کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار سخنگوی پلیس به مالکان خودروها در مورد کشف حجاب

9 بهمن 1401 ساعت 7:38

سردار مهدی حاجیان: موضوع رعایت حجاب، یک موضوع شرعی و یک موضوع قانونی است و ساز‌و‌کار انجام آن قاعدتاً در نهادهای بالادستی تصویب شده و تصویب خواهد شد.


به گزارش بلاغ؛ سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور درخصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها توضیح داد.

سردار مهدی حاجیان درخصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشین خودروها و روند جدید فرماندهی انتظامی کشور در مقابله با بدحجابی اظهار داشت: ما قبلا هم عرض کردیم که مبنای کار پلیس قانون است و هر جایی که قانونگذار یک موضوع را جرم‌انگاری کند مبنای کار پلیس بر اساس قانون انجام می‌شود. حاجیان افزود: ما اعتقاد داریم موضوع رعایت حجاب، یک موضوع شرعی و یک موضوع قانونی است و ساز‌و‌کار انجام آن قاعدتاً در نهادهای بالادستی تصویب شده و تصویب خواهد شد و باید از نهادهای بالادستی این مسئله سؤال شود. وی درخصوص اینکه ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها از سوی « پلیس» انجام می‌شود گفت: پیامک ارسالی بر اساس سامانه «ناظر ۱» پلیس که از قبل فعال بوده و الان هم فعال است انجام شده و مبنای این اقدام هم در واقع وظیفه قانونی پلیس بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی است.
سخنگوی فراجا گفت: در ماده ۶۳۸ آمده است که رعایت حجاب شرعی الزامی است و عدم تمکین آن را قانونگذار جرم‌انگاری کرده و قاعدتاً برای چگونگی اجرای آن ان‌شاءالله در نهادهای بالادستی تصمیم‌گیری خواهد شد.
 


کد مطلب: 467892

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467892/هشدار-سخنگوی-پلیس-مالکان-خودروها-مورد-کشف-حجاب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com