تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۴۶۷۹۹۲
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال برای به روز شدن مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت شد.
۰
plusresetminus
پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت
به گزارش بلاغ؛ محمدرضا میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از پوشش رایگان ۲۱۵ هزار نفر جدید از افراد فاقد پوشش بیمه درمان  تحت پوشش بیمه سلامت در مناطق محروم استان طی یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: پوشش درمان ناباروری، عقد قرارداد با ۷ مرکز دولتی و خصوصی و نیز پوشش بیمه‌ای ترک اعتیاد از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

وی افزود: تحقق ۱۰۰ درصدی نسخه الکترونیک در استان نیز از دیگر دستاوردهای مهم بیمه سلامت مازندران است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در نه ماهه  امسال برای به روز شدن مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت شد.

این مسئول با بیان اينکه با پرداخت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بابت پوشش درمان ادامه داد: مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بابت طرح دارویاری پرداخت شد.

میرزایی با اشاره به تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم به صندوق بیماران صعب‌العلاج و ۲.۵ برابر شدن آن در سال آینده، عنوان کرد: با ثبت نام نزدیک به ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از بیماران صعب‌العلاج، نادر در سامانه شهروندی حایز رتبه نخست کشور شده ایم و لازم بذکر است که ۲۰ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان مازندران وجود دارند که باید به سمت ثبت‌نام مابقی بیماران حرکت کنیم.

وی بیان کرد: در کل استان مازندران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۱ درصد آن بیمه رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: بیماران هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه، تالاسمی و دیالیز جزو بیماران صعب‌العلاج استان هستند که تعداد بیماران استان در این حوزه ۱۰ هزار نفر است.

این مسئول افزود: ما تا روز گذشته ۸۴۹ پرونده بیماران صعب‌العلاج از ۲۰ شهرستان به ما ارجاع شد که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است و پرداخت مابقی در دست انجام است.

میرزایی اعلام کرد:  بیشترین پرونده ارجاع شده به شهرهای ساری و آمل اختصاص دارد و عمده این پرونده‌ها مربوط به بیماران سرطانی است.

وی اشاره کرد: تشکیل صندوق بیماران صعب‌العلاج در دولت سیزدهم به عنوان یکی از بهترین اقدامات دولت، بسیار کمک کار ما برای ارائه خدمات بهتر به متقاضیان استان مازندران است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: دهه فجر فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است و تمامی دستگاه‌ها به بیان عملکرد خود می‌پردازند.

این مسئول تاکید کرد: ما در ۱۰ شهرستان تمامی واحدهای خود را با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث کردیم.

میرزایی گفت: حدود ۹۰۰ خانواده نابارور را نشان دار کردیم و تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای آنان هزینه شد.

وی بیان کرد: با ۷۵ مرکز خصوصی و دولتی ترک اعتیاد قرارداد بستیم و بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اظهار کرد: ما در حوزه بیماران سرپایی با مراکز تسویه هستیم و برای بیماران بستری در حال انجام مراحل اداری برای پرداخت ماه های آذر، دی و بهمن هستیم.

میرزایی افزود:  اخیرا در حوزه دندانپزشکی هم اقداماتی در دست انجام است و بنا است بخشی از هزینه‌های آن پرداخت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷