تاریخ انتشارجمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۶۷۶۷۹
دستگیری ۱۰ مهماندار فیلیپینی به اتهام قاچاق پیاز از عربستان سعودی و امارات نمونه‌ای از عجائبی در بابا قاچاق است.
۰
plusresetminus
عجائبی از قاچاق پیاز، رتیل، فشفشه و...
بهگزارش بلاغ؛ زمانی که اسم قاچاق به میان می‌آید، ذهن همه به سمت موادمخدر، سیگار، لوزام آرایشی و بهداشتی، لباس، لوازم یدکی خودرو، سوخت، کالاهای دیجیتالی و... می‌رود، اما هرازگاهی خبر دستگیری بعضی از افراد به دلیل قاچاق یک سری چیزهای عجیب و غریب مورد توجه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، به تازگی ۱۰ نفر از مهمانداران هواپیمایی فیلیپین به قاچاق پیاز از عربستان سعودی و امارات، متهم  و بازخواست شدند. در ادامه، علاوه بر ماجرای خبرساز این قاچاق، از عجیب‌ترین چیزهایی خواهیم گفت که مسافران سعی در خروج غیرقانونی آن‌ها از کشورشان داشتند.

27 کیلو پیاز و 10 کیلو لیمو!
به گزارش رسانه‌های فیلیپین، مهمانداران دو پرواز ریاض-مانلا و دبی-مانلا هم‌اکنون با اتهام قاچاق محصولات زراعی تحت بازجویی و تحقیق هستند. آن‌ها متهم هستند که تلاش کردند حدود ۲۷ کیلوگرم پیاز و ۱۰ کیلوگرم لیمو را از عربستان سعودی و امارات به کشورشان بیاورند. این مهمانداران در فرودگاه بین‌المللی «نینوی اکینو» فیلیپین، توسط ماموران متوقف شدند و پیاز و لیموی قاچاق همراه آن‌ها هم توقیف شد. گمرک فیلیپین هم اعلام کرد در روز ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳، محصولات کشاورزی قاچاق نزد ۱۰ مهماندار پرواز که به صورت غیرقانونی از دبی و ریاض وارد شده بود، کشف و توقیف شد. براساس بیانیه گمرک، وارد کردن این کالا‌ها بدون دریافت مجوز‌های لازم انجام شده بود، به همین دلیل این کالا‌ها توقیف شدند. قیمت پیاز در فیلیپین به شدت افزایش یافته و به بیش از قیمت مرغ و گوشت قرمز رسیده است. قرار است در اواخر هفته آینده مجازات این مهمانداران به اتهام قاچاق اعلام شود.


6 کبوتر در جعبه کفش
در سال ۲۰۱۶ ماموران فرودگاه آلمان ۶ کبوتر را که در جعبه‌های کفش‌ جاسازی شده بود، در چمدان یک مرد ۵۰ ساله پیدا کردند. به‌طور کلی، بردن حیوانات به کشور دیگر نیاز به مجوز سازمان‌های مربوط دارد وگرنه قاچاق محسوب می‌شود. جالب است بدانید این مسافر از ترفند جالبی برای مشکوک نشدن ماموران فرودگاه استفاده کرده بود. او روی چمدان برچسبی زده و  نوشته بود این چمدان متعلق به یک مسافر معلول است، اما نقشه او موفقیت آمیز نبود و به جرم قاچاق حیوانات بدون مجوز دستگیر شد.

کالباس در زاپاس خودرو
در فوریه ۲۰۲۱ گمرک و مرزبانی آمریکا یک شهروند ۴۹ ساله را در آلبوکرک بازداشت کرد. وی قصد داشت به طور غیرقانونی تقریباً ۲۰۰ پوند کالباس را از مکزیک وارد آمریکا کند. این فرد، محموله کالباس را در صندوق عقب خودروی خود، در فضای ویژه تایر زاپاس، جاسازی کرده بود.

مغز گاو
افسران فرودگاه قاهره در سال ۲۰۱۲ اقلام عجیبی را از وسایل چند مسافر به دست آوردند. آن‌ها ۴۲۰ پوند مغز گاوی منجمد را از چمدان‌های سه مسافر سودانی مصادره کردند. مغز گاو یکی از غذا‌های لذیذ و محبوب در مصر است که با سس تند و نان مخصوص سرو می‌شود و به دلیل کمبود آن، قیمت زیادی در این کشور دارد. با این حال در سودان مغز گاو فراوان است.

200 کیسه رتیل
ماموران فرودگاه اسکیپول آمستردام به کیفی که زن و مرد آلمانی با خود حمل می‌کردند، مشکوک شدند. بعد از بررسی دقیق‌تر، متوجه شدند که در این کیف ۲۰۰ کیسه شامل رتیل‌های کمیابی بود که آن‌ها از آمریکای‌جنوبی با خود آورده بودند. سم این رتیل‌ها، خاصیت درمانی بسیار زیادی داشته است.

فشفشه
براساس اعلامیه فرودگاه‌ها، انتقال هر شیئی که باعث انفجار بشود در هواپیما ممنوع است. با این حال یکی از مسافران پرواز استرالیا تصمیم گرفت تعدادی فشفشه را که با قیمت بسیار مناسب از این کشور خریده بود، برای فروش به کشور دیگری ببرد. ظاهرا او قبل از دستگیری، چندباری موفق به قاچاق فشفشه شده بود اما سال 2018 در حالی که تعدادی وسایل آتش‌بازی و فشفشه را با خود حمل می‌کرد، دستگیر شد.

لاک‌پشت زنده وسط همبرگر
از موارد عجیب دیگری که مسافران قصد حمل کردنش به طور قاچاقی را داشتند، لاک‌پشتی است که در نان همبرگر مخفی شده بود. ماموران هنگام رد شدن کیف آقای «لی» از دستگاه متوجه دست‌و‌پادار بودن همبرگر درون کیفش شدند. این مرد کره‌ای که نمی‌توانست از لاک‌پشت‌خانگی خود دور شود، تصمیم گرفت   آن را بین نان همبرگر و مخلفاتش مخفی کند.

از جسد پدر تا نوزاد بدون روادید
2 مورد از عجیب‌ترین قاچاق‌های انسانی هم ماجرای جالبی دارند. یکی از عجیب‌ترین چیزهایی که در فرودگاه توسط ماموران کشف شده، جسد مردی بود که همراهانش قصد داشتند آن را روی ویلچر با خود داخل کابین ببرند. این مادر و دختر که قصد داشتند انگلیس را به مقصد آلمان ترک کنند، جسد پدر خانواده را روی ویلچر گذاشتند و یک عینک دودی هم بر چشمانش زدند، اما ماموران فرودگاه به بی‌حرکت بودن فرد روی ویلچر شک کردند و پس از بازرسی متوجه شدند که او مرده است. پس از دستگیری، آن‌ها ادعا می‌کردند که نمی‌دانستند او مرده ولی بعدا معلوم شد که آن‌ها قصد داشتند به خاطر این‌که هزینه حمل هوایی فوت‌شدگان زیاد است، جسد او را به این صورت از فرودگاه رد کنند! مورد دیگر در فرودگاه بین‌المللی شارجه اتفاق افتاد؛ زمانی که یک زوج قصد داشتند به امارات سفر کنند، دستگاه اشعه ایکس فرودگاه یک بچه را داخل چمدان شناسایی کرد. داستان از این قرار بود که آن‌ها برای گرفتن روادید فرزندشان باید دو روز صبر می کردند و از آن جایی که عجله داشتند، تصمیم گرفتند نوزادشان را در کیف دستی قرار دهند و آن را به صورت مخفیانه وارد هواپیما کنند اما به جرم در معرض خطر قرار دادن سلامت کودک و تلاش برای قاچاق دستگیر شدند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴