کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«فجر علویان»/۲۸

پیشرفت بانوان پس از پیروزی انقلاب مایه مباهات نظام اسلامی است

13 بهمن 1401 ساعت 12:49

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: آمار بالای پزشکان زن متخصص، اساتید و اعضای هیئت های علمی در دانشگاه‌ها، زنان کارآفرین و ... همه و همه بیانگر رشد و بالندگی و پیشرفت بانوان در حوزه های مختلف پس از انقلاب اسلامی است که مایه افتخار نظام است.


به گزارش بلاغ، همایش سفیران زینبی به همت اداره عفاف، حجاب و خانواده این ستاد با همکاری تشکل مردمی نهضت زنان پیشرو انقلاب همزمان با چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور بابائی فرماندار نکا، محمدی دبیر ستاد امربه معروف استان، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستانی در سالن امیرالمومنین (ع) فرهنگ و ارشاد شهرستان نکا برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان داشت: حضور فعال و موثر بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بیانگر توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به بانوان است.

محمدی افزود: آمار بالای پزشکان زن متخصص، اساتید و اعضای هیئت‌های علمی در دانشگاه، زنان کارآفرین و تعداد شرکت کنندگان دختر در تناسب با پسران در کنکور‌های سراسری همه و همه بیانگر رشد و بالندگی و پیشرفت بانوان در حوزه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی است که مایه افتخار است.

وی به روز جهانی حجاب که مصادف با یکم فوریه (۱۲ بهمن) است اشاره و اظهار داشت: یک بانوی مسلمان بنگلادشی که از ۱۱ سالگی ساکن کشور آمریکاست پس از وقایع حادثه ۱۱ سپتامبر و آغاز جنگ‌های تبلیغاتی علیه مسلمانان اقدام به راه اندازی پویشی در بستر فضای مجازی در دفاع از پوشش و زنان مسلمان می‌کند که به واسطه آن زنان غیر مسلمان یک روز را با پوشش و حجاب اسلامی در اجتماع حضور می‌یابند و تجربیات خود را در این رابطه به اشتراک می‌گذراند که بعضا بسیار جالب و قابل توجه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه نگاه غرب به زن بعنوان یک کالا و استفاده ابزاری از آنان است، گفت: در نقطه مقابل، اما نگاه اسلام به جایگاه زنان، نگاه کرامت، افتخار و عزت است.

وی ادامه داد: در نگاه امامین انقلاب اسلامی هم بسیار به جایگاه زنان توجه و اشاره شده و امام راحل (ره) می‌فرمایند «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» و مقام معظم رهبری هم زن را مایه آرامش و محور در کانون خانواده عنوان می‌کنند.

محمدی به تلاش دشمن برای تضعیف نظام خانواده در جمهوری اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه تشکیل وزارت خانواده و جوانی جمعیت را به دولت محترم پیشنهاد کرده تا دستگاه‌های متولی در این بخش اقدامات هماهنگ را با هم افزایی بیشتر در بستر یک وزارتخانه داشته باشند.

این مسئول به اقدامات هنجارشکنانه برخی افراد طی ماه‌های اخیر و پس از اغتشاشات نیز گریزی زد و عنوان کرد: برخی افراد می‌خواهند به نوعی با کشف حجاب دهن کجی و اعتراض به نظام داشته باشند؛ اما با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بسیاری از این افراد فریب خورده فرزندان ما هستند و برای حفظ و صیانت از آنان باید تلاش مضاعف داشته باشیم و با آموزش‌های موثر و جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب بتوانیم جایگاه و ارزش حقیقی زن را برای آن‌ها روشن نماییم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به طرح جامع عفاف و حجاب ستاد نیز اشاره و تصریح کرد: این طرح یک پیوستگی محکم در عرصه‌های مختلف دارد که از عرصه مسئولین و دستگاه‌های حاکمیتی آغاز و به بخش‌های مختلف جامعه خواهد رسید.

محمدی یکی از نکات محوری طرح ستاد را مطالبه گری از مسئولین در حوزه عفاف و حجاب عنوان و اظهار داشت: مسئولان باید زمینه‌ها را فراهم کنند، بعنوان مثال مسئولان فرهنگی عرضه محصولات خوب و فاخر را در دستور کار قرار دهند و یا مسئولان حوزه تعلیم و تربیت می‌بایست توجه ویژه تری به مبحث پرورش در کنار موضوع آموزش داشته باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 468037

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/468037/پیشرفت-بانوان-پیروزی-انقلاب-مایه-مباهات-نظام-اسلامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com