تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۴۶۷۹۶۸
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه از برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه/۳۰ پروژه عمرانی افتتاح می‌شود
به گزارش بلاغ، محمدباقر قزلباش، در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر شهرستان با همکاری مجموعه سپاه و فرمانداری تحت یک قرارگاه ارائه می‌شود، از برگزاری 350 عنوان برنامه در دوازده موضوع در این ایام خبر داد و افزود: از این میان، 70 برنامه شاخص شهرستانی است.

وی از جمله برنامه‌های شاخص این ایام را افتتاح طرحهای اشتغال‌زایی در حوزه اقتصاد مقاومتی، افتتاح بیش از 30 پروژه عمرانی، برگزاری میز خدمت در مساجد شهرستان، رزمایش کمک مومنانه، افتتاح کارگاه صنایع تبدیلی و افتتاح بیش از 3 خانه محروم در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای گمنام و یادواره شهدای جنگل در حوزه ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: بیشتر مردم با شنیدن رزم جنگل و مبارزه با منافقان ذهنشان به سمت واقعه 6 بهمن آمل می‌رود اما بسیاری از درگیری‌های جنگل و مبارزه مردمی علیه آنان در محدوده جنگل‌های شهرستان سوادکوه رخ داده است و برای بیان این وقایع، امسال دومین یادواره شهدای جنگل در روستای پاشاکلا شهرستان سوادکوه برگزار می‌شود.

قزلباش از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام به برگزاری انواع مسابقات ورزشی و تجلیلی از مدالآوران ورزشی در حوزه ورزش، برگزاری مسابقات علمی و رونمایی کتاب در حوزه علمی، اکران فیلم و برگزاری کنگره ملی شعر کبوتران ناگهان در حوزه هنری، برگزاری نخستین جشنواره فضای مجازی و راهکارهای تسریع رفع موانع تولید در حوزه فضای مجازی، برگزاری راهیان نور در حوزه اردو، برگزاری جلسات مشاوره رایگان و کارگاههای تخصصی در حوزه خانواده و آسیب اجتماعی، برگزاری جشنهای محله محور در حوزه جشن انقلاب، برگزاری محفل انس با قرآن در حوزه قرآنی و برگزاری بیش از 50 جلسه روشنگری در محلات در حوزه جهاد تبیین اشاره کرد.

در ادامه نشست، رمضان غلامی، فرماندار شهرستان سوادکوه از جمله پروژه عمرانی شهرستان به افتتاح فاز دوم گازرسانی از خطیرکوه به ورسک با اعتبار 80 میلیارد تومان اشاره کرد و با بیان اینکه فاز سوم این پروژه گازرسانی به روستاهای این مناطق است، افزود: بزرگترین پروژه آبرسانی شهرستان قرارداد 40 میلیارد تومانی آب گلناب دره است که به دلیل سرما و کوهستانی بودن منطقه، بعد از عید شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه نه تنها محروم بلکه مظلوم است بر بسیج همه دستگاههای اجرایی برای انجام کار جهادی در این حوزه تأکید کرد و با اشاره به تشکیل اولین قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان سوادکوه در استانداری، از اعتبار 12 میلیارد تومانی محرومیت‌زدایی برای شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان سوادکوه یکی از مشکلات اساسی در روستاها را مشخص نبودن محدوده روستاها عنوان کرد و با بیان اینکه تعیین محدوده نیازمند اعتبار است، در رابطه با مسئله آب روستاها، با توجه به مسئله کمبود آب و کاهش بارش امسال، گفت: بسیاری از روستاها که در حوزه آبرسانی گله‌مند هستند، تحت پوشش اداره آب شهرستان نبوده و هیئت امنایی اداره می‌شوند و در نتیجه آبفا نمی‌تواند به آنها خدمات ارائه کند.

این مسئول در پایان با اشاره به وجود هزار معلول در شهرستان، آن را رقم بزرگی دانست و در این رابطه به وجود نگاه ویژه به شهرستان برای رفع مشکلات تأکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴