روز‌های پایانی سال برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تعداد مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است، در حالیکه اعمال جراحی در مراکز درمانی با حجم بیشتری در حال انجام است و بیماران عزیز تالاسمی قبل از تعطیلات نیازمند دریافت خون هستند.

وی همچنین به ساعات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پذیرش داوطلبان اهدای خون در ایام نوروز به غیر از روز‌های یکم، سوم و سیزدهم فروردین در مابقی روز‌های تعطیل برقرار خواهد بود.

محمدی فیروزجایی افزود: در پایگاه‌های انتقال خون ساری، بابل، آمل، تنکابن، بهشهر و قائم شهر در روز دوم فروردین صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و روز‌های تعطیل چهارم، یازدهم و دوازدهم فروردین حدود یک ساعت پس از افطار تا ساعت ۲۴ نسبت به پذیرش داوطلبان اهدای خون اقدام می‌شود.

وی گفت: پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری رامسر و نور روز‌های دوم، چهارم، یازدهم و دوازدهم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: ۵ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ساری، بابل، آمل، تنکابن و بهشهر در روز‌های عادی ماه مبارک رمضان در دوشیفت کاری، صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و شب‌ها حدود یک ساعت بعد از افطار تا ساعت ۲۴ آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون است.

وی افزود: مرکز ثابت خونگیری قائم شهر شب‌ها بعد از افطار تا ساعت ۲۴، پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری نور و رامسر نیز در روز‌های عادی ماه مبارک فقط در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و در گلوگاه روز‌های شنبه و چهارشنبه از ۸ تا ۱۳ فعال خواهند بود.

محمدی فیروزجایی گفت: در شب‌های احیا نیز همه پایگاه‌های انتقال خون پس از افطار تا ساعت ۲۴ فعال و آماده دریافت خون‌های اهدایی هم استانی‌های نوعدوست خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران رفع دغدغه تأمین خون و فرآورده‌های خونی استان را در گرو همدلی و همراهی مردم ایثارگر استان به ویژه جوانان و اهداکنندگان خون عنوان کرد و افزود: خون یک ماده ارزشمندی است که در علم پزشکی هنوزهیچ گونه جایگزینی ندارد و تنها منبع تامین آن انسان‌ها می‌باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 469069

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/469069/کاهش-چشمگیر-ذخایر-خونی-مازندران-مردم-ایام-نوروز-ماه-رمضان-اهدای-خون-فراموش-نکنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com