تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۴۶۷۷۷۵
در پنجاه‌وچهارمین جلسه شورای شهر ساری از مجموع ۹ رای ماخوذه، تنها سه نفر به بخشی رای داده و ۶ رای دیگر ممتنع بود و انتخاب شهردار در این جلسه به نتیجه نرسید.
۰
plusresetminus
انتخاب شهردار ساری به نتیجه نرسید/۶ رای ممتنع برای یک عضو شورا!
به گزارش بلاغ، پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر امروز به ریاست پرویز شعبانی و با حضور اصحاب رسانه تشکیل شد.

در این جلسه که نماینده فرماندار و مسئول حراست شهرداری نیز شرکت داشتند ابتدا رئیس شورا در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه رجب و سالروز ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) ، سوم رجب نیز سالروز شهادت امام هادی (ع) را تسلیت گفت و در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ششم بهمن شهر هزار سنگر آمل به فرارسیدن ماه بهمن و خاطرات اوج گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و به همه مبارزان راه استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی و  شهدای انقلاب ادای احترام کرد .
 
شعبانی در خصوص انتخاب شهردار که جزو دستور کار این جلسه بوده اظهار داشت : ما فراخوان دادیم تا امکان بررسی برنامه ها و دیدگاههای کسانیکه واجد شرایط ذکر شده در ماده ۳ آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی شهرداری مصوب ۲۵/۹/۹۷ هیات وزیران میباشند ، فراهم گردد . اتفاقا برای اولین بار در ادوار مختلف فعالیت شورای شهر ساری ، برنامه های تعداد قابل توجهی از داوطلبان را با حضور خودشان ، طی سه جلسه و با صَرفِ قریب به ۱۰ ساعت وقت ، مورد بررسی قرار دادیم .

وی افزود : این نکته را عرض کردم که بگویم شورای شهر برای انتخاب شهردار و ایجاد ثبات مدیریتی در شهرداری با هدف توسعه کَمّی و کیفی خدمات رسانی نه تنها بی تفاوت نیست بلکه بیش از همه دغدغه دارد و با استفاده از ظرفیتهای قانونی به این دغدغه می پردازد ضمن اینکه شورا در این رابطه به تلاش های خود اکتفا نکرده و بنا دارد با رویکرد جذب حداکثری ، نظر نخبگان شهر را به این موضوعِ مهم معطوف داشته و مشارکت آنان را نیز جلب نماید .

رئیس شورای شهر ساری ادامه داد :  از همه کسانیکه دلشان برای شهر می سوزد ، انتظار داریم نظرات خود را بدون حب و بغض و بصورت سازنده و منصفانه به اشتراک بگذارند ، قطعا از این نظرات استفاده خواهیم کرد .
 همچنین از همه بزرگان و پیشکسوتان توقع داریم برای بهتر شدن وضعیت شهرداری ما را از رهنمودهای خود بی نصیب نگذارند. ضمنا لازم است این نکته را نیز متذکر شوم که برای تصدی سمت شهرداری در نهایت یک نفر باید انتخاب شود و این امر نافی زحمات و قابلیتهای دیگر عزیزان نخواهد بود .

وی خاطر نشان کرد : در بحث خدمات شهری نیز شورای شهر خود را موظف به پاسخگویی به شهروندان میداند و بر اساس همین رویکردِ تکلیفی است که دغدغه مندانه برای گردش چرخ های مدیریت شهری تلاش میکند و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم ، شورای ششم ساری در این یکسال و چند ماه ، با وجود همه مشکلات و موانع و محدودیتها نشان داد که یک شورای دغدغه مند و پویاست چنانکه تعداد جلسات صحن و جلسات کمیسیونها ، بازدیدهای منظم و مکرر  ، میزان تذکرات و سوالات از شهرداری ، برگزاری جلسات استیضاح و همچنین جلب مشارکت نخبگان در فرایند انتخاب شهردار گواه این مدعاست .

شعبانی گفت : قطعا هدف از این احساسِ مسئولیت ، فراهم آوردن شرایط خدمت رسانی بهتر و پاسخگویی به اعتماد شهروندان عزیز می باشد منتها بطوریکه میدانید بازوی اجرایی شورا یعنی شهرداری بلحاظ اقتصادی و وضعیت درآمدی با چالش های جدی درگیر میباشد که بحث ازدیاد نیرو و تامین حقوق آنها نیز مزید بر علت شده و روند خدمات رسانی را یک مقدار با کُندی مواجه ساخته است . از این بابت از همشهریان فهیم عذرخواهی می کنیم . عزیزان بدانند که عمدی در کار نیست و مجموعه شورای شهر و شهرداری مساعی خود را برای بهبود این وضع بکار گرفته اند .

رئیس شورای اسلامی شهر ساری سپس اعلام کرد : از بین اعضای شورا نیز آقای سبحان بخشی داوطلب تصدی شهرداری شده که در این جلسه به ارائه برنامه های خود خواهد پرداخت و اعضای شورا نیز طبق قانون میتوانند گزینه های خود را از میان دیگر داوطلبانی که قبلا ارائه برنامه کردند برای این امر معرفی نمایند و در خاتمه برای انتخاب شهردار رای گیری خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه ۵ ساعته سبحان بخشی برنامه های خود برای تصدی شهرداری را در سه قالب کوتاه مدت سه ماهه ، میان مدت ۱۲ ماهه و بلند مدت ۳۶ ماهه ارائه داده و بر داشتن برنامه چشم انداز ۵ ساله تاکید کرد . پس از آن هیچیک از اعضای شورا گزینه ای را معرفی نکرد و لذا در مورد سبحان بخشی به عنوان تنها گزینه رای گیری بعمل آمد که در نتیجه از مجموع ۹ رای ماخوذه ، سه نفر به بخشی رای داده و ۶ رای دیگر ممتنع بود و بدین ترتیب انتخاب شهردار در این جلسه به نتیجه نرسید .

ضمنا شورا در این جلسه پیشنهاد نصب تلویزیون شهری در میدان شهید قاسمی را به تصوب رساند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما