تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۶۷۷۱۶
فرماندار آمل از مراسم گرامیداشت حماسه ۶ بهمن با حضور وزیر کشور خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ عنوان برنامه در این ایام تدارک دیده شده است.
۰
plusresetminus
وزیر کشور مهمان مراسم گرامیداشت حماسه ۶ بهمن
به گزارش بلاغ، سیدعباس حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حماسه بزرگ 6 بهمن سال 60 مردم آمل اظهار کرد: حماسه ششم بهمن انقدر تعیین کننده بود که امام راحل در وصیت‌نامه خود یاد می‌کند و سند رسمی بر وفاداری مردم این شهرستان بر انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه آمل با نثار ۴۱ شهید محاسبات دشمنان را بر هم زد، عنوان کرد: یکی از کارهای خوبی که در امل در گرامیداشت این حماسه انجام می دهند نذر خون است تا بفهمانند این مردم همچنان ایستادند، اگرچه آنکه خود را به خواب زده بیدار نمی‌شود.

فرماندار آمل از مراسم گرامیداشت حماسه 6 بهمن با حضور وزیر کشور خبر داد و اظهار کرد: ۷۰عنوان برنامه تدارک دیده شده است و برنامه های سطح ملی نیز خواهیم داشت.

وی رسانه را حلقه اتصال حاکمیت و مردم خواند و افزود: رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف شهرستان ورود و قلم می زدند اگرچه امروزه در شرایط بسیار سختی با وجود جنگ شناختی و هیبریدی قرار داریم.

حسینی ادامه داد: با توجه به تدوین برنامه این شهرستان پاسخگویی مطالبات مردم در اولویت است و رسانه بر ارائه مطالبات مردم به حاکمیت و عملکرد حاکمیت بر مردم نقش پر رنگی دارد.

وی تحرک و پویایی در سطح شهرستان را مهمترین دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی بر ظرفیت اجتماعی و توجه ویژه با برپایی نشست نخبگان و اندیشمندان شهرستانی انجام می شود تا جامعه ای پویا داشته باشیم.

فرماندار آمل مشکلات حوزه اجتماعی را  ویژه عنوان کرد و ادامه داد: سعی کردیم توجه ویژه به قشر اسیب داشته باشیم اتفاقاتی رقم زدیم و سعی کردیم در حوزه بافت آسیب مدل جدیدی را به صورت زیرساختی و اصولی حل کنیم و از این حالت روزمره خارج کنیم، ساختمان کودکان کار که ماها بلا استفاده بود مجدد فعال شد و گرمخانه امل بود که به لحاظ زیرساختی تجهیز شد و برای اولین بار در قالب تفاهم نامه چندجانیه با ادارات وظایف مشخص شد، هرچند تا امروز راه اندازی نشد و تا پایان هفته فعال قرارداد با پیمانکار انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با کمک خیرین و سپاه و متولیان امر ساخت ۴۵ خانه محروم دستور کار قرار گرفت در حوزه فرهنگی با بی‌برنامگی مواجه بودیم و تاکنون تحولاتی چون اجرای زیرساختی در آمل انجام شد، البته نبود ایده‌های مناسب و کاربردی یکی از کمبودهاست.

حسینی با تاکید به توجه بیشتر به حوزه بانوان عنوان کرد: به توجه به حوزه بانوان تاکید کرد: کافه مخصوص بانوان راه اندازی شد که این کافه کتاب برای اولین بار در استان بود.

وی از دیگر برنامه های انجام شده اشاره کرد و گفت: دهه مبارک فجر با مشارکت فرمانداری امل در هندوستان برگزار خواهد شد، هفته مازندران بصورت پر رنگ برگزار شد، در حوزه عمرانی با تغییر رویکردی که شکل گرفت از ظرفیت فعالین اقتصادی استفاده کردیم تشکیل میزهای تخصصی حوزه‌های مختلف چون آمل شناسی، پسماند، توجه بر تغییر و استفاده از ظرفيت‌های اقتصادی در حوزه فعالان اقتصادی، ساخت پروژه‌های عمرانی چون فاز اول محور چمستان و دستور کار فاز دوم، احداث محور امام‌زاده عبدالله، محور چلاو با هدف بر رفع معضل ترافیکی این منطقه که سالهاست هدچار مشکل هستیم تا عید برطرف خواهد شد.

فرماندار آمل ادامه داد: میدان هزار سنگر تا ۲۲ بهمن بازگشایی خواهد شد، ۱۱ هزار متر اسفالت شد بالع بر ۱۲ هزار میلیارد، ۴ روستا در لاریجان گازرسانی انجام شد و فاز دوم در حال انجام است و برای سال بعد پروژه مسکن ملی ۵۸ واحد با 70  درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و ۱۴ قطعه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به مردم واگذار شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد صادارت مازندران در آمل است، عنوان کرد: حضور سرمایه‌گذاری ۱۱۵ هزار همت را طی سفر روس‌ها به آمل داشتیم، ایجاد فضای عمومی کسب وکار به شکل گفتمان، اشتغال در ثبت سامانه با قالب ارائه تسهیلات و ایجاد ۶ هزار اشتغال و ۲۶۲ مجوز یک سال اخیر با ۳ هزار ایجاد اشتغال در امل ثبت رسیده است.

حسینی به کمبود کارگر حرفه ای و ساده در امل اشاره کرد و افزود: ۱۲۱ میلیون دلار و کاهش ۲۰ درصدی وزنی در صادرات داشتیم و از  اعتبارات سفر ریاست جمهوری  ۶۱۶ میلیارد تومان بود ۱۲۸ میلیارد تومان تخصیص یافت و مجموع اعتبار و تسهیلات ۲ هزار ۸۷۳ میلیارد تومان شهر آمل با ۶۲ میلیارد تومان اجرای طرح‌های عمرانی آغاز کردیم که امسال به ۱۰۱ میلیارد تومانی درنظر گرفته شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰