تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۶۷۷۰۲
۰
plusresetminus
کری و کوری مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات آل‌سعود در عربستان
معارض برجسته سعودی فاش کرد
 
 
 
سرويس خارجي-
فعالِ معارضِ رژیم سعودی و مدیر مرکز رسانه‌ای شبه جزیره عربستان با تأکید بر کارنامه سیاه حقوق بشری این رژیم اعلام کرد که آمریکا در سرکوب ملت عربستان با آل‌سعود همکاری می‌کند.
بی‌راه نخواهد بود اگر بگوییم رژیم آل‌سعود در ماه‌های اخیر وارد فاز جدیدی از برخورد فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری شده و احکام سنگینی را علیه آنها صادر یا احکام صادره را تشدید کرده است. در نظام سیاسیِ خودکامه سعودی ایجاد تغییرات و اصلاحات مثبت تقریباً ناممکن است. رژیم آل‌سعود اصلاحات را فقط از طریق در آزادی دادن به مردم در بخش سرگرمی و هرج و مرج مذهبی می‌بیند و فراهم کردن پایه‌های سیاسی برای یک عربستان آزاد که حقوق مردم را حفظ کند، در دستور کار پادشاه عربستان و ولی‌عهد سودایی سعودی نیست.
عربستان سعودی اخیراً احکام طولانی و سختی برای ده‌ها تن از بازداشت شدگان صادر کرده است، به گونه‌ای که برخی از آنها به چندین سال حبس و برخی با مجازات اعدام رو به رو هستند. بازداشت‌شدگانی نیز هستند که هر لحظه منتظر صدور احکام نهایی و اعدام هستند. اسامی بازداشت‌شدگان بسیار زیاد است که جدیدترین آنها در فهرست محکومان اعدام، شیخ «عوض القرنی» مبلغ برجسته سعودی است که وی به اتهام استفاده از «توئیتر»‌، «تلگرام» و برنامه «واتس اپ» برای طرفداری از اخوان المسلمین به اعدام محکوم شده است. «محمد العمری» مدیر مرکز رسانه‌ای شبه جزیره عربستان درخصوص وضعیت حقوق بشری در عربستان در گفت‌و گو با العهد اعلام کرد که وضعیت عربستان سعودی در میان کشورهای عربی مستثنی است. این کشور خارج از محدوده تعاریف بشردوستانه و اسلامی است. تقلب و فریبکاری بزرگی در این سرزمین وجود دارد. آنچه در عربستان سعودی اتفاق می‌افتد این است که ما تنها یک پادشاه و ولیعهد داریم. شهروندان اهمیتی ندارند. اگر جامعه جهانی نبود، آنها نیز همگی به اعدام محکوم می‌شدند و این حکم مستقیماً اجرا می‌شد. انسان در شبه جزیره عربستان به تمام معنا له شده است. محمد العمری درخصوص فقدان آزادی سیاسی و مذهبی در عربستان تاکید کرد که حکومت آل‌سعود بر سه رکن بنا شده است. رکن اول سیاسی به این معناست که حکومت فقط تنها برای آل‌سعود است. رکن دوم تکیه به وهابیت است و رکن سوم هم حکمفرمایی فرهنگ نجدی است. دولت سعودی تمام آزادی‌های مذهبی و فرقه‌ای را از بین می‌برد و آنها را کاملاً با قدرت در هم می‌کوبد. به گزارش تسنیم، وی درخصوص تشدید صدور احکام اعدام علیه فعالان به ویژه عوض القرنی گفت: «آخرین آمار اعلام شده و مستند حاکی از آن است که 61 نفر در عربستان محکوم به اعدام هستند که از جمله 3 نفر به طور قطعیت به این حکم محکوم هستند و اکثر آنها به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز مجازات می‌شوند.» مدیر مرکز رسانه‌ای شبه جزیره عربستان اعلام کرد: احکام حبس بسیار طولانی مانند 15، 30 و 60 سال در پرونده بازداشت شدگان زنی مانند «سلمی الشهاب»، «نوره القحطانی»، «مهدیه المروزقی» نتیجه تبانی آمریکایی‌ها با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی، است؛ چرا که بعد از سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان صدور احکام حبس‌های طولانی علیه منتقدان افزایش یافت و این توطئه‌ای علیه مردم سعودی است.وی درخصوص تبلیغ رسانه‌های سعودی درباره اصلاحات اجتماعی عربستان اعلام کرد که رژیم آل‌سعود روند مشارکت سیاسی را عاملی می‌داند که اقتدار خود و موجودیت کشور را تهدید می‌کند. موضوع حقوق سیاسی در عربستان سعودی دشوار است، به خصوص که آل‌سعود در پرونده اصلاحات اجتماعی از طریق سرگرمی، پایکوبی، جشن‌های مختلط رویدادهای ورزشی مانور می‌دهد. امروز نارضایتی مردمی در کشور و تضییع حقوق مالی و اقتصادی وجود دارد. همچنین امروزه دولت مصرف مواد مخدر مردم را انتخاب کرده است، به خصوص که 60 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر جوان هستند و با موضوع تجمل‌گرایی و تفریح و سرگرمی آنها را از صحنه حقوق سیاسی و اقتصادی دور می‌کند. مدیر مرکز رسانه‌ای شبه جزیره عربستان در پایان گفت وگوی خود گفت که هر مخالف و منتقدی در عربستان سعودی اعدام می‌شود. دولت سعودی هر اقدام مخالف را به عنوان «تروریسم» طبقه‌بندی می‌کند. متأسفانه امروز برخی از مردمان در غفلت شدید سیاسی به سر می‌برند. این موضوع نیازمند آگاهی و حمایت امت اسلامی از این مخالفان است.
محمد بن سلمان از زمان روی کار آمدن در سال 2017، الگوی حکومتی سرکوبگرانه و وحشیانه همیشگی را در عربستان تداوم بخشیده و تشدید کرده است. مجازات اعدام به عنوان یک ابزار سیاسی توسط مقامات سعودی همچنان مورد استفاده حدأکثری است و این مجازات برای گسترش ترس در این کشور و ارعاب شهروندان به ویژه در میان فعالان حقوق بشر طراحی شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴