تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۴۶۷۷۳۷
بخشدار مرزن‌آباد از برگزاری جشنواره گل نرگس در اسفند ماه امسال در روستای «ماسال» خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری جشنواره گل نرگس در مرزن‌آباد/اقتصاد روستاها رونق می‌گیرد
به گزارش بلاغ، مهدی صادقی در  گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ظرفیت های روستای ماسال بخش مرزن آباد در تولید گل نرگس، اظهار کرد:جلسات متعددی در قالب کارگروه های تخصصی با عوامل اجرایی و دست اندرکاران برنامه برای هرچه برگزار شدن جشنواره گل نرگس برگزارشد.

وی با بیان اینکه برپایی جشنواره گل نرگس دو هدف نهایی و بزرگ را دنبال می کند، افزود: اولین هدف این است که بتوانیم گل نرگس را در ماسال و بخش مرزن آباد به ثبت برسانیم  و برند سازی شود.

صادقی کمک به اقتصاد روستا و اقتصاد کشاورزان روستا را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: به جهت قرابت این روستا با شهر مرزن آباد و محور بین المللی کندوان ، نزدیکی به رودخانه و دشتی که دارد فضای خوبی جهت پرورش و عرضه گل زیبای نرگس فراهم شده است و باید از این فضا استفاده کرد.

بخشدا مرزن آباد با بیان اینکه با کمک کشاورزان روستای ماسال حدود یک هکتار از زمین های این روستا زیر کشت گل نرگس رفته است، تصریح کرد: جشنواره خوبی در دوره قبلی برگزار شد اما به دلیل وقوع کرونا این جشنواره چند سال متوقف شد اما امسال قصد داریم با نگاه ویژه تری باهدف کمک به اقتصاد روستا این جشنواره برگزار شود.

صادقی بااشاره به نگاه ویژه دولت  به این مقوله، ابراز کرد: باید از ظرفیت های کشوری ، استانی و شهرستانی برای اجرای بهتر این جشنواره کمک گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: پایان فصل زمستان یعنی اسفند ماه که زمان شکوفایی گل نرگس هست افتتاحیه برداشت این محصول در روستای ماسال انجام خواهد شد و شاید برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی باشد تا انگیزه لازم را به کشاورزان منطقه که دست از کار کشیده اند باشد و زمینه کاشت داشت و برداشت این محصول برای نسل بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲