تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۶۷۷۲۰
روزنامه هم‌میهن اذعان دارد که روحانی پس از انقلاب تا سال ۱۴۰۰ هیچ‌گاه خارج از قدرت نبوده و شاید این روزها و دوری او از قدرت، نوعی سیاست جدید برای بازگشتی متفاوت به سیاست باشد.
۰
plusresetminus
امتداد پروژه احیای روحانی در روزنامه هم‌میهن
به گزارش بلاغ،
خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.
*******
ناراحتی هم‌زمان رسانه اصلاح طلب و رسانه پادشاهی انگلستان از اجلاس زنان در ایران
در روزهای اخیر، «کنگره بین المللی زنانِ تاثیرگذار» در تهران برگزار شد. این کنگره  با حضور ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار از کشورهای چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، ارمنستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، سوریه، لبنان و روسیه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.
روزنامه اصلاح طلب سازندگی، ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران، با تیتر «دور افتخار با بورکینافاسو» به این کنگره واکنش نشان داد. این رسانه اصلاح طلب به گونه‌ای خبر را اعلام کرده است که زنان حاضر در کنگره،  صرفا از کشورهایی همچون بروکینافاسو بوده‌اند و کشورهایی همچون سوئد، استرالیا، روسیه و چین را اعلام نکرده است. روزنامه سازندگی که ادعای حمایت از زنان را دارد، با طرح سوالی به طور ضمنی، برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار در شرایط بد اقتصادی را نادرست دانسته است. سازندگی توضیح نمی‌دهد چه ارتباطی بین برگزاری این کنگره با مسائل اقتصادی وجود دارد. آیا برگزاری آن منجر به بدتر شدن شرایط می‌شود و یا عدم برگزاری آن منجر به بهبود شرایط اقتصادی می‌شود؟!

شبکه سلطنتی BBC نیز همچون اصلاح طلبان به برگزاری این کنگره واکنش نشان داد. BBC این جلسه را به گونه‌ای توصیف کرد که انگار خلاف شعار زن، زندگی، آزادی است! او همچون روزنامه سازندگی، مهمانان مختلف این کنگره را سانسور کرد  و صرفا به حضور یکی از چهره‌های لبنانی پرداخت.

سوال این است که رسانه‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های لندن نشین که همواره ادعای حمایت از زنان را دارند، بر اساس چه منطقی به حضور زنان اثرگذار از سراسر دنیا در تهران، حمله کرده اند؟
امتداد پروژه احیای روحانی در روزنامه هم‌میهن
روزنامه اصلاح طلب هم‌میهن در گزارشی با عنوان «پشت دیوار سکوت» نوشت: «جلسات حسن روحانی با اعضای کابینه و دیدار با استانداران دولت دوازدهم از یکسو و رونمایی از سایت رسمی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سوی دیگر، تحلیل‌ها را به این سمت برده که شیخ دیپلمات در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به قدرت است و سال آینده و انتخابات مجلس دوازدهم، اولین عرصه از برنامه‌های او خواهد بود». این روزنامه اصلاح طلب درحالی برای احیای روحانی تلاش می‌کند که کارنامه وعده‌ها و اظهارات خلاف واقع او را بررسی نمی‌کند. به عنوان مثال، روحانی بعد امضای برجام گفته بود: «در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای هم لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های مالی، تمام تحریم‌های بانکی و تمام تحریم‌های اقتصادی، به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق».
در گزارش روزنامه هم‌میهن، در خصوص حضور همیشگی روحانی در قدرت نوشته شده است: «نگاهی به روند زندگی حسن روحانی به‌ویژه دورانی که او فعالیت سیاسی را آغاز کرده و به ریاست‌جمهوری منجر شده، نشان می‌دهد او پس از انقلاب تا سال ۱۴۰۰ هیچ‌گاه خارج از قدرت نبوده و شاید این روزها و دوری او از قدرت، نوعی سیاست جدید برای بازگشتی متفاوت به سیاست باشد». بنابر این اذعان، حسن روحانی را باید همواره از عوامل وضع موجود دانست؛ زیرا همیشه در قدرت و در مراکز اصلی تصمیم‌گیری حضور داشته است.
در ادامه این گزارش آمده است که در دوران کاندیداتوری حس روحانی، «به دنبال حمایت هاشمی و خاتمی، اصلاح‌طلبان هم از حسن روحانی حمایت کرده تا در رقابت با محمدباقر قالیباف، نام او به‌عنوان رئیس‌جمهوری معرفی شود». این درحالی است که جریان اصلاحات بعد از ناکارآمدی دولت روحانی، حمایت‌های خود  از او را زیر سوال برده و از روحانی به عنوان «رحم اجاره‌ای» یاد کردند. اصلاح‌طلبان سعی داشتند نام خود را از کارنامه ناکارآمدی‌های روحانی پاک کنند؛ اما بر اساس این اعتراف، جریان اصلاحات به عنوان حامی روحانی و از عوامل رای آوری او، باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های بی‌سابقه دولت روحانی باشند.

پایان پیام/.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴