تاریخ انتشارجمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۴۶۷۶۷۲
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: پیگیر آن هستیم که در تمام مدارس استان نماز جماعت به صورت حداکثری اقامه شود.
۰
plusresetminus
ترویج اقامه نماز دانش‌آموزان در مدارس نیازمند دقت و ظرافت است/کمبود معلم مشکل جدی در یک دهه اخیر
به گزارش بلاغ، حسین کمالی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران ساری مسئله هدایت تحصیلی را از دغدغه های نظام آموزشی استان و کشور دانست و افزود: در این زمینه مازندران پیشتاز بوده و میانگین کشوری هدایت تحصیلی به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در حال حاضر ۳۵ درصد است و این آمار برای مازندران ۴۱ درصد می باشد که نشان از استقبال بیشتر دانش آموزان و پیشتازی ۶ درصدی دارد.

وی به رشد یک درصدی هدایت تحصیلی به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در مازندران اشاره کرد و گفت: با این حال این آمار قانع کننده نیست و طبق تکلیف سند تحول بنیادین باید به ۵۰ درصد برسد

این مسوول در ادامه با بیان این که، آموزش و پرورش استان نماز را محور تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه فرهنگیان قرار داده است، ادامه داد: باید بپذیریم که در سال های گذشته در ارتباط با مقوله به پا داشتن نماز در مدارس استان کم کاری شده است که باید برای رفع این نقیصه اقدامات لازم انجام شود.

کمالی خاطر نشان کرد: در حدود ۷۴۰ مدرسه استان روحانی و امام جماعت برای برپایی نماز وجود دارد و در کل از مجموع چهار هزار مدرسه در استان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه دارای نمازخانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: متاسفانه هجمه های رسانه ای دشمنان در ارتباط با کم اهمیت جلوه دادن فرهنگ نماز و مسائل دینی بسیار برجسته است که برای خنثی سازی این توطئه ها بیش از پیش به فرهنگ اسلامی نیازمندیم.

کمالی اضافه کرد: پیگیر آن هستیم که در تمام مدارس استان نماز جماعت به صورت حداکثری اقامه شود که با اجرای این طرح معنویت در بین جامعه دانش آموزی دوچندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در برخی موارد می بینیم که دانش آموزان از اقامه نماز در مدارس استقبال نمی کنند که این موضوع باید با کارهای فرهنگی روزافزون برطرف شود و میل دانش آموزان به نمازخوانی دوچندان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان، این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است و همین امر موید اهمیت ویژه و توجه ایشان به امر نماز در آموزش و پرورش است.

کمالی ادامه داد : رهبر معظم انقلاب در جای دیگری فرمودند که نباید در حوزه نماز حتی از یک نفر هم غافل شد، همه این‌ها نشان از اهمیت ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت از دیدگاه ایشان دارد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که در مدارس اقامه نماز حداکثری اتفاق بیافتد و تا دانش آموزان با آثار و برکات نماز آشنایی پیدا کنند و نماز خود را اول وقت به جماعت بخوانند

کمالی به بزرگترین چالش حوزه آموزشی برای مهرماه اشاره کرد و افزود: مسئله کمبود معلم موضوعی جدی است که به دلایلی طی یک دهه اخیر همواره گریبانگیر آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴