مرغ و گوشت در انبارهای مازندران ذخیره‌سازی شد؛

بازار شب عید زیر ذره‌بین بازرسان/مسئولان! گرانی‌ها را دریابید

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۶۸۷۷۰
با توجه به نزدیک شدن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا، طرح ویژه بازرسی و نظارت از پانزدهم اسفند آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و به گفته مسئولان مرغ و گوشت منجمد به اندازه کافی در انبارهای مازندران موجود است.
۰
plusresetminus
بازار شب عید زیر ذره‌بین بازرسان/مسئولان! گرانی‌ها را دریابید
به گزارش بلاغ؛ هرساله با فرا رسیدن اسفندماه و بازار شب عید شاهد شلوغی خیابان و افزایش تقاضا برای خرید انواع کالاها و خدمات هستیم. برهمین اساس میزان نظارات بر بازار افزایش خواهد یافت.

در استان مازندران و در آستانه نوروز طرح ویژه نظارت و بازرسی تشکیل شد تا التهاب و نرخ کاذب قیمت‌ها را بشکند و تاکنون پرونده‌های زیادی نیز در این زمینه تشکیل شده است. با آن که قیمت گوشت در مازندران کانال ۳۰۰ هزار تومانی را شکست، مسئولان امر از توزیع گوشت با نرخ مصوب تنظیم بازار شامل ران با قیمت ۱۵۵ هزار تومان و قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومانی خبر می‌دهند و برای خرید این اجناس در مازندران صف‌هایی تشکیل شده است.

فاطمه جلالی بانوی مازندرانی که برای خرید مایحتاج خانه از یک فروشگاه زنجیره‌ای در ساری خرید می‌کرد، می‌گوید: متأسفانه نظارت بر بازار بسیار ضعیف است و مسئولان با عنوان این که گرانی داریم نه گرانفروشی، ضعف‌هایشان توجیه می‌کنند.

وی بابیان این که قیمت‌ها هر لحظه تغییر می‌کند، گفت: قیمت تخم مرغ از صبح تا ظهر بین هزار تا دو هزار تومان بیشتر شده و با این روال و روند روبه رشد نرخ‌ها سفره خانواده‌ها بیش از گذشته خالی‌تر می‌شود و مسئولان باید برای مهار گرانی و تورم برنامه ریزی کنند.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وضعیت بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: مدیران باید از الان اوضاع بازار را تحت کنترل و پایش داشته باشند و اجازه ندهند خللی در بازار به وجود آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرغ و گوشت منجمد به اندازه کافی در انبارهای استان موجود است و نمی‌گذاریم مردم مشکلی در تأمین اقلام اساسی داشته باشند.

عنایتی در پایان به اهمیت مراکز جهاد کشاورزی به عنوان صف مقدم مواجهه با کشاورزان، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط و تجهیز مراکز استفاده می‌کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌ها برای برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در روزهای پایانی سال و ایام عید استفاده کنیم.

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز با اظهار این که طرح نظارتی بر بازار شب عید در استان آغاز شده است، افزود: علاوه بر بازرسان ادارات، گشت‌های سیار نیز پایش بازار را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که نظارت بر بازار و اصناف حتی در روزهای تعطیل نیز صورت می‌گیرد، مقابله با تخلفات و پیشگیری از آن را از جمله اهداف طرح بیان کرد.

سید مصیب موسوی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز از اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات از پانزدهم اسفند ماه سالجاری در این استان خبر داد.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا، طرح ویژه بازرسی و نظارت از پانزدهم اسفند آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

موسوی هدف از برگزاری این طرح را کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تامین و توزیع اعلام و افزود: جلوگیری از تخلفات احتمالی با تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش های مردمی از دیگر موارد مد نظر از اجرای این طرح می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت : نظارت بر بخش کالایی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، نان، برنج، شکر، روغن، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد شوینده ، لوازم یدکی و ... توسط بازرسان این اداره کل در سراسر استان پیگیری خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: نظارت بر بخش های خدماتی از قبیل شهرک های مسافرتی و دفاتر فروش آنها ، حمل و نقل درون شهری و برون شهری ، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ، رستوران های بین شهری و میادین میوه و تره بار از دیگر اهداف اجرای این طرح می باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در پایان یادآور شد: شهروندان عزیز مازندرانی می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت ، عدم صدور فاکتور ، احتکار، تقلب و ... موارد را به تلفن 124 و یا سامانه www.124.ir اعلام نمایند.

همچنین با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، برنامه‌ریزی برای سفرهای مردمی هم آغاز شده و یکی از روش‌های حمل‌ونقلی، ‌اتوبوس‌های عمومی است که از پرتقاضاترین وسایل به‌خصوص در سفرهای نوروزی به شمار می‌رود.

داریوش باقرجوان مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- درباره برنامه این سازمان برای سفرهای نوروزی به ایسنا گفت طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

در این راستا پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌های بین‌ شهری از اول اسفندماه به‌ صورت اینترنتی آغاز شده بود و از دیروز هم پیش‌فروش بلیت همزمان به‌صورت اینترنتی و حضوری در پایانه‌های مسافری آغاز شد.

همچنین سامانه لیست انتظار برای اتوبوس‌های مسافری راه‌اندازی شده و در وب‌سایت پایانه‌های مسافری قرار دارد که مسافران در صورت مواجهه با تکمیل ظرفیت اتوبوس‌ها می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند تا در صورت انجام سرویس فوق‌العاده، به آنها اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴