تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۶۸۰۳۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نظام الکترونیک سلامت در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر استان اجرایی می‌شود.
۰
plusresetminus
اجرای نظام الکترونیک سلامت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
به گزارش بلاغ، عباس علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دومین جلسه ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع استان با اشاره به اینکه موضوع اصلی شکل گیری و اجرای پزشک خانواده نظام ارجاع است اظهار داشت: این برنامه مورد تاکید وزارت بهداشت است و باید به گونه ای باشد که اجرای آن منافاتی با روح برنامه پزشک خانواده نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در گام اول برنامه نظام ارجاع که مقدمات اجرای آن در حال انجام است مبنا خدمت در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر بر اساس انتساب شناور است اضافه کرد: تا زمان آماده شدن کامل مسیر ارجاع درمانی و برای جلوگیری از آسیب به مردم امکان پذیرش بیماران از مسیر غیر ارجاع طبق روال گذشته فراهم است.

علی پور خاطرنشان کرد: برنامه ریزی می شود تا در این مسیر از جیب مردم پرداخت اضافی صورت نگیرد.

وی با اشاره به ارائه شیوه‌نامه و چک‌لیست جدید پایش و نظارت بر عملکرد پزشکان خانواده در استان گفت: تیم پایش های استانی و شهرستانی بر عملکرد پزشکان خانواده در بازه زمانی از یک تا ۳ ماه بازدید کرده و به عملکرد آنان امتیاز می دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان نظارت در محورهای اجرایی و فنی را بخشی از فرایند نظارت و پایش عملکرد پزشکان خانواده عنوان کرد و افزود: همچنین فعالیت و اقدامات در حوزه افزایش فرزند آوری، نجات جان مادران باردار، جلب مشارکت خیرین و همکاری در ارائه خدمات واکسیناسیون از موضوعات تشویقی پزشکان خانواده است.

گفتنی است این جلسه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل، مدیر کل بیمه سلامت استان، معاونین توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، درمان، غذا و دارو، نماینده پزشکان خانواده شهری مراکز مجری طرح در سطح استان مازندران و سایر دست اندرکاران این برنامه برگزار شد و اعضا نظرات و پیشنهادات خود را جهت اجرای بهینه برنامه پزشک خانواده و نظارم ارجاع ارائه دادند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴