کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه ستاد خدمات سفر عنوان شد؛

استقبال متفاوت مازندران از گردشگران در نوروز ۱۴۰۲

15 اسفند 1401 ساعت 13:59

باید میزبانی از مسافران نوروزی در مازندران متفاوت از سال‌های قبل باشد و به گفته مسئولان مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.


به گزارش بلاغ، روح‌الله سلگی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر  که با حضور فرمانداران شهرستان‌های چالوس، نوشهر،کلاردشت و نور و جمعی از مدیران نهادهای منطقه در سالن اجتماعات فرمانداری چالوس برگزار شد؛ با بیان اینکه باید میزبانی از مسافران نوروزی متفاوت از سال‌های قبل باشد، گفت: مشکلی در تامین ذخایر و کالاهای اساسی در استان نداریم.

وی درباره تمهیدات نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی اقدامات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان مازندران درحال پیگیری است.

این مسئول با اعلام اینکه مشکلی در تامین ذخایر و کالاهای اساسی نداریم،گفت: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده تلاش می‌کنیم عرضه و تقاضا به‌ویژه در غرب استان را کنترل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اعلام اینکه تلاش کردیم امسال متفاوت از سال‌های قبل باشد، تصریح کرد: باید میزبانی از مسافران متفاوت از سال‌های قبل باشد.

سلگی ادامه داد: شرایط میزبانی را به صورتی باید تغییر دهیم تا علاوه بر صیانت از فرهنگ اصیل مازندران از حالت کلیشه‌ای خارج شویم.

وی با بیان اینکه تیم‌های بازرسی را راه‌اندازی کردیم، گفت: به‌ویژه در جاده‌های سوادکوه، هراز و چالوس از حیث بهداشتی و کنترل قیمت‌ها بحث نظارت و بازرسی‌ها را خواهیم داشت.

علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز گفت:در آستانه سال جدید ورودی و خروجی‌ها ی شهرستان‌ها باید با یک خلاقیت خاصی گل آرایی شود و در این ارتباط نیز می‌توان از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد استفاده کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از وضعیت نامناسب جایگاه‌های سوخت در استان انتقاد کرد و ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در این چایگاه‌ها باید به طور پیوسته بازدید شود.

وی تصریح کرد : مراکز پذیرایی بین‌راهی در استان و هم از محیط و سرویس‌های بهداشتی و نوع غذاهای ارایه شده باید به طور پیوسته بازدید شود.

رجبی افزود: ورودی شهرستان چالوس باید با برنامه‌ریزی بوده و رنگ و بوی عید نوروز بگیرد و در سواحل هم افزون بر برنامه‌های نشاط‌آور در باره عفاف و حجاب استفاده شود.

وی تاکید کرد: به محیط زیست ماموریت داده شود که نایلون جمع آوری زباله در ورودی شهرستان چالوس در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهند.

رجبی وندچالی اظهارکرد : در چیدمان سفره‌های هفت سین نیز لباس بومی و مازندرانی مدنظر قرار گیرد و یک دستگاه اتوبوس در مسیر ورودی شهر چالوس مهیا شود تا عده‌ای به‌عوان مترجم زبان‌های خارجی در آن مستقر شوند.

فرماندار چالوس در این جلسه گفت : جاده کندوان یکی از محورهای پرتردد و مورد استقبال میلیون‌ها مسافر و گردشگر است و ضرورت دارد نارسایی‌های موجود از جمله استقرار آمبولانس و خودروی آتش نشانی در این محور برطرف شود.

علی قاسمی افزود : در آستانه نوروز نشست‌های متعددی به منظور آمادگی بیشتر اعضای ستاد خدمات سفر در این شهرستان برگزار و نکات و موارد لازم در این بخش مطرح شد.

 فرماندار نوشهرنیز  به نداشتن پول در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت : افزون بر این موارد، در باره جایگاه‌های سوخت سی ان جی هم نگرانی داریم و کمبود آرد در این منطقه همانطوری که استاندار تاکید داشتند باید حل شود.

زرودی بیان کرد: تاکنون نشست‌های ستاد خدمات سفر را در قالب ویبیناری برگزار کردیم و عملیات پاکسازی زباله در طول ۶۰ کیلومتری محور این شهرستان انجام شده است.

فرماندار نوشهر گفت : رنگ آمیزی ، گل کاری فضاهای سبز ، استقرار نمایشگاه در چهار نقطه با محوریت گردشگری ، نمایشگاه تنظیم بازار و توزیع کالاهای مایحتاج عمومی ، بازارچه محلی ، بازارچه عرضه ماهی انجام شده است.

زرودی افزود: همچنین گروه‌های بازرسی در شهرستان با هدف کنترل قیمت کالاها مستمر نظارت و گزارش روزانه را به این فرمانداری ارایه می‌کنند.

وی اضافه کرد: مراکز گردشگری این شهرستان مانند " آویدر، سی سنگان و سیترا" آماده پذیرش مسافران هستند و بیش از ۲۰۰ هزار ویلا یا خانه دومی در این منطقه داریم که امنیت این بناها مهم بوده و دغدغه داریم اما از نیروی انتظامی بابت تامین امنیت در منطقه هم قدردانی می شود.

به گفته زرودی به‌منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل در ایام نوروز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و مسیرهای ورودی به عرصه‌های طبیعی نظارت بیشتری می‌شود.

وی از استقرار ۲۰ تخت دیالیز در بیمارستان نوشهر خبر داد و گفت : با مشارکت بخش خصوصی مشکل این بخش حل شد اما به احتمال زیاد با کمبود دارو در نوروز مواجه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان کلاردشت نیز در این جلسه گفت : با حضور استاندار مازندران به‌زودی گره ترافیکی کردیچال به مکارود به طول هفت کیلومتر بازگشایی می‌شود.

زین العابدین فقیه نصیری ادامه داد:طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته میدان میوه و تره بار در کلاردشت مستقر شد که همین امر سبب شده تا گرانی‌ها تا حدودی کاهش یابد.

وی اظهار داشت : ۱۶ هتل و بیش از سه هزار تخت، هشت واحد آموزشی این شهرستان آماده پذیرایی مسافران نوروزی است و نخستین مسافر که بعد از آغاز سال جدید وارد این شهرستان شود با هدیه تابلو فرش از او استقبال می‌شود.

فرماندار کلاردشت، آنتن ندادن گوشی همراه ، کمبود نیروی بیهوشی در مرکز درمانی ، نداشتن خودروی آتش‌نشانی را از جمله نارسایی‌های این شهرستان برشمرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز در این جلسه از راه‌اندازی دبیرخانه ستاد در ادارات گردشگری مازندران خبر داد و گفت : ثبت مسافران نوروزی در این استان از روز شانزدهم اسفند آغاز می شود .

مهران حسنی افزود: جذب گردشگری از سوی دهیاران بسیار مهم است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم داشته باشند تا توازن مسافر در همه نقاط استان برقرار شود و با انجام این مهم سبب ماندگاری مسافران می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یادآور شد: به‌ویژه در جاده کندوان با توجه به نقاط روستایی اطراف آن نقش دهیاران در گردشگری روستایی و کاهش گره ترافیکی بسیار مهم است.

حسنی یادآور شد: با توجه به تاکید استاندار مازندران فضاهای ورزشی هم در زمان بارندگی طی تعطیلات نوروزی باید مهیا شود و در صورت لزوم مسافران از این فضاها مستقر شده و استفاده کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 468862

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/468862/استقبال-متفاوت-مازندران-گردشگران-نوروز-۱۴۰۲

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com