رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی:

اسرائیل از درون در حال فروپاشی است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۸۷۵۲
آنچه بيش از همه به خشونت‌ها و تنش‌ها در مناطق اشغالي فلسطين دامن زده است، رفتار افراطي كابينه نتانياهو در تل آويو است و در شرايطي كه تندروها قدرت را در تل آويو قبضه كرده‌اند، فلسطيني‌ها تنها راه‌حل خود را عمليات مسلحانه مي‌دانند. همزمان يك نظامي ارشد ارتش رژيم صهيونيستي نسبت به نابودي داخلي اين رژيم هشدار داده است.
۰
plusresetminus
اسرائیل از درون در حال فروپاشی است

به گزارش بلاغ؛ حملات و يورش صهيونيست‌هاي افراطي به شهرك الحواره در جنوب نابلس طي چند روز گذشته، تشدید حملات نظامی صهيونيست‌ها به شهروندان فلسطینی و درگيري‌هاي چند ماه گذشته در كرانه باختري واقعیت جدیدی را در فلسطين آشکار می‌کند و آن اين كه شکل كابينه سياسي تل آويو به سمت راست تندرو و افراطی حرکت کرده است و اين كابينه افراطي باعث شده تا شهرك نشينان تندرو حاشيه امن براي فعاليت‌هاي ضدبشري خود عليه فلسطيني‌ها پيدا كنند. 

همه شهرك‌هاي صهيونيستي که در کرانه باختری اشغالی ساخته شده‌اند، از سوی جامعه بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند، اما همين شهرك‌‎ها امروزه بیش از 685 هزار صهيونيست را در خود جاي داده‌اند. همزمان اقدامات تروريستي شهرک نشینان در همه سال‌هاي گذشته افزایش یافته و سازمان ملل متحد بیش از 660 حمله تروريستي شهرک نشینان به فلسطینی‌ها را در سال 2022 ثبت كرده است.
آنچه تحولات سال 2023 را در فلسطين متفاوت از گذشته مي‌سازد این است که شهرک نشینان صهيونيستي اکنون در كابينه نتانياهو هستند و وزارتخانه‌ها را اداره می‌کنند. حضور آنها از جمله «ایتمار بن گویر»، به عنوان وزیر امنیت ملی و «بزالل اسموتریچ» به عنوان وزیر دارایی یک بلوک رادیکال قدرتمند از شهرک نشینان افراطی را در تل آويو تشكيل داده كه به هر اقدام ضدبشري عليه فلسطيني‌ها دست مي‌زنند، از جمله سوزاندن 30 باب خانه، 60 خودرو و شهادت يك امدادگر فلسطيني كه در جريان حمله روز يكشنبه شهرك نشينان به شهرك حواره صورت گرفت.

قدرت گيري تندورها در تل آويو حتي با نگراني گسترده ساير صهيونيست‌ها نيز رو‌به‌رو شده و «عاموس یادلین» رئیس‌سابق بخش اطلاعات نظامی (امان) و رئیس‌مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرده است كه برای نابودی تل‌آويو نیازی به موشک‌های نقطه‌زن نيست، زیرا ما از درون درحال فروپاشی هستیم. عاموس یادلین در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتقاد تند از سیاستمداران و کابینه جدید رژیم صهیونیستی به‌ریاست بنیامین نتانیاهو گفت: «ما اکنون در کابینه اسرائیل افرادی را می‌بینیم که به‌جای اینکه مشغول مسئله ایران و حزب‌الله باشند، موجب تشدید درگیری‌ها و تفرقه‌ها می‌شوند. ما آتش را در این‌جا شعله‌ور کرده‌ایم و از طرف دیگر خطر عملیات‌های فلسطینی نیز وجود دارد که باید متوقف گردد.» عاموس یادلین افزود: (سید حسن) نصرالله  نشسته و درباره خانه عنکبوت2 صحبت می‌کند. اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند که پیوند میان آنها و حکومت قطع شده است. آنها اکنون به جایی رسیده‌اند که احساس می‌کنند عزیزانشان و زندگی خود را از دست داده‌اند درحالی که اسرائیل به سمت و سوی بدی می‌رود. وی تاکید کرد: حزب‌الله (برای نابودی اسرائیل) نیازی به موشک‌های نقطه‌زن ندارد؛ زیرا ما از درون درحال فروپاشی هستیم.

عمليات مسلحانه تنها اميد فلسطيني‌ها
در بن بست راه‌حل‌هاي سياسي به نظر مي‎رسد كه عمليات‌هاي مسلحانه عليه اشغالگران، تنها مسير اميد فلسطيني‌ها براي آزادي سرزمين‌شان است. خالد الگیندی، كارشناس‌اندیشکده خاورمیانه در واشنگتن به وب سايت تحليلي وكس می‌گوید: «تصادفی نیست که شهرک نشینان خشونت‌طلب و رادیکال جسارت بیشتری می‌کنند، زیرا متحدان‌شان در تل آويو در قدرت هستند.»
از سوي ديگر چندین دهه از روند سازش تشكيلات خودگرادن فلسطین با اشغالگران به پایان رسیده و آن روند سياسي اكنون بی‌اثر شده است. ادعاهای مداوم دولت بایدن در آمريكا درباره راه‌حل دو کشوری فلسطين به طور قابل توجهی پوچ و دور از واقعیت‌های موجود به نظر می‌رسد. الگیندی همچنين به وبگاه وكس مي گويد: «حتی در بحبوحه انتفاضه دوم، افق سیاسی در فلسطين وجود داشت، اما اكنون فلسطيني‌ها هيچ اميدي به راه‌حل‌هاي سياسي ندارند و فقط به عمليات مسلحانه عليه اشغالگران فكر مي كنند.»
اين نااميدي فلسطيني‌ها از راه‌حل سياسي را بيشتر هنگامی مي توان ديد که خشونت شهرک‌نشینان عليه فلسطینی‌ها در هيچ مرجع قانونی قابل پيگيري نيست. نهادهای داخلي تل آويو و اراضی اشغالی عاملان خشونت شهرک‌نشینان عليه فلسطيني‌ها را تعقيب نمي‌كنند. برای مثال، فقط هشت شهرک‌نشین به دلیل هجوم روز یکشنبه به شهرك الحواره دستگیر شدند. به گفته پلیس رژيم صهيونيستي، اكنون پنج نفر از آنها آزاد و فقط سه نفر در بازداشت خانگی هستند. در اين شرايط است كه خشونت‌ها به طور گسترده‌تر در سراسر کرانه باختری افزایش مي‌يابد، زیرا نظاميان اشغالگر اسرائیلي نیز حملات شدیدتری را عليه فلسطيني‌ها انجام مي دهند و فلسطيني‌ها راهي جز پاسخ مسلحانه به اشغالگران ندارند.

دشواري خاموش‌کردن آتش کرانه باختری 
در عين حال، عملیاتی که منجر به هلاکت دو صهیونیست در جنوب نابلس شد و اقدامات وحشیانه بعد از آن توسط شهرک‌نشینان نشان داد که ظرفیت شعله‌ور شدن کرانه باختری به‌شدت افزایش یافته است. عاموس‌هارئیل تحلیلگر ارشد روزنامه‌هاآرتص در یادداشتی که در این رسانه منتشر شد تأکید کرد: «این حوادث دقیقاً در زمانی اتفاق افتادند که کنفرانس بین‌المللی عقبه با مدیریت دولت آمریکا در حال برگزاری بود تا بار دیگر ثابت کند که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو هیچ کنترلی بر اوضاع از جمله شرایط سیاسی اسرائیل ندارد.» به‌اعتراف این تحلیلگر صهیونیست قبل از حادثه نابلس هم طی هفته گذشته نیروی بزرگی از ارتش و یگان‌های امنیتی وارد محله القصبه نابلس شدند تا اعضای عرین الاسود را دستگیر کنند، این حمله منجر به درگیری شدیدی شد که 11 فلسطینی در آن شهيد شدند، تا بعد از آن هشدارهای وقوع عملیات و تلاش‌های فلسطینیان برای گرفتن انتقام به‌شدت افزایش پیدا کند. گزارش در ادامه مي افزايد كه آن «عرین الاسود»ی که سرویس‌های امنیتی چهار ماه پیش تصور می‌کردند، به‌طور کامل سرکوب شده و از بین رفته‌اند، همچنان زنده‌اند، و به‌جای فعالانی که کشته شدند، اشخاص جدیدی فعالیت می‌کنند، که از همان روحیه افراد (مبارزان) قبلی الهام گرفته‌اند، آنها همانانی هستند که امروز جایگاه (محترمانه) خاص به خود را در نابلس دارند و حتی از آن هم فراتر می‌توانند به‌افتخار اعلام کنند که خط سیاسی خاص به خود را دارند، خطی که به‌شدت منتقد تشکیلات خودگردان است. در این بین یک روزنامه‌نگار صهیونیست هم از شکل‌گیری تحمیل معادله خون در برابر خون توسط فلسطینیان سخن گفت. به‌اعتراف یونی بن مناخیم که نظرات و تحلیل‌های خود را در رسانه‌های مختلف و در فضای مجازی منتشر می‌کند، فلسطینیان در زمان حاضر تلاش دارند معادله جدیدی را (در مبارزه خود با صهیونیست‌ها) تحمیل کنند که خلاصه آن خون در برابر خون است، یعنی در مقابل اقدام ارتش اسرائیل در قتل فلسطینیان، نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست کشته می‌شوند.

نیویورک تایمز: نتانیاهو مجرم است
یک روزنامه آمریکایی نیز نوشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلایل شخصی از جمله فرار از زندان، این رژیم را وارد جنگی داخلی کرده که حالا از همه جهات آماده انفجار است. به گزارش فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» مقاله‌ای از «توماس فریدمن» روزنامه‌نگار آمریکایی  را منتشر کرد و در آن نوشت که «اسرائیل امروز مثل یک دیگ با بخار زیادی است که در پی تسلط  بنیامین نتانیاهو بر دولت راست‌گرای افراطی، در آستانه منفجر شدن از همه جهات است».
فریدمن می‌افزاید:  «حملات جوانان فلسطینی با گسترش شهرک‌های اسرائیلی و سوزاندن روستاهای فلسطینی توسط شهرک‌نشینان همزمان شد. به همین ترتیب، قیام مردمی علیه تصرف قدرت قضایی توسط نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، آغاز شد و همه این‌ها به گونه‌ای که قبلاً در اسرائیل ندیده‌ایم، سقوط حکومت را تهدید می‌کند»
این روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: «حملات شهرک نشینان به فلسطینی‌ها و خشونت چیز جدیدی نیست، اما مصادف‌شدن این با افراطی‌ترین دولت ملی‌گرا در تاریخ اسرائیل جالب است. دولتی که اکنون توسط متعصبان مذهبی رهبری می‌شود و هدفشان الحاق کل کرانه باختری به اسرائیل است. آنان اکنون پست‌های کلیدی پلیس، امور مالی و نظامی را در دست دارند و می‌خواهند خطوط قبلی را به طور کامل پاک کنند» فریدمن در ادامه مقاله‌اش می‌پرسد: «کدام رهبر اسرائیلی ممکن است به خاطر اصلاحات فنی قضایی، خطر بروز جنگ داخلی در داخل، شکاف با دموکرات‌های یهودی در سراسر جهان، گسست از آمریکا و سایر آسیب‌‌های قابل توجه، جایگاه وجودی اسرائیل را تهدید کند؟»
وی در پاسخ به این سؤال می‌نویسد: «نتانیاهو همه این‌ها را فقط برای چیزی بسیار بزرگ، بسیار مهم و بسیار شخصی به خطر می‌اندازد. این یک اصلاح قضایی است که او امیدوار است به محاکمه‌اش به اتهام خیانت در امانت، رشوه و کلاهبرداری که می‌تواند به زندانی‌شدنش منجر شود، پایان دهد. اصلاحات قضایی به ائتلاف راست‌گرای او قدرت بی‌حدی می‌دهد تا در هر جایی شهرک‌‌سازی کند». به عبارت دیگر، تحلیلگر آمریکایی می‌گوید: «اصلاحات قضایی یک بازی قدرتی است که نتانیاهو می‌خواهد با آن و بر اساس خواست خود، هر چیزی را که دادگاه عالی با اکثریت یک کرسی در کنست دستور دهد، لغو کند»فریدمن به شواهدی مبنی بر فرار سرمایه‌گذاری‌ها از رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: «متاسفانه، با توجه به کودتای قضایی، پولی که ما جمع‌آوری کردیم وارد اسرائیل نمی‌شود. ما این را از سرمایه‌گذاران و بازرگانان نگران که با احتیاط پول‌های خود را به خارج از کشور منتقل می‌کنند و همچنین از کارمندانی که نگران آینده خود در اسرائیل هستند شنیده‌ایم».
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴