تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۴۶۷۸۰۶
استاندار مازندران از تصویب ستاد عالی بزرگداشت حماسه ششم بهمن در شورای اداری استان خبر داد.
۰
plusresetminus
تصویب ستاد عالی بزرگداشت حماسه ۶ بهمن در مازندران/مسیر دولت سیزدهم امیدبخش است
به گزارش بلاغ؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در مراسم گرامیداشت حماسه شش بهمن سال 60 مردم آمل که در مصلی بزرگ این شهرستان برگزار شد، گفت: حماسه ششم بهمن در تراز مناسبتهای مهم انقلاب است و باید متناسب با رویداد در سطح ملی و استانی تجلیل شود.

وی با بیان اینکه بعد انقلاب اسلامی و قبل از اینکه نهادهای انقلاب همانند سپاه و کمیته انقلاب و دادستانی و بسیج شکل بگیرند ساختار سازمانی تشکیل شد، عنوان کرد: ۴۲۶ گروه و گروهک مسلح و غیرمسلح بعد انقلاب از ۵۷ تا دهه ۶۰ درکشور فعالیت داشتند.

استاندار مازندران ادامه داد: بعد اینکه نهادهای مرتبط بعد انقلاب شکل گرفتند، یکی پس از دیگری تکلیف این گروهکهای توسط مردم و نهادهای انقلاب روشن شد یکی از این گروهکهای فعال و منسجم اتحادیه کمونیستها بود جریان نفاق در سال ۶۰ اقدامات مسلحانه را شکل داد و این باعث شد تا کمونیستها طمع کرده و به مردم چشم ببندند.

وی آمل را نقطه استراتژیک مهمی خواند و اظهار کرد: اعضای ۱۱۰ نفره اتحادیه کمونیستها و سه زن که با عنوان سربه داران جنگل و پوشش لباسهای نظامی و عنوان عملیات اسب تراوا بودند، درگیری پراکنده در آمل ایجاد کردند و چون آمل نقطه ارتباطی پایتخت با شمال کشور بود و با در اختیار گرفتن آن و جاده مواصلاتی هراز به شاهراه دسترسی داشتند، پوشش جنگلی و سرعت در ارتباط با نیروهای پایتخت نیز در حمله به آمل نقش داشت.

حسینی پور با تاکید اینکه سنجش موقعیت استراتژیک آمل توسط دشمن بسیار دقیق و کلیدی بود، خاطرنشان کرد: تمام مناطق شهری و مقرر مبارزاتی آمل شناسایی کامل شد، جبهه شمال میتوانست دایره محاصره مرکزیت نظام را احاطه کند.

وی با اشاره به اینکه در سال 60 دشمن با اصل غافلگیری وارد منطقه امن کشور شد، گفت: انتخاب هوشمندانه و برنامه‌ریزی دقیقی داشتند، اما مردم را نشناختند.

استاندار مازندران از تصویب ستاد عالی بزرگداشت حماسه در استانداری خبر داد و افزود: با طرح در شورای اداری استان حماسه ششم بهمن مختص آمل و در چاردیواری این شهرستان نیست، مصوبه شورای اداری استان تصویب ستاد بزرگداشت ۶ بهمن در مرکز استان بود.

وی با بیان اینکه مردم توطئه دشمن را خنثی کردند، تصریح کرد: وقتی مردم پای کار آمدند توطئه دشمنان برهم ریخته شد، آنها تصور نداشتند که مردم مقابلشان بایستد، تصور دشمن همیشه به این که یک نگاه عمیق انحرافی نسبت به مردم ایران دارد و هنوز مردم را عمیق نشناختند دشمنان ما از احمقان هستند.

حسینی پور علل قیام کوتوله های کمونیست در شمال کشور راه درسترسی راحتر به پایتخت دانست و افزود:این بود که تصور انجام حرکت در تهران را نداشتند و در نزدیکترین نقطه اتصالی به تهران وارد میدان شدند.

وی ایران را حماسی ترین و پرحادثه ترین نقطه جغرافیایی عالم بیان کرد و ادامه داد: امروز اگر امنیت در کشورمان است به حمایت و ایستادگی خانواده شهدا ایثارگران و جانبازان و شهدای گمنام است، دشمنان انواع تحریمها و محاصره اقتصادی را انجام دادند و باید با همراهی مردم مقابل این نقشه‌ها پیروز شویم.

استاندار مازندران تصریح کرد: اغتشاشات از مردم دم زدند و همیشه اعلام که مردم آمدند کدام مردم؟ تمام توان و امکانات دنیا استفاده کردید و عربستان گاو شیرده آمریکا و پول مسلمانان را صرف اقدامات تروریستی آمریکا میکند.

وی جایگاه ایران در جهان را جایگاه خوبی خواند و اظهار کرد: رتبه 15 علمی کشور در دنیا هستیم و بزرگترین پژوهشگران دنیا ایرانی هستند، حوزه پزشکی هسته ای نظامی ایران به نقطه اقتداری رسید که دشمن فکر اینکه با عملیات خود علیه ایران اثرگذار باشد را نخواهد کرد.

حسینی پور در پایان خاطرنشان کرد: با وجود جراحی بزرگ اقتصادی، مسیر دولت سیزدهم مسیر پیروزی و امیدبخشی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴