کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار مازندران تاکید کرد:

لزوم راه‌اندازی کمیته اقتصادی برای حمایت از سرمایه‌گذاران

2 بهمن 1401 ساعت 20:48

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: عدم وجود کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کارگروه زیربنایی استان، موجب فرار برخی از سرمایه‌گذاران می‌شود.


به گزارش بلاغ؛ رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در جلسه کارگروه زیربنایی ‌و‌ توسعه روستایی استان مازندران، اظهار کرد: عدم وجود  کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کارگروه زیربنایی استان، موجب فرار برخی از سرمایه‌گذاران می‌شود که به همین منظور این کمیته در راستای دریافت طرح سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی استان راه اندازی می‌شود تا از سرمایه‌گذاران و طرح‌های آن‌ها حمایت شود.

وی  افزود: توازن و تعادل برای استان مهم است و توسعه کشاورزی، گردشگری و صنعتی همراه با حفظ کاربری و محیط زیست باید رخ بدهد و  تغییر کاربری برای طرح‌های اقتصادی و خدماتی با رعایت این شرط ها انجام خواهد پذیرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران،  رشد اقتصادی مازندران را با رعایت حفظ کاربری محقق دانست و خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی در جه یک و دو به دلایل نداشتن طرح جامع و نداشتن اعتماد اجرای همان طرح رد می‌شود و ضرورت دارد تا طرح شفاف در جلسات مطرح شود.

علیخانی با بیان اینکه طرح بازنگری ممنوعیت تغییر کاربری اراضی با قابلیت کشاورزی درجه یک و دو، بار دیگر در شورای برنامه ریزی استان جهت بازنگری مطرح خواهد شد، تاکید کرد: تا زمانی که طرح‌ها در تبصره یک ماده یک تصمیم گرفته نشد، از متقاضیان حقوق دولتی اخذ نگردد و مجوز نیز صادر نشود تا برای کاربران توقع ایجاد نگردد.

وی از دستگاه‌ها خواست تا هر طرحی که به جلسه کارگروه می آید از خود طرح و زمین، اطلاعات جامع آورده شود و ادامه داد: طرح‌ها بدون ضابطه و مطالعه ارائه نشود و بر اساس نیاز هر شهرستان مطرح گردد و تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند تا طرح جامع حوزه خودشان را بر اساس نیاز هر شهرستان تهیه و ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، متذکر شد: ۱۱۰ پرونده تبصره یک ماده یک، در مدت یک ماه گذشته بررسی شد و هیچ پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای اجرای طرح اقتصادی و خدماتی نداریم. 

انتهای پیام/


کد مطلب: 467721

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/467721/لزوم-راه-اندازی-کمیته-اقتصادی-حمایت-سرمایه-گذاران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com