کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اعلام کرد:

افت ۷ تا ۱۳ درصدی قیمت خودروهای داخلی/ قیمت خودرو ریزشی است

21 اسفند 1401 ساعت 21:10

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: با ریزش قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی نیز بین ۷ تا ۱۳ درصد و خودروهای مونتاژی مثل هایما و لاماری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افت کرد.


به گزارش بلاغ، سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: زمانی که قیمت دلار از کانال ۳۲ هزار تومان فراتر رفت، قیمت خودرو بسیار نجومی شد اما با ریزش قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی نیز بین ۷ تا ۱۳ درصد و خودروهای مونتاژی مثل هایما و لاماری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افت کرد.

وی گفت: طی ۵ روز گذشته قیمت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۵۵۵ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان، قیمت خودروی پژو پارس ساده از ۵۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان، قیمت خودروی تارا دنده‌ای از ۷۵۰ میلیون تومان به ۶۹۰ میلیون تومان، قیمت تیبا صندوق دار از ۳۵۵ میلیون تومان به ۳۲۷ میلیون تومان، قیمت تیبا هاچبک از ۳۶۵ میلیون تومان به ۳۳۷ میلیون تومان، قیمت کوییک آر دنده‌ای از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۴۲ میلیون تومان و قیمت هایما S7 از یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: نکته این است که همواره افزایش قیمت خودرو خیلی سریع اتفاق می‌افتد اما کاهش آن به صورت لاک پشتی است.

وی ادامه داد: با توجه به بلاتکلیف بودن بازار و امید مصرف کنندگان به کاهش بیشتر قیمت‌ها، خرید و فروش فعلاً در رکود کامل است. حتی با وجود اینکه نزدیک عید هستیم اما مردم منتظر ثبات قیمت دلار و به تبع آن ثبات قیمت خودرو در بازار هستند تا برای خرید مراجعه کنند.

این مقام صنفی در مورد آینده قیمت خودرو، تصریح کرد: اگر قیمت دلار کاهش یابد، قیمت خودرو نیز ریزشی می‌شود زیرا خودرو کالای سرمایه‌ای است و نوسانات بازار ارز تأثیر خود را بر این بازار می‌گذارد.

موتمنی با اشاره به عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، گفت: اگر در سامانه یکپارچه تحویل فوری باشد می‌تواند در بازار تأثیر مثبتی بگذارد اما تحویل‌های یک ساله و… تأثیر چندانی در بازار ندارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران یادآور شد: به طور کلی در حال حاضر قیمتها در بازار خودرو چه در بخش تولید داخل، چه مونتاژی‌ها و چه کارکرده‌ها ریزشی است. البته قیمتها نسبت به پاییز و تابستان بسیار نجومی بالا رفته اما نسبت به دو هفته گذشته ریزش قیمت را شاهد هستیم.

در جدول زیر قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار آزاد در بازه زمانی ۱۹ دی ماه تا ۲۱ اسفند ماه آمده است؛ البته باید اشاره شود که این قیمت‌ها بر اساس نرخ‌های متوسط اعلامی از سوی فروشندگان جمع آوری شده و ممکن است در مناطق مختلف، قیمت‌های متفاوتی اعلام شود.
خودرو ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱
سمند LX ۵۳۰ میلیون تومان ۴۲۰ میلیون تومان
پژو پارس LX ۶۱۰ میلیون تومان ۵۱۰ میلیون تومان
پژو پارس xuvp سال ۵۰۰ میلیون تومان ۴۶۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۵۰۰ میلیون تومان ۴۵۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۹۹) ۵۹۰ میلیون تومان ۴۸۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۵۵۰ میلیون تومان ۴۹۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی ۶۶۰ میلیون تومان ۵۶۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما ۷۰۰ میلیون تومان ۶۰۷ میلیون تومان
رانا پلاس ۵۶۰ میلیون تومان ۴۴۵ میلیون تومان
دنا معمولی ۶۶۰ میلیون تومان ۵۷۰ میلیون تومان
دنا پلاس توربو ۶ دنده‌ ۷۹۰ میلیون تومان ۶۷۵ میلیون تومان
تارا دستی ۷۵۰ میلیون تومان ۶۰۰ میلیون تومان
هایما S۵ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان
هایما S۷ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان
سورن پلاس ۶۰۰ میلیون تومان ۴۸۵ میلیون تومان
ساینا S ۳۵۰ میلیون تومان ۳۰۲ میلیون تومان
تیبا صندوق دار ۳۲۷ میلیون تومان ۲۹۴ میلیون تومان
تیبا ۲ ۳۳۷ میلیون تومان ۲۹۸ میلیون تومان
کوییک آر دنده‌ای ۳۴۲ میلیون تومان ۳۰۵ میلیون تومان
کوییک اتوماتیک پلاس ۴۵۰ میلیون تومان ۴۱۲ میلیون تومان
شاهین ۶۲۰ میلیون تومان ۵۱۰ میلیون تومان
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 468995

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/468995/افت-۷-۱۳-درصدی-قیمت-خودروهای-داخلی-خودرو-ریزشی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com