دستگاه‌های خودپرداز طبق روال باید هر سه تا چهار روز شارژ شود اما اکنون در پنج تا هفت ساعت خالی می‌شوند.
۰
plusresetminus
تزریق روزانه ۴۰۰ میلیارد ریال پول به عابربانک‌ها/چرا اسکناس خودپرداز‌ها سریع خالی می‌شود
به گزارش بلاغ، علیرضا میرزا نژاد ناظر پولی بانک مرکزی در مازندران و گلستان با بیان اینکه تراکنش و جابجایی پول در ماه‌های پایانی سال اتفاق می‌افتاد، گفت: افزایش تراکنش در عابر بانک‌ها امسال از چند ماه قبل اتفاق افتاده است.

وی افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال پول روزانه به عابربانک‌های استان تزریق می‌شود اما وقتی میزان پول کمتری به بانک‌ها وارد شوند طبیعتا بانک‌ها نیز در تزریق وجه به عابربانک‌ها به مشکل بر می‌خورند.

میرزا نژاد ادامه داد: اگر میزان برداشت پول توسط مردم از یک شعبه بیشتر از میزان ورودی پول به همان شعبه باشد، تزریق پول به عابربانک‌ها به مشکل برمی خورد که بخشی از کسری از طریق خزانه بانک تامین می‌شود، اما برداشت از خزانه بانک هم سقف معینی دارد.

ناظر پولی بانک مرکزی در مازندران و گلستان گفت: هزار میلیارد ریال اسکناس دی ماه امسال به بانک‌های استان تزریق شد در حالیکه سال‌های قبل این اقدام در اسفندماه به دلیل افزایش تراکشن‌ها اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: افزایش برداشت از طریق عابر بانک‌ها سبب شده است دستگاه‌های خودپرداز که به طور معمول هر سه تا چهار روز با اسکناس شارژ می‌شد اکنون در ۵ ساعت خالی از اسکناس شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴