کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت تولید برق نکا اعلام کرد:

تولید ۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا

5 بهمن 1401 ساعت 12:07

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: این نیروگاه در ۱۰ ماه امسال، بیش از هفت میلیارد و ۷۵۱ میلیون و ۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.


به گزارش بلاغ، حسینعلی تازیکی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا در دی ماه امسال بیش از ۶۷۸ میلیون و ۹۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بیش از ۶۵۲ میلیون و۵۵۳ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی ادامه داد: در این ۱۰ ماه حدود ۷۹.۴ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و ۲۰.۶ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد طوری که در ۱۰ ماه امسال حدود ۸۰ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا بیان کرد: در راستای ایجاد آمادگی تولید پایدار برای فصل زمستان، تعمیرات میان دوره ای واحدهای بخار، بازدیدهای دوره ای واحدهای یک و دو گازی و تعمیرات میاندوره ای واحد یک بخار بلوک سیکل ترکیبی انجام شد و در صورت نیاز تعمیرات غیرمترقبه واحدهای نیروگاه نیز در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 467789

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467789/تولید-۷-میلیارد-۷۵۱-میلیون-کیلووات-ساعت-انرژی-نیروگاه-نکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com