کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیع مازندران:

آتش در جنگل‌های شهیدآباد بهشهر و الندان ساری مهار شد

18 بهمن 1401 ساعت 18:47

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیع مازندران - ساری از مهار آتش در عرصه‌های جنگلی شهیدآباد بهشهر و الندان ساری خبر داد.


به گزارش بلاغ؛ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری در جمع خبرنگاران از مهار و اطفای آتش‌ در عرصه‌های جنگلی شهید آباد بهشهر خبر داد و گفت: آتش سوزی در این منطقه، حدود ۱۰ هکتار از جنگل‌های شرق استان را در بر گرفته بود که با حضور به موقع نیروهای مختلف، آتش اطفا شد.

وی با بیان اینکه پنج نقطه آتش سوزی منطقه جنگلی الندان کیاسر شهرستان ساری، نیز مهار شده است؛ افزود: ۱۲گروه از نیروهای مشارکتی چوب وکاغذ، نکا چوب، فریم و ماموران یگان حفاظت در اطفاء آتش سوزی تلاش کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری، با بیان اینکه وزش باد شدید در منطقه سبب شعله ورتر شدن آتش شده بود، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آتش سوزی در پنج کیلومتری دریاچه الندان در اثر بی احتیاطی از سوی افراد در پنج نقطه شروع شد.

ذکریایی به شیب‌دار بودن منطقه آتش سوزی و وجود درختان راش در منطقه الندان اشاره کرد و ادامه داد: به رغم حضور به موقع و مشارکت نیروهای مختلف به دلیل وجود لاش‌برگ‌های خشک ، اطفای آتش کمی زمان برد.

وی به حضور ۲۰۰ نفر از نیروی مردمی و یگان حفاظت شهرستان نکا و قائم‌شهر و ساری در منطقه اشاره کرد و گفت: در صورت گسترش آتش سوزی  با هماهنگی های لازم از بالگرد کمک گرفته می‌شد.


فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری، با ذکر این نکته که آتش سوزی سطحی و به تاج درختان نرسیده است،متذکر شد: از آن جایی که درختان راش بلند و صاف هستند، آتش سوزی به تاج درختان نمی‌رسد به همین دلیل در شرایط زمینی اطفای حریق بهتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 468186

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/468186/آتش-جنگل-های-شهیدآباد-بهشهر-الندان-ساری-مهار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com