تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۶۹۰۰۸
نخستین اتوبوس دریایی مازندران برای انجام مراحل آزمایشی و آماده‌سازی به منظور ارائه خدمات به مهمان نوروزی در ساحل نوشهر به آب انداخته شد.
۰
plusresetminus
نخستین اتوبوس دریایی مازندران به آب انداخته شد
به گزارش بلاغ، اجرای طرح گردشگری دریایی به منظور استفاده بهینه گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه های طبیعی به ویژه دریای خزر یکی از آرزوهای دیرینه مسافران، گردشگران و مردم خطه شمال کشور به ویژه استان مازندران بوده است و تحقق این مهم با شکل گیری دولت سیزدهم از سوی مسوولان استانی به ویژه استاندار مازندران مورد پیگیری قرار گرفته است.

این اتوبوس تفریحی و مسافری دریایی در ۲ طبقه آبهای ساحلی خزر در استان مازندران با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی از مهرماه امسال از جنوب کشور وارد بندر نوشهر شد و قرار است برای استفاده گردشگران و مسافران دریا دوست پس از سوار کردن مسافران در بندر نوشهر اقدام به گشت دریایی در آب های ساحلی خزر حوزه استحفاظی مازندران کند.

سرمایه گذار و مالک این اتوبوس تفریحی و دریایی امروز با تایید این خبر گفت : این اتوبوس از مهرماه پس از انتقال آن از جنوب کشور به خطه شمال بندر نوشهر طی این مدت اقدام به پیگیری مسائل اداری به عبارتی نوع کاربری آن از دریایی به مسافری و همچنین تجهیز این اتوبوس شد و به شکر خدا این پیگیری ها نتیجه داد و هم اینک امروز برای انجام مراحل آزمایشی از رامسر تا امیرآباد در آب های ساحلی نوشهر به آب انداخته شد.

محمد معقولی افزود : هم اینک شرکت های مربوطه برای انجام آزمایش وارد نوشهر شده اند و قرار است در طی چند مرحله از رامسر تا امیرآباد که مدت هفت ساعت زمان می برد اقدام به دریاگردی کنند و برابر برنامه ریزی ها قرار است این اتوبوس به طور رسمی برای ارایه خدمات به مهمان نوروزی با حضور مسوولان استانی از جمله استاندار افتتاح شود.

وی بیان داشت : این اتوبوس در ۲ طبقه در گذشته در بندر جاسک - کیش فعالیت داشت و توان جابه جایی دست کم ۷۰ مسافر را دارد و دارای بخش های واحد پذیرایی با ظرفیت دست کم ۲۵ نفر و دارای یک جت اسکی است حدود ۲۰ متر طول و پنج متر عرض و ۲۰تن وزن دارد و زمان ساخت آن ۲۰۱۲ و سازنده اش هم کشور امارات است.

مالک این اتوبوس گفت : این اتوبوس می تواند در ساعت حدود ۵۰ کیلومتر مسیر آبی دریای خزر را طی کند و مبدا حرکت آن از بندر نوشهر است و بیشتر قابلیت استفاده درون استانی دارد.

محدوده ساحلی رامسر تا فرح آباد به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر به لحاظ فعالیت های دریایی گردشگری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است و بقیه آب های ساحلی استان را هم اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بر عهده دارد.

استان مازندران به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتاز در حوزه گردشگری ، آثار طبیعی و تاریخی در تمامی فصول سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است که طبق نظر سنجی حدود ۹۰ درصد مسافران و گردشگران برای بهره مندی از دریا و جنگل های هیرکانی به خطه شمال و این استان سرسبز روی می آورند.

در زمان حاضر دریا گردی مسافران و گردشگران در مازندران با شناورهای دریایی مانند جت اسکی و قایق انجام می گیرد و در نوروز امسال دستکم ۲۰ هزار مسافر در دریای خزر محدوده مازندران توسط بیش از ۲ هزار قایق و شناور جابه جا شدند.

انتهای پیام/
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما