تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۸۵۸۶
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: همه کسانی که در سطح جهانی، صاحب تحلیل هستند معتقدند کانون اصلی این انتقال قدرت، انقلاب اسلامی است.
۰
plusresetminus
جمهوری اسلامی موجب شکست سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در منطقه شد
به گزارش بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان رهبری، سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به عنوان میهمان یازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس حضور یافت، ضمن گرامیداشت حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد مبارک این ماه شریف، بیان داشت: الحمدالله حرکت انقلاب اسلامی به رغم دشمنی دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی، با قوت ادامه دارد و منشأ اثر در منطقه و جهان است و این توفیقات حاصل برنامه‌ریزی و مجاهدت‌های انجام شده در سایه نور ولایت است.
وی در ادامه با اشاره به اعتراف رئیس‌جمهور قبلی آمریکا مبنی بر هزینه کردن هفت هزار میلیارد دلار در افغانستان و دادن حداقل هفت‌هزار کشته، اضافه کرد: آن چیزی که عامل شکست این سرمایه‌گذاری عظیم آمریکایی‌ها شد، نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ انقلاب اسلامی بود.
سردار قاآنی به تغییر راهبرد آمریکایی‌ها که با همکاری برخی کشورهای منطقه شکل گرفت و منجر به ایجاد پدیده خطرناکی مانند داعش شد، اشاره و گفت: مدل انحرافی داعش که یک کپی‌سازی جعلی از جبهه مقاومت بود، این ظرفیت را داشت که شرایط منطقه را به شکل مطلوب آمریکایی‌ها تغییر دهد، اما مجاهدت سردار شهید سلیمانی و یارانش که عصاره فرهنگ ناب مقاومت و انقلاب اسلامی بودند، این توطئه عظیم را ناکام گذاشتند.
فرمانده نیروی قدس سپاه جنایت ترور شهید سلیمانی که آمریکایی‌ها آن را انجام دادند و به آن اعتراف نیز کردند، آغاز یک مرحله جدید از اقدامات علیه انقلاب اسلامی بود و این مرحله شامل یک جنگ ترکیبی گسترده اقتصادی و رسانه‌ای بود که همچنان ادامه دارد.
سردار قاآنی خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومت که برخاسته از مفاهیم و آموزه‌های اصیل اسلام است، امروز به عنوان یک پدیده جهانی، جهان سلطه را به استیصال کشانده است و جالب این‌جاست که حتی نظریه پردازان نظامی آمریکا نیز بر خلاف اعتقادات گذشته خود، معتقدند در جهان امروز برنده جنگ‌ها کسانی نیستند که سلاح بیشتر و پیشرفته تری داشته باشند، بلکه کسانی هستند که با روحیه جهادی محکم‌تر بر مواضع و اعتقادات خود می‌ایستند. 
وی با تأکید بر اینکه امید در ذات حرکت انقلاب اسلامی نهفته است، اضافه کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی در هر نقطه‌ای وارد می‌شود، حس عزتمندی ایجاد می‌کند.
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر انتقال جهانی قدرت از غرب به شرق، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در سطح جهانی، صاحب تحلیل هستند معتقدند کانون اصلی این انتقال قدرت، انقلاب اسلامی است.
آیت‌الله کعبی: انقلاب اسلامی
به مثابه تنها قدرت برتر ایدئولوژیک جهانی
لیبرال دموکراسی را به چالش کشیده است
آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در جلسه دوم یازدهمین اجلاسیه خبرگان دوره پنجم طی سخنرانی پیش از دستور خود گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و مرزهای راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی انقلاب اسلامی به مثابه تنها قدرت ایدئولوژیک جهانی گسترش پیدا کرده است و با میدانداری محور مقاومت اسلامی، لیبرال دموکراسی و استکبار را به چالش کشیده است. 
وی خاطرنشان کرد: باید خداوند متعال را برای وجود ملت با استقامت ایران اسلامی که با وجود همه فراز و فرودها و دشمنی‌های جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند، شکرگزار باشیم و شکر عملی این نعمت بزرگ الهی با تداوم صراط مستقیم انقلاب اسلامی تا فتح قله‌های پیشرفت و عدالت و خدمت صادقانه به ملت و حل مشکلات زندگی آنان و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت، انجام خواهد شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری آینده روشن ملت ایران و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را وابسته به مؤلفه‌های اساسی از جمله رشد پرشتاب علم و فنآوری، نظریه‌پردازی دینی بر اساس اجتهاد متناسب، توجه به مقتضیات زمان و تأمین نیازهای نظام برای تربیت نیروی انسانی مؤمن و انقلابی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، ساخت فرهنگ عمومی مطابق باورها و ارزش‌های اسلامی، تحکیم وحدت و انسجام و یکپارچگی ملی در مسیر تحقق اقتدار و امنیت دانست.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اشاره به توفیقات دولت سیزدهم که حاصل نگاه این دولت به درون کشور و توکل به خدا به جای تکیه به غرب است، اضافه کرد: از ابتدای استقرار این دولت، کشور شاهد توفیقات چشمگیری بوده است و دشمن نیز با دیدن این پیشرفتها و به منظور مقابله با آنها، با راه‌انداختن جنگ ترکیبی، اغتشاشات اخیر را در کشور راه‌انداخت که با تدبیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم بصیر ایران اسلامی ناکام ماند.
ضرورت تقویت گفتمان دینی و انقلابی در کشور
با برنامه‌ریزی دقیق
آیت‌الله کعبی در پایان با تأکید بر ضرورت تقویت گفتمان دینی و انقلابی در کشور، افزود: با توجه به تمرکز دشمنان انقلاب اسلامی بر ایجاد جنگ روانی به منظور فریب افکار عمومی، لازم است سازمانها و نهادهای فرهنگی برای مقابله با این رویکرد دشمن، برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده داشته باشند.
آیت‌الله اراکی: مبارزه با جنگ اقتصادی دشمنان
نیازمند نگاه کلان در اقتصاد است
آیت‌الله محسن اراکی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این اجلاسیه با اشاره به این نکته که جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور یک جنگ جدی و تمام عیار است که در کنار جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی اعمال می‌شود، تأکید کرد: برای پیروزی در جنگ اقتصادی، برنامه‌های خرد و بخشی نگری کفایت نمی‌کند و نیازمند این هستیم که اقتصاد را به شکل کلان ببینیم و برای بخش‌های گوناگون آن برنامه‌های هماهنگ پیش‌بینی کنیم.
وی گفت: هجمه‌های اخیر دشمنان به انقلاب اسلامی به لحاظ تنوع و ترکیب بی‌سابقه است. وی افزود: برای دفاع در برابر این تهاجم بی‌سابقه، مدیریت رسانه‌های کشور باید با ساماندهی جدی و احساس مسئولیت به عرصه روشنگری افکار عمومی، وارد صحنه شوند.
دستاوردهای نظام اسلامی
باید با نگاه حرفه‌ای و تخصصی تبیین شوند
عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن انتقاد از برخی نارسایی‌ها در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دیگر تنها ارائه گزارش خدمات صورت گرفته کفایت نمی‌کند و باید این دستاوردها با نگاه حرفه‌ای و تخصصی تبیین شوند و با رصد فعالیت تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی و حقیقی برای خنثی‌کردن آنها چاره‌اندیشی شود تا از سوءاستفاده دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی پیشگیری شود.
آیت‌الله کلانتری: به عرصه فرهنگ
و فعالیت‌های فرهنگی توجه بیشتری صورت گیرد
آیت‌الله علی کلانتری، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری هم در این اجلاسیه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه معظم شعبان و اعیاد شعبانیه، بیان داشت: به برکت انقلاب عظیم اسلامی و به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشور ایران از سلطه چند هزار ساله استبداد و از حاکمیت چند صد ساله استعمار و استکبار رهایی یافت و در مسیر استقلال، عزت، آزادی و رشد قرار گرفت. 
وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، پیشرفت‌های شگرفی داشته است، توجه به مسایل فرهنگی را متناسب با سایر عرصه‌ها ندانست و افزود: این در حالی است که در سایر کشورها و به ویژه کشورهایی که دارای سیاست‌های معارض با انقلاب اسلامی هستند درصد بودجه اختصاص یافته به مسائل فرهنگی بسیار بیشتر از کشور ما است.
آیت‌الله خاتمی: مطالبه خبرگان
 نظارت بر گرانی افسارگسیخته است
براساس این گزارش، آیت‌الله سید احمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان در نشست خبری به تشریح برنامه‌های یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان پرداخت و اظهار کرد: این دوره از اجلاسیه مجلس خبرگان انتخابات هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان را داشتیم که طبق قانون باید دو سال یک‌بار انجام شود. بحمدالله این کار انجام شد و اعضای هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها انتخاب شدند.
به گزارش فارس، وی افزود: تنها اختلاف و تفاوتی که این انتخابات با انتخابات گذشته داشت، این بود که آیت‌الله موحدی‌کرمانی نایب‌رئیس دوم مجلس خبرگان به‌دلیل کهولت سن جابه‌جا شدند و به‌جای ایشان آیت‌الله حسینی‌بوشهری انتخاب شد. آقای حسینی‌بوشهری کارپرداز فرهنگی بودند که به‌جای ایشان نیز آیت‌الله اراکی را به‌عنوان کارپرداز فرهنگی انتخاب کردیم.
سخنگوی مجلس خبرگان ادامه داد: ما دو مهمان ویژه در این اجلاسیه داشتیم. مهمان روز اول سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس بودند که به‌جای شهید حاج قاسم آمده بودند. سردار قاآنی گزارش جامعی از اقتدار ایران و انفعال آمریکا در منطقه ارائه کرد که یک جلوه انفعالی آمریکا، حمایت از اغتشاشات اخیر بود. مثل روز روشن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از صحنه‌گردانان حوادث اخیر کشور بودند. گروهک‌های منفور ملت، سلطنت‌طلبان جبار و شکنجه‌گر و روسیاه و جلاد طاغوت بعد از چهل سال باز هم ماهیت خود را نشان دادند.
خاتمی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی گفت: واضح است که ساقط کردن جمهوری اسلامی، خواب و خیال است که اینها با آن دلخوش هستند و آرزوی آنها آرزوی خامی است که فکر می‌کنند مردم حکومت سیاه سلطنت‌طلبان را که با انواع جنایات همراه بود فراموش می‌کنند.
وی تصریح کرد: نسل پژوهشگر ما بدانند که غرب در مبارزه با تروریسم دروغ می‌گوید. اگر دروغ نمی‌گفت جنایتکاران آدم‌کش به اینها میدان نمی‌دادند و اینها حامی تروریست هستند.
آیت‌الله خاتمی بیان کرد: در این اجلاس و بیانیه پایانی از ملت بزرگ ایران به‌دلیل حضور میلیونی در ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی شد. مردم غیور و ولایتمدار حمایت جانانه خود را از جمهوری اسلامی نشان دادند و جهانیان را خیره کردند. انگیزه مردم عزیز ما برای حضور در ۲۲ بهمن نفرت از اغتشاشگران بود.
وی در ادامه به حضور خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه خبرگان اشاره کرد و گفت: بیش‌ترین دغدغه مجلس خبرگان معیشت مردم است و از مسئولان محترم مطالبه می‌کند تا به معیشت مردم رسیدگی کنند. یکی از مشکلات ما عدم نظارت بر بازار است. مطالبه ما این است که اگر همین گرانی را نظارت کنند، افسارگسیخته نمی‌شود.
سخنگوی مجلس خبرگان به دغدغه دیگر مجلس خبرگان اشاره کرد و بیان داشت: دغدغه دیگر مجلس خبرگان مسائل فرهنگی و حجاب است. از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تا برای مسئله فرهنگی علاجی کند. برخی خواستند موضوع حجاب را امنیتی کرده و جامعه را بار دیگر دچار اغتشاش کنند. حجاب حریم دین و اهل‌بیت(ع) است اما برخی این حریم را رعایت نمی‌کنند‌.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه از عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر کشور توسط رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما