رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری:

۱۱ فروند هواپیما به ناوگان باری کشور افزوده شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۶۸۰۲۹
رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۱ فروند هواپیمای باری به کشور در روزها و هفته‌های گذشته خبر داد.
۰
plusresetminus
۱۱ فروند هواپیما به ناوگان باری کشور افزوده شد
به گزارش بلاغ، محمد محمدی‌بخش روز گذشته در حاشیه مراسم گرامی‌داشت سالروز ورود تاریخی امام‌خمینی(ره) به کشور در جمع خبرنگاران گفت: ۱۷۵ فروند هواپیمای باری و مسافری فعال داریم. وی همچنین از ورود ۱۱ فروند هواپیمای باری به کشور خبر داد.

رئیس ‌سازمان هواپیمایی درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی هم توضیح داد: روند افزایش قیمت بلیت به این صورت است که شرکت‌های هواپیمایی درخواست می‌دهند و در سازمان هواپیمایی کشوری و شورای عالی هواپیمایی بررسی می‌شود سپس در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و به ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت ارسال می‌شود و پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار ابلاغ می‌شود.

محمدی بخش تأکید کرد: هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما خارج از این روند به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود. وی درباره بازگشت مابه‌التفاوت قیمت بلیت مسافرانی که پیش از این بلیت هواپیما را گران‌تر خریده بودند اظهار داشت: نتیجه قطعی را مقام قضایی اعلام می‌کند هر اختلافی با نرخ اصلی با دستور مقام‌ قضایی برگشت داده می‌شود.

رئیس ‌سازمان هواپیمایی درباره برخورد سازمان هواپیمایی با ایرلاین‌های متخلف در اعمال نرخ گران بلیت، تأکید کرد: هم برخورد سلبی ‌داریم و هم برخورد حقوقی؛ ضمن آنکه لغو امتیاز و ارجاع به مقام قضایی نیز امکان‌پذیر است. محمدی بخش درباره صحت موضوع کاهش پروازها نیز گفت: این موضوع صحت ندارد و هیچ کاهش پروازی نداشتیم پروازهای خارجی رشد چند برابری و داخلی رشد ۲۰ درصدی داشته است.

دردسر نرم‌افزارهای موبایلی

رئیس‌ سازمان هواپیمایی همچنین درباره برخورد با نرم‌افزارهای موبایلی متخلف فروش بلیت هواپیما گفت: برخی از این نرم‌افزارها مرتبط و غیرمرتبط تخلف داشتند که با آنها برخورد کرده‌ایم؛ فهرست نرم‌افزارهای متخلف در وب‌سایت سازمان هواپیمایی منتشر شده است.

حسن خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هم با بیان اینکه در زمان اوج سفر، توزیع‌کنندگان بلیت اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند اظهار کرد: عمده تخلفات مشمول نرم‌افزارهای موبایلی است که فهرست آنها را به دادسرای فرهنگ و رسانه دادیم و شرکت‌های هواپیمایی متخلف را به تعزیرات معرفی کردیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در یک سال گذشته با توجه به تورم ناشی از تحریم‌ها و فشارهایی که به شرکت‌های هواپیمایی برای تامین قطعات وارد شد و همچنین برخی از تحولات بعد از کرونا مانند تقاضای فزاینده سفر با چالشی برای پاسخ‌گویی به سفر مواجه شدیم.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی یادآور شد: قیمت‌گذاری بلیت هواپیما که شورای عالی هواپیمایی در بهمن ۱۴۰۰ ابلاغ کرد رعایت می‌شود.

انتهای پیام/
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴