تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۶۸۲۱۳
استاندار مازندران با اعلام این که ۱۵ طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در مازندران بهره برداری می شود، گفت: ساخت بزرگ‌ترین شهر سلامت کشور در غرب استان در دست پیگیری است. ‎
۰
plusresetminus
بهره‌برداری از ۱۵ طرح حوزه بهداشت و درمان در مازندران/بزرگ‌ترین شهر سلامت کشور احداث می‌شود
به گزارش بلاغ؛ سید محمود حسینی‌پور در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی در ساری با عنوان اینکه راه‌اندازی گردشگری سلامت و تحت پوشش قرار گرفتن میلیون ها شهروند در حوزه درمانی از جمله دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در استان است، اظهار کرد: سرانه تخت بیمارستان در مازندران در قبل از انقلاب اسلامی ۴۲صدم درصد بود که این رقم اکنون به ۱.۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۴۵ هزار تخت بیمارستانی و ۳۲۵ تخت دیالیز در استان وجود دارد که تمام این امکانات بهداشتی به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد و باید دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت برای اقشار مردم تبیین شود.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: توسعه متوازن در تمام حوزه ها، مهم ترین اولویت مسوولان اجرایی استان است و بهداشت و درمان برای تحقق این امر نقش غیر قابل انکاری دارد.

این مسئول ادامه داد: باید شهرهای سلامت در مازندران ایجاد شود چراکه بهترین مراکز درمانی و طبیعت بکر را در استان داریم و با نگاه جدی به بهداشت و درمان می توانیم هزاران اشتغال ایجاد کنیم.

حسینی‌پور تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار در کنار ارایه خدمات به شهروندان از درگاه توسعه بهداشتی باید توجه کنیم و بسیار ناراحت کننده بوده که طرح بیمارستانی در مرکز استان متوقف شده بود که با اولویت بندی برای تامین منابع مالی بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی اقدام شد.

وی عنوان کرد: برای تامین این منابع مالی تلاش قابل توجهی در ماه های گذشته شد و با تهاتر نفت که کم سابقه است توانستیم آغاز گام های ۲ و ۳ ساخت بیمارستان ماهفروجک ساری را آغاز کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: از رییس جمهور که موافقت خود را در بحث تکمیل بیمارستان ماهفروجک از طریق تهاتر نفت اعلام کردند و بعد از آن معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت که دستورات را لازم ارایه دادند، نهایت قدردانی را داریم.

این مسئول اضافه کرد: همه مسوولان ملی و استانی در ماه های گذشته تلاش کردند تا این طرح عمرانی حداکثر سه سال آینده برای مردم استان به بهره برداری برسد و اصل این جلسه آن است که طعم شیرین برای مردم زمانی خواهد بود که چراغ این بیمارستان روشن شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: بزرگترین شهر سلامت کشور در غرب مازندران کلنگ زنی خواهد شد و منابع مالی آن با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و تخصیص زمین در دست پیگیری است.

وی افزود: باید اراده ما همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس، وطن و سلامت باشد و مسوولان باید تا پای جان برای مردم کار کنند و ارایه خدمت به مردم وظیفه ذاتی کارکنان دولت است.

استاندار مازندران یادآور شد: در دهه مبارک فجر امسال ۱۵ طرح بهداشتی مازندران در نقاط مختلف استان با ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و از علوم پزشکی مازندران می خواهم که نسبت به توسعه مراکز درمانی در مناطق روستایی استان باجدیت ورود کند چراکه مردم از این دولت در این ارتباط توقع دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما