تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۴۶۹۰۴۵
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب منابع بانک کشاورزی استان پایین است و یک ریال وام قرض الحسنه در این بانک به کشاورزان داده نمی‌شود.
۱
plusresetminus
یک ریال وام قرض‌الحسنه  به کشاورزان داده نمی‌شود/ لزوم اصلاح ساز و کار ارائه تسهیلات به اقشار ضعیف
به گزارش بلاغ؛ منصورعلی زارعی در جمع خبرنگاران با اظهار اینکه ساز و کار ارائه تسهیلات به اقشار ضعیف باید اصلاح شود، گفت: سازوکار ارائه تسهیلات به اقشار ضعیف جامعه بسیار سخت بوده که باید اصلاح شود.

وی با اظهار این که طبقه ضعیف جامعه از وضعیت بانک ها و ارائه تسهیلات رضایت ندارند، افزود: مردم برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه و غیره با مشکل ضامن روبرو هستند و دست آخر به بهانه نبود سهمیه و نداشتن منابع دست خالی از بانک می روند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با عنوان این که بسیاری از افراد برای دریافت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بیش از پنج ماه معصل هستند، گفت: باید محدودیت های فرا روی رفع شود زیرا وقتی برای فرد پرونده تشکیل و با هزار گرفتاری ضامن تعیین می شود، نباید مانع ایجاد کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان این که بسیاری از بانک ها در جذب منابع کنترل نمی شوند، گفت: جذب منابع بانک کشاورزی استان مازندران پایین است و یک ریال وام قرض الحسنه در این بانک به کشاورزان داده نمی شود.

زارعی با بیان اینکه چرا کشاورزان متقاضی تسهیلات در بانک کشاورزی با کاغذ بازی‌های طولانی سرگردان می‌شوند، تصریح کرد: همین وام‌های قرض‌الحسنه بعد از اینکه ضامن می‌آورند در پایان می‌گویید منابع بانک کم است و بانک مرکزی جلویش را گرفته؛ شده چندین ماه می‌مانند اینها همه‌اش اتفاق می‌فتد و ما داریم می‌بینیم. 

وی افزود: موضوع مهم اینکه به صراحت به مردم می‌گویند تقصیر بانک مرکزی است باید این موضوع حل شود؛ افرادی داریم پرونده آنان ۵ ماه کامل شد ولی هنوز وام پرداخت نشد اینها مسائل اساسی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: این درحالیست که کشاورز می تواند از صندوق های قرض الحسنه به راحتی وام بگیرد ولی بانک کشاورزی ریالی پرداخت نمی کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اظهار این که هیچ مشوقی در بانک کشاورزی برای جذب منابع وجود ندارد، گفت: مازندران رتبه بالایی در حوزه کشاورزی دارد و باید برای جذب منابع در بانک کشاورزی تلاش کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲