تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۴۶۷۹۸۱
با توجه به نگراني صهيونيست‌ها از فروپاشي تل‌آويو در دهه هشتم تاسيس خود، اين بار رئيس رژيم صهيونيستي با يادآوري نفرين دهه هشتم، نسبت به پايان حيات اسرائيل هشدار داده است.
۰
plusresetminus
رئیس رژیم صهیونیستی: «اسرائیل احتمالا 80 سالگی‌اش را نمی‌بیند»

به گزارش بلاغ؛ مدت‌هاست كه بسياري از مقامات صهيونيستي در تل‌آويو هشدار مي دهند كه دهه هشتم تاسيس اين رژيم، دهه پاياني آن است. عمده اين هشدارها با توجه به زمينه تاريخي درباره فروپاشي دولت‌هاي يهود در طول تاريخ است كه هيچ‌كدام نتوانسته‌اند بيش از هشتاد سال دوام بياورند. به تازگي نيز اين هشدار از سوي رئیس‌رژیم صهیونیستی عنوان شده و او در اظهاراتی که در نوع خود اولین بار عنوان شده است، نسبت به فروپاشی این رژیم ظرف چند سال هشدار داد. اسحاق هرتزوگ، رئیس‌رژیم صهیونیستی هشدار داد كه جامعه صهیونیستی با خطر فروپاشي از درون رو‌به‌روست و وضعیت مانند بشکه‌ای از مواد منفجره در حال انفجار است.

رئیس‌رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به اين كه شايد تل آويو هشتاد سالگي خود را نبيند، در ادامه گفت: «من در مقابل چشمانم شکاف‌ها در داخل را می‌بینم که عمیق‌تر می‌شود و تنها می‌توانم یادآوری کنم که دو بار در طول تاریخ در زمان سلطنت خاندان داوود و حشمونیان (Hasmoneans)، یک دولت یهودی در سرزمین اسرائیل پدید آمد و قبل از رسیدن به هشتاد سالگی دو بار سقوط کرد و اين سقوط اكنون نيز محتمل است.»
پيش از هرتزوگ‌، مقامات ديگري نيز هشدارهاي متعددي درباره احتمال زوال در دهه هشتم مطرح كرده بودند. از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلي در تل‌آويو هم از جمله افرادی است که درخصوص زوال این رژیم ابراز نگرانی کرده بود. او در تاریخ نهم اکتبر ۲۰۱۷ در جشن «سوکوت» یهودیان گفته بود: «تمامی تلاش خود را برای اینکه اسرائیل صدمین سالروز تأسیسش را ببیند به کار خواهم گرفت، اما این یک امر حتمی نیست. تاریخ به ما یاد داده  که حکومت مردم یهود بیش از هشتاد سال تاکنون دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است.»
همچنين «ایهود باراک»، نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی هم از جمله كساني است كه نسبت به آینده این رژیم در دهه هشتم هشدار داده است. وی در تابستان امسال در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری‌زبان ‌«یدیعوت آحارونوت» از نگرانی خود درباره نابودی این رژیم خبر داد و گفت که در تاریخ، هیچ حکومت یهودی بیش از ۸۰سال عمر نکرده مگر در دو مورد استثنا. ایهود باراک در این خصوص گفت: «در طول تاریخ یهودیت، حکومت یهودیان بیش از ۸۰سال عمر نکرده مگر در دو دوران: دوران پادشاهی داوود و دوران حشمونیان که در هر دو دوره نیز دهه هشتم سرآغاز تجزیه آنها بوده است.»

چرا صهيونيست‌ها نگرانند؟
عمده نگراني صهيونيست‌ها از آينده نامعلوم اين رژيم به دو دليل عمده است:
از يك طرف اختلافات داخلي در مناطق اشغالي فلسطين در بالاترين سطح خود است و تل آويو و ديگر شهرهاي اشغالي هر شنبه شاهد تظاهرات ده‌ها هزار نفري عليه كابينه تازه تاسيس نتانياهو است. كابينه اي كه با دشواري پس از چهار سال تشكيل شده، اما با مخالفت‌هاي گسترده به‌دليل دستكاري در دستگاه قضايي رو‌به‌روست. نتانیاهو در واقع با خشم گسترده عمومی، هشدار صدها اقتصاددان و حقوقدان‌ها و نشانه‌هایی از افول سرمایه‌گذاری خارجی و محکومیت بین‌المللی برای برنامه‌هاي خود مواجه است. از طرف ديگر افزايش تحركات و عمليات‌هاي نيروهاي فلسطيني امان صهيونيست‌ها را بريده است. حمله جمعه شب به صهيونيست‌ها در خارج از کنیسه بيت المقدس که منجر به کشته شدن حداقل هفت اسرائیلی شد، شديدترين تنش و حمله طي سال‌هاي گذشته در مناطق اشغالي است و وضعيت را از حالت عادی به وضعيت غيرعادي براي ساكنان مناطق اشغالي تغيير داده است. احتمال واکنش بیشتر فلسطینی‌ها، به‌ویژه از سوي حماس و جهاد اسلامی احساس مي تواند منازعه جديدي را در فلسطين رقم بزند و حتي دامنه درگيري‌ها را به خارج از مرزهاي فلسطين بكشاند. مجموع اين شرايط جز به معناي وضعيت فوق‌العاده امنيتي براي صهيونيست‌ها نيست.

ادامه سياست شكست خورده مشت آهنين
با توجه به تشديد خشونت‌ها و نگراني صهيونيست‌ها از تكرار عمليات نيروهاي فلسطيني، مقامات صهيونيست همچنان سياست مشت آهنين خود را كه سياستي شكست خورده است، ادامه مي دهند. به تازگي نيز وزیر امنیت داخلی اسرائیل عاملان عملیات شهادت طلبانه فلسطین را به اعدام بر روی صندلی الکتریکی تهدید کرد. روزنامه رای الیوم در اين ارتباط نوشت، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جلسه حزبش «قدرت یهود» گفت: «قانون مجازات اعدام برای کسانی که غیرنظامیان را قتل عام می‌کنند اعمال می‌شود و آنها باید روی صندلی الکتریکی اعدام شوند.» وی با اشاره به تصمیم خود برای صدور دستور به نیروی انتظامی برای سرکوب فلسطینیان در قدس اشغالی گفت: خانه‌ها را تخریب می‌کنیم و کوچه به کوچه می‌گردیم.بن گویر گفت، از تصویب پیش‌نویس قانون سلب تابعیت یا اقامت فرد خرابکاری که به خاطر ارتکاب اقدام مسلحانه غرامت دریافت کرده، استقبال می‌کند و اقدامات علیه «تروریست‌ها» با قدرت ادامه خواهد یافت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴