تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۴۶۸۰۵۴
استاندار مازندران گفت: در ایام الله دهه فجر ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اجرایی می‌شود. ‎
۰
plusresetminus
اجرای ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دهه فجر مازندران
به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی پور در مراسم افتتاحیه و آغاز عملیات ۱۵ طرح صنعتی استان مازندران که در شهرستان بابلسر برگزار شد با عنوان اینکه این عظمتی که امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بعنوان یکی از قدرت های خاورمیانه دارد و نقشی که در همه عرصه ها و مناسبات سیاسی دنیا دارد حاصل خون شهدا و آرمان های امام عزیز است، خاطرنشان کرد :ایام الله دهه فجر هرسال، روزشمار پروژه های بزرگ انقلاب اسلامی را شاهد هستیم اگر توجه کنیم مناسبت های زیادی در کشور داریم ولی به این دلیل که در این ایام مردم با اراده خودشان رژیم منحوس پهلوی را کنار زدند این مناسبت رنگ و بوی خاصی دارد.

استاندار مازندران با بیان این که انقلاب دستاوردها و خدمات فراوانی داشته و در مناطق روستایی و شهری استان مازندران توسعه و فتوحات بسیار زیادی داشتیم و مازندران باتوجه به منابع و ظرفیت هایش می بایست در حوزه اقتصادی در تراز کشور قرار بگیرد ، گفت: دولت سیزدهم بنابر کوچک کردن ساختار اداری کشور را دارد و بنا ندارد در امور اقتصادی بصورت مستقیم دخالت داشته باشد و در سیاست های کلان در حال برنامه ریزی است چراکه مجری اصلی پروژه های کشور بخش خصوصی و مردم هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در برخی حوزه ها به انحراف کشیده شد و در واگذاری ها مشکلاتی بوجود آمد به همین دلیل دولت مولدسازی را در دستور کار قرار داد تا ازاین طریق برای تامین زیرساخت ها تامین مالی کند چرا که زیرساخت های استان مازندران نیاز به منابع مالی و سرمایه گذاری دارد، افزود :غیراستاندارد تولید کردن مرکبات موجب شد تابرخی کشورها با استفاده از ظرفیت دانش بنیان بتوانند بازارهای هدف را جذب کنند کاری که نتوانستیم در گذشته اجرایی کنیم لذا ساختارهای صادراتی تولیدات کشاورزی می بایست اصلاح شود بهمین دلیل از مسیر دریا مرکبات مازندران ظرف ۳ روز با ۵۰ درصد کاهش هزینه حمل و نقل به کشورهای هدف صادرات شد .

وی گفت :پیشنهاد مولدسازی دارایی ها از سوی سران قوا برای تحول در گردشگری مازندران برای اولین بار به استان مازندران پیشنهاد شد که در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت. اداره کل صمت باید اطلس طلایی سرمایه گذاری و توسعه صنعت را طراحی کند که صنایع تبدیلی در استان مازندران نداریم در شرایطی که ۱۵ محصول از طریق برنج در استان مازندران بصورت دانش بنیان تولید می شود .

حسینی پور تصریح کرد :از بانک های استان مازندران تشکر میکنم که در بخشی از پروژه ها مشارکت نمودند البته سهم بانک های استان مازندران در سرمایه گذاری می بایست ارتقا پیدا کند و بانک های استان باید در راستای جذب سرمایه گذار متحول شوند و بانک های استان یک دوره رقابتی برای پروژه های مهم استان باید ایجاد کنند که مهم ترین پروژه آزادراهی استان با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی با مشارکت بانک ملی در حال اجرایی شدن است .

رییس شورای اداری استان مازندران یادآور شد :در ایام دهه فجر بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان مازندران انجام می شود که بخشی از این مربوط به پروژه های نیمه تمام با استفاده از بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور بوده است و بخشی دیگر از طریق قرارداد فاینانس با کشور چین در حوزه تامین برق و احداث بیمارستان ، زیرساخت های فاضلاب و آب ، گاز می باشد .

وی بیان کرد :اولویت اول ما سرمایه گذاران بومی هستند و تمام مازندرانی هایی که سرمایه خودشان را به سایر استان ها بردند تقاضا داریم سرمایه های خودشان را به مازندران بیاورند . در مازندران سرمایه گذاران را در پیچ و خم های اداری اذیت کردیم و باید تمام عوامل استان مازندران در حوزه سرمایه گذاری نسبت به اعتماد سازی برای سرمایه گذاران تلاش کنند و بساط بی مهری و خیانت به سرمایه گذاران را در استان مازندران جمع خواهیم کرد .

حسینی پور یادآور شد : ظرفیت های بی‌نظیری در استان مازندران وجود دارد که در ۵ سال آینده این استان را بی نیاز از بودجه دولت خواهد کرد . در مازندران صنایع مرتبط با امر کشاورزی می بایست احیا شود و صنایع کنونی جوابگوی حوزه کشاورزی نیست و براساس یک نیاز سنجی صنایع کشاورزی می تواند صادرات استان مازندران را متحول کند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲