کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور:

مازندران پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور شد/انتقاد از تعدد فروشگاه‌های توزیع سموم شیمیایی

4 بهمن 1401 ساعت 15:40

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشورگفت: دو استان در کشور پایلوت مبارزه بیولوژیک در محصولات کشاورزی هستند که مازندران به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور انتخاب شد.


به گزارش بلاغ؛ حسین رنجبر سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران که با حضور معاونین سازمان حفظ نباتات و سرپرست موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور و اعضای ستاد گیاهپزشکی استان در جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، گفت: استان مازندران یک استان دارای شرایط ویژه در تولید محصولات کشاورزی است که این استان را به استان امنیت غذایی کشور تبدیل کرده است.
 
وی از تولید محصول سالم برنج در کشت اول و دوم بدون استفاده از هیچگونه سموم شیمیایی خبر داد و گفت: زمینه تولید محصولات سالم در کشور وجود دارد و اگر کشاورزان از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی محققان استفاده کنند شاهد تولید انواع محصولات سالم خواهیم بود.
 
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور خواستار توسعه و گسترش استفاده از عوامل بیولوژیک برای مبارزه با آفات شد و افزود: دو استان در کشور پایلوت مبارزه بیولوژیک در محصولات کشاورزی هستند که مازندران بعنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور انتخاب شده است.

رنجبر تاکید کرد: پایش کیفیت سموم مصرفی، پایش فروشگاه‌های سموم شیمیایی، پایش زمان مصرف سموم و جایگزینی سموم کم‌خطر از مواردی است که در دستورکار سازمان حفظ نباتات کشور قرار دارد.
 
وی از تعدد فروشگاه های توزیع سموم شیمیایی در استان گلایه کرد و گفت: باید به دنبال افزایش تعداد کلینیک‌های گیاه پزشکی در استان باشیم و از این طریق مصرف سموم را کاهش دهیم؛ چراکه سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف سموم شیمیایی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 467763

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467763/مازندران-پایلوت-مبارزه-بیولوژیک-شمال-کشور-انتقاد-تعدد-فروشگاه-های-توزیع-سموم-شیمیایی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com