کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشدار لاریجان اعلام کرد:

جاده هراز همچنان مسدود/۲۰۰ خودرو گرفتار بهمن شدند

12 بهمن 1401 ساعت 1:10

بخشدار لاریجان آمل گفت: به دلیل ریزش برف و وقوع بهمن در ۶ نقطه، جاده هراز همچنان مسدود است.


به گزارش بلاغ؛ روح الله صابری بخشدار لاریجان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از حوالی ظهر روز گذشته به دلیل ریزش برف و وقوع بهمن در شش نقطه، جاده هراز مسدود شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد و به دلیل ارتقای ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از ریزش برف تا اطلاع بعدی مسدود خواهد بود.

وی با بیان اینکه جاده هراز تا صبح امروز بازگشایی نخواهد شد، عنوان کرد: از دو راهی لاسم به بالا تا امامزاده هاشم حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر بارش برف و بوران داشتیم و در ۶ نقطه ریزش بهمن مواجه شدیم، حتی در برخی نقاط چون بالاتر از پل مرگ دو بار بهمن اتفاق افتاد.

بخشدار لاریجان تصریح کرد: به موقع مدیریت شد و تلفات جانی و مالی نداشتیم، حجم بارش برف کم سابقه بود و همچنان خدمات پاکسازی در حال انجام است و ۱۰ ماشین راهداری ۱۰ ساعت است فعال هستند.

وی از بسته بودن راه ۴ روستا خبر داد و اظهار کرد: طبق دستورالعمل آزاد سازی شریان های اصلی و راههای روستایی ما در در اولویت ما هستند، در حال حاضر  جز ۴ روستا شریان های فرعی با کمک اهالی روستاها باز شده است، اما روستاهای مانند لاسم، زیارو حجم برف زیاد و و راه روستایی ۱۶ کیلومتر است و این بازگشایی را دچار مشکل کرده است.

صابری ادامه داد: مشکل عمده این بود که در چند روز گذشته درجه دما بالای صفر را تجربه کردیم و گرمای هوا باعث شد برفی که ببارد سفت نباشد و شاهد بهمن باشیم.

وی از آزاد سازی بیش از ۲۰۰ خودرو گرفتار بهمن خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ خودرو آزادسازی شدند و ۴ خودرو که در حادثه برف  قرار داشتند بدون خسارت ازادسازی شدند .

بخشدار لاریجان در ادامه عنوان کرد: در سوخت رسانی مشکلی نداریم، در چند روز گذشته تمهیدات لازم دیده شده بود و سوخت ذخیره داشتیم .

وی در پایان خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در محور هراز را دارند سفر خود را به تأخیر بیندازند و اگر سفر ضروری است، در صورت بازگشایی حتماً از زنجیر چرخ و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 467970

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467970/جاده-هراز-همچنان-مسدود-۲۰۰-خودرو-گرفتار-بهمن-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com