کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه‌ نویسی تبدیل به یک بدعت شده است؛

مطهری: قلعه‌نویی گزینه اصلح برای تیم ملی بود/مقابل ذوب‌آهن باید هوشمندانه بازی کنیم

21 اسفند 1401 ساعت 19:32

حمید مطهری ضمن تبریک به امیر قلعه‌نویی اعلام کرد که از نظر او این سرمربی باتجربه‌ فوتبال ایران، بهترین گزینه برای حضور در تیم ملی بوده است.


به گزارش بلاغ، نساجی در آخرین دیدار خود در سال ۱۴۰۱، فردا در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت.

حمید مطهری در نشست خبری پیش از این بازی اظهار داشت: من همیشه در اصفهان خاطرات خیلی خوبی داشتم؛ به خصوص زمانی که در سپاهان  بازی می‌کردم و روزهای خوب و قشنگی بود. ذوب آهن و سپاهان، دو تیم خوب و با ساختار مناسب هستند و همیشه از اینکه به اصفهان می‌آیم، خوشحالم. به شهر اصفهان و تیم‌های اصفهانی تبریک می‌گویم که همیشه تیم‌های قابل احترامی داشته‌اند.

وی سپس درباره بازی فردا بیان کرد: یک بازی سخت خواهد بود؛ البته نه تنها برای ما، برای ذوب آهن هم بازی سختی است. آقای تارتار و کادر فنی ایشان از دوستان خوب و هم‌بازی‌های قدیمی من هستند و مربیان خوبی هستند؛ تیم خیلی خوبی دارند و در‌ بخش دفاعی پرتلاش و سخت‌کوش هستند و سخت گل می‌خورند اما ما هم نساجی هستیم و در بخش حمله تیم قابل احترامی محسوب می‌شویم و روی آیتم‌های حمله وقت زیادی می‌گذاریم و کار می‌کنیم و گل‌های زده‌مان هم نشان‌‌ دهنده همین است. بازی فردا بازی زیبایی از نظر تاکتیکی می‌شود.

مطهری ادامه داد: یک نکته منفی بود که دوست داشتم بیان کنم؛ اینکه پری‌روز باشگاه خوب ذوب آهن بیانیه می‌دهد و داوران ما را تحت فشار قرار می‌دهد کار قشنگی نیست. ما هم در داوری خیلی ضرر کردیم و نمونه بارز آن هم هفته دوم و در بازی با سپاهان بود که و سه هفته متوالی بعد از آن هم تکرار شد اما من حتی در کنفرانس‌ها هم درباره آن صحبت نمی‌کردم اما به خاطر مردم خوب استان مازندران و درخواست این عزیزان در کنفرانس راجع به این مشکلات صحبت کردم. اما اینکه قبل از بازی بیانیه بدهیم، به یک بدعت تبدیل شده و قشنگ نیست که بخواهیم داوران را تحت فشار قرار بدهیم. امیدوارم آقای شریفی که از داوران خوب لیگ ما هستند، تحت تاثیر این بیانیه‌ها قرار نگیرند و قضاوت خوب خودشان را بکنند. امیدوارم همیشه عدالت رعایت شود و چیز زیادی هم نمی‌خواهیم اما دوست داشتم به این موضوع اشاره کنم که تیم خوب ذوب آهن نیازی به این بیانیه‌ها ندارد. بارها این موضوعات برای ما اتفاق افتاده اما بیانیه‌ای صادر نکردیم و اگر هم موضوعی بوده من در ‌کنفرانس درباره آن صحبت کردم.

سرمربی نساجی ادامه داد: امیدوارم که بازی فردا برای هواداران و بیننده‌ها جذاب باشد و من هم نوید این را می‌دهم که همیشه تیم خوبی باشیم و فوتبال خوب و رو به جلویی بازی کنیم و این را فردا خواهید دید اما باید هوشمندانه بازی کنیم. بچه‌های من مرد روزهای سخت هستند و در سه، چهار هفته اخیر نشان داده‌اند که در روزهای سخت بهترین تصمیمات را می‌گیرند. امیدوارم یک روز خوب داشته باشیم و بتوانیم امتیاز خوبی از این بازی بگیریم.

مطهری درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی و اینکه آیا سرمربی داخلی را مناسب‌تر می‌داند یا خارجی گفت: قبلا صحبت کردم و گفتم آقای قلعه‌نویی اصلح هستند. ایشان تجربه خوبی دارند و مربی خیلی خوبی هستند. ما باید به مربیان ایرانی اعتماد کنم و همان اعتمادی که به مربی‌های خارجی کردیم، به مربی‌های داخلی هم زمان بدهیم. مربیان خیلی خوبی در داخل کشورمان داریم اما این به این معنا نیست که من مخالف مربی خارجی باشم؛ در موقعیت و زمان مناسب باید ببینیم که چه انتخابی می‌تواند برای تیم ملی بهتر و اصلح‌تر باشد. من از همینجا به آقای قلعه‌نویی تبریک می‌گویم و ان‌شاالله هم ایشان و هم تیم ملی موفق باشند.

وی درباره عدم پیروزی نساجی در هشت هفته گذشته توضیح داد: این مسئله درست است و ما با توجه بضاعت‌مان سعی می‌کنیم از بازی‌هایمان امتیاز برداریم. ما در هفت بازی در دور برگشت، چهار بازی را مساوی ‌کردیم و سه بازی را باختیم ولی در این بازی‌ها حق‌مان نبود که بازی را مساوی کنیم و یا ببازیم. برای مثال در بازی هفته قبل یک فوتبال مدرن، به خصوص در نیمه دوم، ارائه دادیم و بچه‌ها فوق‌العاده عمل کردند اما نتوانستیم بیشتر از دو گل بزنیم. همان بحث ضرر از داوری هم در خیلی از این بازی‌ها بوده و برای مثال برابر پیکان در رفت و برگشت، دو پنالتی مسلم را برای ما نگرفتند وگرنه این برد به دست آمده بود. در هر صورت بچه‌های من در نهایت تعهد، نهایت تلاش‌شان را می‌کنند و بنابراین نگرانی وجود ندارد. سعی می‌کنیم پرقدرت ادامه بدهیم و خودمان را برای بازی‌های بعد از عید هم آماده کنیم.

مطهری در واکنش به اینکه با وجود اینکه از بیانیه‌ نویسی باشگاه‌ها انتقاد کرد اما هم در بین صحبت‌هایش درباره اشتباهات داوری صحبت کرد و هم باشگاه نساجی بعد از بازی با استقلال بیانیه داد، عنوان کرد: در هر صورت باید بپذیریم. اگر باشگاه ما بیانیه داده، من در جریان نبودم و این هم کار قشنگی نیست. فوتبال باید راه خودش را برود. در این چند سال بیانیه دادن و این مسائل مُد شده اما فوتبال باید اتفاقات خودش را دنبال کنم. من با حرف شما موافقم و اگر از طرف ما هم بوده، قشنگ نیست. من اهل منطق هستم و می‌پذیرم. این اتفاقات خوب نیست و کمکی نمی‌کند؛ ضمن اینکه ما داوران محترم را هم تحت فشار می‌گذاریم و آن‌ها دچار استرس می‌شوند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نمی‌توانند کارآیی لازم را داشته باشند. من اگر به این مسئله اشاره کردم برای این بود که به فوتبال و داوران کمک شود که زحمت می‌کشند. اشتباهات برای ما بوده، برای ذوب آهن بوده و برای سایر تیم‌ها هم بوده است. صحبت من کلی بود و اگر از جانب ما بوده هم کار قشنگی نیست.

سرمربی نساجی درباره حواشی بازی گذشته نساجی و عکسی که باشگاه نساجی به جای تیغ موکت‌بری منتشر کرد، توضیح داد: باشگاه ما توضیح داد که آن عکس تزئینی بود اما متاسفانه آن اتفاق افتاد و من هم آنجا اشاره کردم. البته بازی مسجدسلیمان دیگر تمام شده اما این اتفاق افتاده بود.

وی در واکنش به اینکه از طرف باشگاه نساجی اعلام شد که دیگر با نفت مسجدسلیمان بازی نمی‌کنند، گفت: نه. ما که بازی رفت و برگشت را کرده‌ایم و دیگر مسابقه‌ای نیست که بخواهیم شرکت کنیم. تا فصل بعد هم باید ببینیم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

مطهری در پایان در خصوص غایبان نساجی برای مسابقه فردا گفت: محروم نداریم و فقط احمد موسوی مقداری آسیب‌دیدگی دارد که صلاح دانستیم برای اینکه شدیدتر نشود، او را همراه تیم نیاوریم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 468992

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/468992/مطهری-قلعه-نویی-گزینه-اصلح-تیم-ملی-مقابل-ذوب-آهن-باید-هوشمندانه-بازی-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com