تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۴۶۷۶۸۴
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: برای برگزاری اعتکاف امسال از نظر شیوع ویروس کرونا مشکلی وجود ندارد و پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت بیشتری نسبت به دوران قبل از کرونا، حضور پیدا کنند.
۰
plusresetminus
اعتکاف امسال بدون هیچ محدودیتی برگزار می‌شود
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای افزود: اعتکاف یک رزمایش اخلاقی و معرفتی است که می‌تواند در غنای انتظار برای ظهور امام زمان (عج) اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ماموریت ما اقامه اعتکاف است، تصریح کرد: در مقام اقامه تمامی دستگاه‌هایی که باید پیگیر و پیشتیبان باشند، پای کار آمده‌اند و همه در عرصه‌های مختلف خدماتی و فرهنگی دست به دست هم دادند تا مراسم امسال به خوبی برگزار شود. الحمدلله از نظر شیوع ویروس کرونا مشکلی وجود ندارد البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

تکیه‌ای با بیان اینکه در سراسر کشور انسجام مثال‌زدنی بین همه برگزار کنندگان اعم از نیرو‌های مردمی، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، نمایندگان، ولی فقیه در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه ایجاد شده است، گفت: شورای راهبری برگزاری اعتکاف در سطح کشور و استان‌ها تشکیل شده است تا ان شاء الله به نحو احسن اعتکاف امسال برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف اضافه کرد: باتوجه به استقبال بالای مردم از مراسم اربعین امسال بعد از دوران کرونا و همچنین روند حضور مردم در مراسم‌های مذهبی و زیارتی دیگر، پیش‌بینی می‌کنیم در اولین مراسم اعتکاف در دوران پساکرونا، شاهد حضور جمعیت بسیار زیادی باشیم. پیش از کرونا تعداد معتکفان ۸۰۰ هزار نفر در ۶۰۰۰ مسجد بود که ۸۰ درصد این جمعیت جوان بودند.

وی تصریح کرد: امسال نیز برای اعتکاف اولی‌ها و دهه هشتادی‌ها برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت و بنا داریم تولیدات فرهنگی مناسبی برای آنان داشته باشیم. برنامه‌های فرهنگی اعتکاف با جشن میلاد امیرالمومنین (ع) آغاز و در نهایت با توسل به حضرت زینب (س) و عبادت ام‌داوود مانند هرسال به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما