تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۴۶۷۷۰۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: نظارت عملکرد دستگاههای اجرایی در راستای تحقق مطالبه فرهنگ ایثار و شهادت نیز موثر است
۰
plusresetminus
لزوم نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تحقق مطالبه فرهنگ ایثار و شهادت
به گزارش بلاغ،  سعید کهن سال در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن روایت ماجرای بازگشت پیکر پاک یک شهید بعد از ۴۰ سال، اظهار کرد: خانواده های معظم شهدا چشم انتظاری را به معنای واقعی معنا کردند و این موارد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

وی افزود: ما ۶ کارگروه تخصصی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت داریم، در بحث شورای هماهنگی موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۱۳۸۱، ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و در سال ۱۳۸۵ به شورای عالی ترویج تبدیل شد، در سال ۱۳۹۴ این شورا با ریاست رییس جمهور و دبیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب شد، در حقیقت تفکر بسیجی در نگرش افراد جای گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تاکید کرد: اگر قرار است که شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آن ۶ کارگروه بطور هماهنگ کار کنند باید دبیرخانه‌ای منسجم مشکل بگیرد؛ انتظارمان این است که رابط آن گروه را به ما معرفی کنند.

وی همچنین گفت: گروه اندیشه ورزان ذیل این ۶ گروه مشخص کردیم تا بتواند ذیل این کارگروه‌ها فعالیت کند، تا براساس نوع حوزه تخصصی عمل کند، به این صورت که برنامه‌ها از حالت روزمرگی و معمولی خارج شود باید بر اساس شرایط روز و تکنولوژی برنامه‌ها برگزار شود.

کهن سال با بیان اینکه فقط مدارس محل یادگیری نیست، تاکید کرد: همواره می توانیم بیاموزیم، تقویت کارگروه اندیشه ورزان را باید در دستور کار قرار بدهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: این اولین جلسه‌ ایجاد هماهنگی است، تا بتوانیم با دوری از انجام کارهای موازی بتوانیم اقدامی موثر انجام بدهیم، شرح وظایف کارگروه‌های تخصصی باید نوشته و ابلاغ شود.

این مسئول بیان کرد: نظارت عملکرد دستگاههای اجرایی در راستای تحقق مطالبه فرهنگ ایثار و شهادت نیز موثر است، باید مشخص شود که چه مقدار اعتبارات به بنیاد منتقل شده است، باید رصد فعالیت هایی را که قابلیت پایش و ارزیابی انطباق در سامانه را دارند در دستور کار قرار بگیرد.

وی خواستار ایجاد هماهنگی شد و یادآور شد:  انتخاب افراد شایسته در امر ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت را باید در دستور کار قرار بدهیم، از طرفی در تمام دستگاه ها مشاوران امور ایثارگران داریم که باید از ظرفیتشان استفاده کنیم.

کهن سال تاکید کرد: با ایجاد قرارگاه رسانه ای در بنیاد مصاحبه از ایثارگران و مراجعان به‌عمل می‌آید که حس و حال خوبی دارد؛ اگر باور حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم اثر بگذارد از بسیاری مشکلات مصون خواهیم ماند و ما را یک پله از موضوعات مختلف به بالا خواهد کشید، به این مهم نخواهیم رسید جز اینکه دستگاه‌های مرتبط با هم هماهنگ عمل کنند‌‌، کار فرهنگی باید صورت بگیرد ارزش ایثار و شهادت به تکرار پذیر بودن آن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰