کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار مازندران:

شاعران دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند

18 بهمن 1401 ساعت 14:33

استاندار مازندران گفت: شعرا با تولید آثار فاخر، دستاوردهای انقلاب و نظام را به نسل جدید انتقال دهند.


به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» که در سالن فتح المبین سپاه ناحیه ساری برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و بیان اینکه این جشنواره از برنامه‌های این دهه مبارک محسوب می‌شود، اظهار داشت: چه بهتر که در این ایام یادی از شهدا و ایام دفاع مقدس داشته باشیم.

وی با گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد دهه مبارک فجر افزود: دشمن طی چهل‌وچهار سال برای متوقف کردن انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشته است و در حوزه ادبیات نیز بیکار ننشست و اقداماتی را انجام داد.

حسینی‌پور ادامه داد: باید در این زمینه تأمل جدی صورت بگیرد و ببینیم جبهه مقابل انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف خود از چه ظرفیت‌هایی استفاده کرد و ما در جمهوری اسلامی ایران از چه ظزفیتهایی حمایت و پشتیبانی کردیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: جامعه شعرای ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران جایگاه بسیار والایی در منظومه انقلاب اسلامی دارد و اگر نبود اشعار حماسی اول انقلاب، معرفی ارزشهای انقلاب اسلامی با زبانهای دیگر به راحتی میسر نبود.

وی بیان کرد: جامعه شعرای ما توانستند خیلی زود خود را انسجام دهند و جایگاه والایی را در معرفی دیدگاههای امام راحل ایجاد کنند.

حسینی پور با بیان اینکه جامعه ایران ادب دوست است و بویژه در استان مازندران با وجود تمدن غنی در حوزه شعر از اول انقلاب تا کنون نقش ممتازی را ایفا کردند، گفت: ما نتوانستیم از جامعه شعرا بیش از این استفاده کنیم و اگر به نیمه خالی لیوان توجه شود در آینده توفیقات بیشتری را در معرفی ارزشهای انقلاب اسلامی از زبان شعر پیدا خواهیم کرد و باید بخش‌هایی که مورد غفلت قرار گرفت احیا شود.

وی اذعان داشت: در این سالها رصد رسانه‌های دشمن بویژه در اغتشاشات اخیر به ما نشان داد که دشمن از روشهایی که ما در پیروزی انقلاب داشتیم و توجه به شعر و موسیقی حماسی کاملا کپی برداری کرد.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برجسته ترین خواننده سال را از کسانی انتخاب کردند که در اغتشاشات تولید اثر داشتند و همسر رئیس جمهور آمریکا جایزه این فرد را در همایش مهم  اعلام کرد و این توجه دشمن ما به اثر هنری و فرهنگی در تقابل با انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما در دفاع از حق و داشته‌های اصیل و ارزشی انقلاب اسلامی باید توجه کنیم، به دیدار هر ساله رهبر معظم انقلاب با شاعران و اقشار هنرمند اشاره کرد و افزود: معظم له این برنامه را در ایام کرونا نیز با محدودیتهایی ادامه دادند که نشان از توجه معظم له به جایگاه هنر است.
 


حسینی‌پور با بیان اینکه باید به مناسبتهای مختلف جشنواره‌هایی را در استان برگزار کنیم تا نسل جدید بتواند متأثر از این جشنواره‌ها این مسیر را پیدا کند و در این مسیر حرکت کند، بیان کرد: مظلومیت انقلاب اسلامی از زبان شعر به نسل جدید روان تر و سریع تر قابل انتقال است.

وی اضافه کرد: ما نیاز داریم که از زبان شعر انقلاب امام را به نسل جدید معرفی کنیم چرا که نسل جدید دهه شصت را ندیدند و وقایع مهم دهه شصت را ندیدند و باید واقعیتها و مظلومیت انقلاب اسلامی را با زبان شعر و ادبیات روز به نسل جدید منتقل کنیم.

حسینی پور ادامه داد: همه هنرهای مد دنیا امروز علیه انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا واقعیتها را وارونه به نسل جدید منعکس کنند و زبان شعر صریح است و باید به ادبیات بومی محلی مازندران توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه یک تهاجم حداکثری علیه انقلاب اسلامی شروع شد، گفت: رهبر معظم انقلاب موضوع «جهاد تبیین» را مطرح کرده‌اند و شاعران باید با ادبیات فاخر دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

استاندار مازندران اظهار داشت: ما در این زمینه نیازمند همگرایی و همفکری هستیم و اشعار بومی مازندرانی را باید احیا کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند پیشرو باشد و نسل جدید را به همراه خود بکشاند ادبیات مازندرانی است و باید به آن توجه شود و جشنواره‌هایی را صرفا با زبان مازندرانی برگزار کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 468179

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/468179/شاعران-دستاوردهای-انقلاب-اسلامی-تبیین-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com