BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> تجهیز ۱۰ هزار تخت جدید بیمارستانی در کشور | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
کد مطلب : ۴۶۸۹۸۰
معاون وزیر بهداشت گفت: ۱۰ هزار تخت جدید در بیمارستان های سراسر کشور در حال تجهیز و راه اندازی است
۰
plusresetminus
تجهیز ۱۰ هزار تخت جدید بیمارستانی در کشور
به گزارش بلاغ؛با حضور معاون وزیر بهداشت ساختمان دیالیز بيمارستان شمال و دانشکده‌های پزشکی در آمل به بهره‌برداری رسید.

ساختمان بخش دیالیز بيمارستان شمال آمل با تجهیز ۱۶ دستگاه و ۲۰ تخت با حضور ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت، نماینده مردم آمل در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اعضای مجمع خیرین آمل،افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ابوالفضل باقری فرد معاون وزیر بهداشت  در حاشیه این افتتاح در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ساختمان بخش دیالیز بيمارستان شمال با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی شرکت فذا و دانشکده‌های پردیس و پزشکی آمل با مساعدت خیرین این شهرستان احداث و راه‌اندازی شد، گفت: در چند سال گذشته با توجه به افزایش خیران حوزه سلامت به تعداد خیران آموزشی اضافه شده و انتظار بر افزایش این تعداد افراد در حوزه آموزش هستیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری لازم می‌توان بیمارستان درمانی را به آموزشی تبدیل کرد تا دانشجویان پزشکی تمام عرصه آموزشی را در این شهرستان سپری کنند، عنوان کرد: آموزش عامل توسعه پایدار و پیشرفت در هر جامعه می شود؛ وزارت بهداشت در کنار برنامه‌های خود در ۱۸ ماه گذشته کارنامه درخشان دارد از کنترل کووید 19 تا اقدامات اساسی که در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه اکنون طرح‌های توسعه درمانی مناسبی در سراسر کشور دستور کار است که تجهیز حدود ۱۰ هزار تخت از سوی معاونت درمانی در بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو و بستری طی ۱۸ ماهه در حال بهره‌برداری است، هر یک از این تجهیزات با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حال اجراست.

وی با ابراز رضایت مساعدت خیرین به حوزه سلامت به ویژه بیماران خاص بیان کرد: راه‌اندازی بخش دیالیز بيمارستان شمال با تجهیز ۲۰ تخت در یک مرکز درمانی خصوصی و مشارکت بخش خصوصی با تعرفی دولتی یک تعامل مناسبی در این شهرستان است که اتفاق افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز خاطرنشان کرد:   ۱۸۰۰ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که شهر آمل  با وجود بیمارستان امام رضا ع و امام علی هم ایجاد شد، اما کفاف بیماران را نداشت.

فرهاد غلامی ادامه داد: ایجاد  ۱۶ تخت کمک بزرگی است که کمک حال و ایجاد بستر برای بیماران خاص خواهد بود  و امیدواریم بستر مشارکت بیشتر شود.

غلامی یادآور شد: خیران نیک اندیش در حوزه درمان بیماران خاص همانند دیالیزی، هموفیلی، سرطانی، تالاسمی و شیمی درمانی سرمایه گذاری و کمک رسانی داشته باشند تا تنها مشکلات دنیوی بیماران حل شده بلکه یک پاداش اخروی جاری برای آنها محسوب شود.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷