تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۶۸۰۰۱
رئیس پلیس راه مازندران از بازگشایی محور هراز و کندوان بعد از ریزش بهمن خبر داد.
۰
plusresetminus
بازگشایی محور هراز و کندوان/مازندران مجدد برفی و بارانی می‌شود
به گزارش بلاغ، یدالله جهان تاب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به دلیل بارش برف وخطر تصادف و لغزندگی و نیز بهمن و ریزش سنگ از کوه، جاده امامزاده هاشم هراز و چالوس از دیروز بسته شده بود که دقایقی قبل با پرتلاش ماموران راهداری و پلیس راه جاده چالوس هم بازگشایی شد.

جهان تاب با بیان اینکه ساعت ۱۱ امروز هم جاده هراز با تلاش راهداران بازگشایی شده بود افزود: هم اکنون آمد وشد خودرو‌ها در جاده‌های سوادکوه، هراز، چالوس و کیاسر روان، اما به علت بارش برف دیروز و دیشب لغزنده است.

وی بیان کرد: رانندگان از توقف در معابر کوهستانی پرهیز کنند چرا که احتمال سقوط بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه در این محور‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس راه مازندران از رانندگان خواست برای تردد در محور‌های کوهستانی حتما تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، چراغ مه شکن، پتو، غذای گرم و سوخت به اندازه کافی به همراه داشته باشند و از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند.

کارشناس هواشناسی مازندران نیز با بیان اینکه از دیروز تا صبح امروز شاهد بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و برف در مناطق کوهستانی استان بودیم گفت: این سامانه بارشی امروز بتدریج از سطح استان خارج می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه امروز چهارشنبه هوای استان صاف تا نیمه ابری است افزود: اواخر وقت فردا پنج شنبه مجدداً با افزایش ابر در ارتفاعات شاهد بارش باران و برف پراکنده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی در روز جمعه تداوم دارد گفت: روز شنبه آسمان استان نیمه آفتابی است، اما مجدداً روز یکشنبه ابرناکی در سطح استان افزایش می‌یابد و در ارتفاعات نیمه غربی بارش باران و برف خواهد بارید.

فرجی گفت: دریای خزر امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی و صید وصیادی مناسب است.

کارشناس هواشناسی مازندران ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش باران ۳۰میلیمتر در دلیر چالوس، ثبت شد و میزان بارش برف در محور کندوان، گردنه امامزاده هاشم آمل، گدوگ سوادکوه و فولاد محله کیاسر نیز به ترتیب ۷۰، ۵۰، ۸ و ۵ سانتی متر رسید.

فرجی افزود: قراخیل قائم شهر، کیاسر و بیشه بنه هزار جریب با بیشینه دمای ۱۳درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و بلده با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و پیش شماره ۰۱۱ شبانه روز آماده پاسخگویی درباره وضع راه‌های استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما