تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۶۷۹۸۴
همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی به میهن، زنگ انقلاب در مدارس سراسر مازندران طنین‌انداز شد.
۰
plusresetminus
گلبانگ انقلاب در مدارس مازندران طنین‌انداز شد
به گزارش بلاغ، امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی 12 بهمن سال 57، پس از 14 سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت؛ ساعت 9 و 20 دقیقه گروهی از منتخبین کمیته استقبال از امام خمینی (ره) وارد هواپیمای حامل ایشان شدند و رأس ساعت 9 و 33 دقیقه و 30 ثانیه، امام خمینی(ره) از پله‌های هواپیما فرود آمدند.

هر سال 12 بهمن‌، همزمان با سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی، ساعت 9 و 33 دقیقه صبح، زنگ مدارس، سوت قطارها، کشتی‌ها به صدا درمی‌آید و زنگ انقلاب در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در مراسم نواختن زنگ انقلاب که با حضور زارعی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، فرماندار میاندورود، مدیرکل آموزش و پرورش استان، ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و سایر مسئولین در دبستان شهید برزگر روستای بادله شهرستان میاندورود برگزار شد‎ با بیان اينکه ۴۴ سال قبل مردی از دیار ایران اسلامی پس از سالها مجاهدت و دوری از وطن با سازماندهی مردم انقلابی و آزادی خواه و جوانان باعث پیروزی انقلاب شد، اظهار کرد: در این راه بسیاری از افراد در زندان های شاه با شکنجه های زیاد به شهادت رسیدند تا در نهایت امام توانست در سال ۵۷ انقلاب شکوهمند ما را به پیروزی برساند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب مردم و به خصوص دانش آموزان بودند، افزود: امروز بعد از ۴۴ سال شما دانش آموزان باید پیشگام کشور باشید.
 

استاندار مازندران خطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که شما باید بدانید مشکلاتی است که ایران اسلامی کشید تا به اینجا رسید و در سایه رشادت ها و شهادت ۲۲۰ هزار نفر امنیت مردم تامین شد.

حسینی پور با بیان اینکه در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد بانوان کشور سواد داشتند اما امروز به ۹۹.۵ درصد رسیده است، تصریح کرد: قبل از انقلاب حدود ۷ درصد بانوان در ادارات مشغول به کار بودند اما امروز به ۵۲ درصد رسیده است.
 

وی با تاکید بر اینکه در طول سال های بعد از انقلاب علی رقم دشمنی های زیادی که وجود داشت و نخواستند ایران اسلامی بزرگ شود و در کشورهای دیگر دیده شود کارهای زیادی انجام شد، گفت: دانش آموزان ما تلاش کردند و قدرت علمی کشور را از ۵۵ دنیا به رتبه ۱۵ رساندند و این تلاش همچنان باید ادامه داشته باشد تا این رتبه را ارتقا دهیم.

حسینی پور تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس شاید کمترین امکانات را نداشتیم که با دشمن بجنگیم اما امروز تجهیزات نظامی ما طوری است که دیگر نیاز به کسی نداریم بلکه توسط ابرقدرت ها خریداری می شود و از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰