تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۶۹۰۴۳
آخرین جلسه شورای دوره ششم شهر ساری یکی از پرکارترین جلسات امسال شورا بود که دستور جلسات متعددی در آن طرح و به رای گذاشته شد.
۰
plusresetminus
لایحه اصلاح بودجه شهرداری تصویب شد/موافقت شورا با بکارگیری حسابرس برای تعدیل رقم بدهی به تامین اجتماعی
به گزارش بلاغ؛ شصت و یکمین جلسه شورای شهر ساری به صورت علنی و با حضور حداکثری اعضا برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس شورای دوره ششم شهر ساری در ابتدای این جلسه اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ نیز به پایانش نزدیک شد و هر چند این روزها جزو روزهای پرمشغله است و در حال تدارک میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.

وی افزود: تاکید ما به شهردار ساری اقدامات همراه با رضایت مندی شهروندان است و تکریم ارباب رجوع سرلوحه باشد.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: ما انتظار مان از اصحاب رسانه اطلاع رسانی صحیح و انتقادات منصفانه است و باید به نقش تعیین کننده خود در جامعه آگاه باشند و از بزرگنمایی و کوچکنمایی اخبار بپرهیزند.

در ادامه با قرائت دستور کار جلسه به صورت رسمی آغاز شد و بحث و تبادل نظر به منظور تصمیم‌گیری‌ در خصوص موضوعات مطروحه توسط حاضرین از سرگرفته شد.

راه‌اندازی سامانه شفافیت و طلب‌کاران از مطالبات گسترده رسانه‌ها و مردم است
نخستین دستور کار جلسه به سخنرانی شهرام ایرجی یکی از اعضای شورای شهر ساری باز می‌گشت؛ ایرجی اظهار کرد: رضایتمندی شهروندان یکی از شاخصه‌های ارائه خدمات به شهروندان است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و نیز ماه رمضان باید فضاسازی و زیباسازی بصری متناسب با این ایام توسط شهرداری صورت گیرد.

عضو شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه شفافیت و طلب‌کاران از مطالبات گسترده رسانه‌ها و مردم است که انتظار می‌رود این مطالبه از سوی شهردار ساری مرتفع گردد.

ایرجی گفت: تکمیل فاز سوم و چهارم ابن شهر آشوب و نیز انبار توشه از دیگر مطالبات مردم از شهردار ساری است که امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

موافقت شورا با تجدید قرارداد یکساله نیروهای شرکتی شهرداری با شرکت نگین کاسپین
دستور کار بعدی به طرح نامه شهرداری با موضوع اتمام قرارداد حجمی شرکتی‌ها باز می‌گشت که علیزاده نماینده شهرداری در این باره گفت: بیش از ۱۰۰۰ نیروی شرکتی در حال تبدیل وضعیت هستند و بنا است قراردادی یک‌ساله با شرکت نگین کاسپین منعقد شود که فسخ آن توسط شهرداری هیچ محدودیت زمانی نداشته و در هر زمانی شهرداری می‌تواند به صورت یکطرفه اقدام به فسخ کند.

ذوالفقار شریفی عنوان کرد: این شرکت تنها واسطه است و تمامی امور در طبقه ۵ عمارت شهرداری است.

وی افزود: بسیاری از  تاخیر حقوق‌ها به همین شرکت بر می‌گردد چرا که می خواهد چند روز بیشتر پول در حسابش بخوابد.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: این شرکت نه رئیس و نه مدیرعامل اش مشخص نیست و وابستگی شدیدی به شهرداری دارد.

شریفی تاکید کرد: متاسفانه برخی از تبصره‌های حقوق و مزایای این شرکت کاملا برعلیه کارگر است و متاسفانه هیچگونه فیش حقوقی به پرسنل ارائه نمی‌کند.

وی ادامه داد: این شرکت متعلق به عوامل شهرداری است و از نظر بنده صلاحیت پیمانکاری با شهرداری ساری را ندارد، هر چند می‌دانم که امروز علیرغم اینکه صلاحیت از اداره کل ندارد رای خواهد آورد.

ایرجی به عنوان موافق گفت: درصد قرارداد خوبی این شرکت اعلام کرده و این جزو مزیت است.

وی افزود: این شرکت باید در قرارداد جدید تکریم پرسنل را در سرلوحه خود قرار دهد.

احمدی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز گفت: فساد در این شرکت بسیار کمتر از شرکت‌های قبلی است.

وی افزود: رعایت برخی بندها و مفادها از سوی شرکت‌های طرف قرارداد عمدتا عملیاتی نمی شد و گلایه ها وجود داشت.

در نهایت با اعلام نظر موافقان و مخالف، شورا با حداکثر آرا با تجدید انعقاد یکساله قرارداد نیروهای شرکتی با شرکت نگین سازان کاسپین موافقت کرد.

بررسی بدهی یک میلیاردی مجموعه معراج به شهرداری
دستور کار بعدی به درخواست مجموعه ورزشی معراج بابت بدهی یک میلیاردی به شهرداری اختصاص داشت که این مجموعه خواستار ارائه بلیط استخر به شهرداری به‌ازای این بدهی است.

بخشی در این خصوص گفت: می شد در این ایام پایانی سال از این مجموعه خواست تا اقدام به خرید آجیل و ملزومات شب عید برای پرسنل شهرداری کند.

وی افزود: البته شایعاتی مبنی بر ناحق بودن عوارض این مجموعه مطرح است که خواستاریم اگر صحت دارد حتما بررسی شود.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: اگر این روال رایج شود فردا هر صنفی متوقع می‌شود که به ازای بدهی به شهرداری کالا بدهد و این روال درستی نیست.

در نهایت اعضای شورا با درخواست مجموعه معراج مبنی بر ارائه بلیط استخر به ازای بدهی یک میلیاردی به شهرداری موافقت نکرد.

بررسی بدهی ۵۲۰ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی
دیگر دستور کار جلسه به موضوع بدهی ۵۲۰ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی باز می گردد که مقرر شد یک حسابرس مبنی بر ادعای این بدهی توسط تامین اجتماعی از سوی شهرداری اخذ شود که هر مبلغی از این عدد توسط حسابرس کسر شود تا سقف ۵ درصد به وی پرداخت شود.

در واقع شهرداری در ازای اعلام بدهی ۵۲۰ میلیاردی به تامین اجتماعی درصدد است با بکارگیری یک حسابرس صحت و سقم این رقم را کارشناسی و به ازای کسر از این مبلغ، تا سقف ۵ درصد به حسابرس حق الزحمه بپردازد.

بخشی گفت: بخش عمده این بدهی مربوط به پیمانکاران است و عدد اصل بدهی شهرداری به تامین اجتماعی حدود ۷۰ میلیارد تومان و بدهی سازمانهای تابعه نیز حدود همین رقم است و مابقی از رقم ۵۲۰ میلیاردی به پیمانکاران باز می‌گردد.

شورا در نهایت با حداکثر آرا با این درخواست شهرداری به این شرط موافقت کرد که باید کسر مبلغ الزاما از مسیر این شرکت محقق شده باشد و اقدامات موازی کسر مبلغ اثری در پرداخت حق الزحمه به این شرکت نداشته باشد.

ارائه هرگونه مساعدت از ابتدای سال 1402 مستلزم تدوین سازوکار مشخص است
شورا در ادامه در پی درخواست مساعدت مکنوب یکی از شهروندان مقرر کرد تا هرگونه مساعدت مالی از ابتدای سال آینده حتما پس از تدوین سازوکار مشخصی انجام گیرد.

دستور کار بعدی به تامین بتن برای مدرسه روستای مرمت بر می‌گشت که در نهایت شورا با این درخواست موافقت کرد.

دیگر مصوبه امروز به اصلاح عوارض دفترچه مربوط به عوارض معامله املاک باز می‌گشت که مورد تایید قرار گرفت.

شورا با لایحه اصلاح بودجه شهرداری موافقت کرد
لایحه اصلاح بودجه شهرداری از دیگر دستور کار جلسه شصت و یکم بود که حسین حاجاتی نماینده شهرداری در این باره گفت: شهرداری اصلاح بودجه ای را تنظیم کرده که عمدتا به جابجایی ردیف بودجه و کاهش برخی ارقام باز می‌گردد.

وی افزود: در این اصلاحیه برخی دیون به شهرداری در قالب تجهیز اقلام مایحتاج و ساختمان‌های شهرداری و شورای شهر بنا است تا اخذ شود.

به گفته وی،  تغییر بودجه خیابان ایده‌آل و پروژه فضای سبز از دیگر اصلاحات صورت گرفته است.

شورا در نهایت با لایحه اصلاح بودجه شهرداری موافقت کرد.

دستور کار بعدی به رد شدن درخواست تسهیلات ۱۵۰ میلیاردی شهرداری به دلیل عدم مشخص بودن نحوه استرداد وام باز می‌گشت که شورا با مهلت به شهرداری خواستار اصلاحیه این لایحه شد.

موافقت شورا با درخواست فرماندار مبنی بر لگه گیری  روستای مقام توسط شهرداری
دیگر دستورکار جلسه به درخواست فرماندار ساری به شهرداری جهت تامین یک کامیون قیر بابت آسفالت و لکه گیری روستای مقام ساری باز می‌گشت که در نهایت شورا در آخرین جلسه سال ۱۴۰۱ خود با این امر موافقت کرد.

دیگر دستورکار جلسه به درخواست ۳۰ تن بیس و ۱۵ تن ماسه دستگاه به مجتمع شهید بهشتی شهرک  ۶۰۰ دستگاه ساری جهت محوطه سازی و زیرسازی قبل از آسفالت باز می‌گشت که در نهایت با این درخواست موافقت شد.

تمدید قرارداد تابلوهای تبلیغاتی شطح شهر به شرط افزایش 100 درصدی رقم اجاره
دستور کار دیگر به مصوبه مزایده تابلوهای تبلیغاتی شورا باز می‌گشت و مقرر شده بود تمدید با افزایش قرارداد ۱۰۰ درصدی صورت گیرد.

آخرین دستور کار جلسه به درخواست مساعدت مالی ۴۰ میلیونی به یک باشگاه ورزشی میرعماد باز می‌گشت که شورا ضمن موافقت با این درخواست بر لزوم سازوکار مشخص در خصوص اینگونه مساعدت‌های مالی تاکید کرد.

لزوم برخورد با انتشار مطالب حاشیه ساز پرسنل شهرداری در صفحات مجازی
یوسفی عضو شورای شهر ساری در پایان این جلسه با انتقاد از عدم تغییر و تحول اساسی در سطح شهر ساری گفت: می طلبید که معاون خدمات شهری شهرداری با حضور در این جلسه از اقدامات شهرداری در میزبانی از مسافران نوروزی اطلاع رسانی می کرد. 

بخشی نیز در پایان متذکر شد: هیچ یک از پرسنل شهرداری حق ندارند از رانت اطلاعاتی شهرداری استفاده و در صفحات مجازی خود بر علیه شهر و شهرداری مطالب منتشر کنند و از شهردار ساری انتظار می‌رود با این نفرات برخورد شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
262
اداره کل بازرسی جهت استحضار و اقدام قانونی با توجه به ارائه مدارک شورای شهر ساری در خصوص شرکت مذکور.
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷