تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۶۷۷۰۸
برخی افراد در شرکت‌های تجاری اینترنتی، در سایه مماشات نهادهای نظارتی، به ترویج بی‌حجابی و دهن‌کجی به قانون مشغول‌اند.
۰
plusresetminus
لزوم برخورد با شرکت‌های اینترنتی مروج کشف حجاب
به گزارش بلاغ، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی کارمندان خانم شرکت دیجی‌کالا با گرفتن عکس بی‌حجاب، این تصاویر را با محتواهای تشویق‌کننده به کشف حجاب، منتشر می‌کنند. نکته قابل توجه این‌جاست که این تصاویر از سوی صفحه دیجی‌کالا نیز مورد حمایت قرار گرفته است!
برخی استارتاپ‌ها و سکو‌های آنلاین از آغاز اغتشاشات پس از درگذشت مهسا امینی، به اشکال مختلف در فضای مجازی و در تولیدات محتوایی خود تلاش کردند تا با آشوبگران همراهی کنند، با این حال برخورد بازدارنده‌ای با آنها صورت نگرفته است.
اواخر شهریورماه و در بحبوحه جو‌سازی رسانه‌های معاند درباره حادثه پیش آمده برای مهسا امینی بودن که فارس گزارش داد: شرکت‌های اینترنتی اسنپ، تپسی، دیجی کالا، دیجی پی،‌ فیلیمو، آچاره، آپارات، زرین پال، کافه بازار، تخفیفان، ریحون و جاباما در حالی که هنوز روایت کامل روز واقعه منتشر نشده بود هشتگ مهسا امینی را تحت جو رسانه‌ای و منتشر کردند. اسنپ و تپسی پس از مدتی آن را حذف کردند. شرکت‌های نظیر ریحون و زرین پال پا را فراتر از گلیم خود دراز کردند و در مسئله‌ای که جوانب آن مبهم است، حکم صادر کرده‌اند.
همچنین در واکنش به این جو‌سازی رسانه‌ای، پویشی در فضای مجازی تحت عنوان «با وبسایت‌های مشوش اذهان عمومی برخورد جدی شود» شکل گرفت که تصریح می‌کرد: «با سایت‌های دیوار، دیجی‌کالا، اسنپ و فلایتیو به دلیل تشویش اذهان عمومی در ماجرای مهسا امینی برخورد شود. این رسانه‌ها برای تبلیغ خود دست به تحریک احساسات مردم و تبلیغ علیه احکام اسلامی (حجاب) زدند. ما از قوه قضائیه درخواست برخورد با این‌گونه سایت‌ها و افراد را داریم».
در ابتدا ادعا می‌شد که این شرکت‌ها برای دفاع از حقوق مردم این مطالب را منتشر می‌کنند، اما کمتر از دو ماه طول کشید تا تناقض رفتاری آنها برملا گردد؛ چهارم آبان‌ماه حادثه دردناک حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و کشته و زخمی شدن مردم از جمله زنان و کودکان اتفاق افتاد اما شرکت‌های معروف کسب و کار اینترنتی که پیش از این به بهانه مرگ امینی سریعا واکنش نشان داده بودند تا 10 روز پس از جنایت شاهچراغ سکوت سؤال‌برانگیزی پیشه کردند. این رفتار باعث شد مردم بگویند که این تناقض رفتاری، عامل دامن زدن به فضای اختلاف در جامعه است.
متأسفانه در آن ایام برخورد بازدارنده‌ای با این شرکت‌ها صورت نگرفت و همین تسامح باعث شده امروز کارمندان آنها با دهن‌کجی به قانون و عرف جامعه، مروج بی‌حجابی شوند و شرکت هم از آنها حمایت کند.
در این شرایط، جای انتقاد از مسئولان امر وجود دارد که چرا اجازه بروز چنین فضایی را به افرادی می‌دهند که به قانون کشور، اعتقادات و فرهنگ مردم بی‌حرمتی می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
افتضاح بینهایت !!
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲