تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۶۷۹۶۰
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از افتتاح ۱۰ پروژه و اجرای ۱۵۰۰ برنامه ورزشی طی دهه فجر امسال در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
افتتاح ۱۰ پروژه و اجرای ۱۵۰۰ برنامه ورزشی در دهه فجر/پیست دوچرخه‌سواری ساری ۱۳۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
به گزارش بلاغ؛ عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش‌وجوانان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح پروژه‌های ورزشی استان پرداخت و اظهار کرد: مدت سه ماه از مسئولیت بنده می‌گذرد و طی این مدت اقدامات متعددی در حوزه ورزش استان صورت گرفت که اعلام خواهم کرد.

وی افزود: طی سال‌جاری برنامه های بسیار پرمحتوا و باشکوهی را در بخش‌های گوناگون ورزش و جوانان در شهرستان‌های استان طراحی و اجرا خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: مسابقات و برنامه‌های ورزشی متعددی از نخستین روزهای بهمن‌ماه در استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد و پس از دهه فجر نیز این برنامه‌ها تداوم خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: برابر برنامه ریزی انجام شده، امسال شاهد برنامه‌های پربارتری چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی به نسبت سالیان گذشته خواهیم بود.

عالیشان با اشاره به افتتاح ۱۰ پروژه  طی این ایام، بیان کرد: بیش از ۱۵۰۰ برنامه طی این ایام در استان توسط ۵۲ هیات های ورزشی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: مسابقات ورزشی قهرمانی استانی، کشوری و بین المللی، همایش پیاده‌روی خانوادگی و افتتاح پروژه‌های ورزشی از جمله این برنامه ها است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد: سرجمع برنامه های ما در بخش های گوناگون در دستگاه‌های مختلف استان به بیش از ۵ هزار برنامه می رسد.

این مسئول افزود: شاخص ترین برنامه فرهنگی ورزشی ما  یادواره شهدا ورزشی است که در تنکابن برگزار می شود.

عالیشان تاکید کرد: مسابقات بین المللی بدنسازی از ۲۶ تا ۳۰ بهمن به میزبانی رامسر با شرکت ۲۰۰ ورزشکار خارجی و ۸۰۰ ورزشکار خارجی برگزار خواهد شد.

وی مطرح کرد: ما در ده ماهه نخست امسال، ۲۶۰ مدال بین المللی،  آسیایی و جهانی را ورزشکاران استان را کسب کردیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: طی این بازه زمانی، ما ۶ مورد میزبانی مسابقات بین المللی و ۱۲ مورد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را داشتیم.

این مسئول ادامه داد: دو هزار روستای استان دارای شورای ورزشی هستند و مسابقات بومی محلی طی این ایام نیز برگزار خواهد شد.

عالیشان اذعان کرد: ما در حال حاضر ۵۵۴ سالن سرپوشیده داریم که در قبل از انقلاب این رقم ۲۴ سالن بوده است.

وی اشاره کرد: هم اکنون  ۶۹ پروژه نیمه کاره با نیازمندی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم پروژهای بزرگی نظیر سالن ۶ هزار نفری ماهفروجک را داریم که در دولت قبل با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی افتتاح شد و تکمیل آن به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: پروژه بزرگ دیگر ما پیست دوچرخه سواری است که عمر آن به سه دهه رسیده است و تکمیل آن نیاز به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

این مسئول متذکر شد: در استان یک پیست ۸ خطه روباز نداریم و فقدان است، هر چند پیست سرپوشیده خوبی در بابل داریم.

عالیشان بیان کرد: چنانچه بخواهیم میزبانی رویداد کشوری دو و میدانی داسته باشیم پیست روباز نداریم.

وی تاکید کرد: پروژه متقی ساری نیاز به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار داریم و تاکنون ۵ میلیارد تخصیص یافته و با این اعتبارات استانی یقینا تکمیل نخواهد شد.

سرپرست اداره‌کل ورزش‌وجوانان مازندران خاطرنشان کرد: برای شهید وطنی ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل کارهای باقیمانده نیاز است.

عالیشان گفت: در بخش بانوان تاکنون، ۴۰ مدال از میادین بین المللی و جهانی کسب شد و ۱۶ میزبانی مسابقات کشوری بانوان را داشتیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴