تاریخ انتشارجمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۶۷۶۶۵
استاندار مازندران گفت: ۵۰ هزار تن مرکبات از طریق بخش خصوصی آماده صادرات است و تاکنون ۹۰۰ هزار دلار برای آماده‌سازی مرکبات هزینه شده است.
۰
plusresetminus
۵۰ هزار تن مرکبات مازندران آماده صادرات/تولید مرکبات باید ۳ برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد
به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی پور در نشست با اصحاب رسانه با عنوان اینکه تنها راهبردی که می تواند مازندران را بعنوان یک قدرت در عرصه های داخلی و بین المللی معرفی کند، اقتدار در تولید غذاست و امروز غذا بعنوان یکی از مولفه های قدرت در دنیا مطرح است، خاطرنشان کرد: مازندران نعمت بزرگی همچون حاصل خیزی و چهار فصل بودن در بخش کشاورزی را داراست و با وجود مردم بسیار پرتلاش، متدین و با اراده این استان سهم بسزایی در امنیت غذایی کشور ایفا می کند.

استاندار مازندران ادامه داد: ظرفیت مازندران در این بخش به اندازه ای است که با ترویج کشاورزی نوآورانه و مبتنی بر فناوری دانش بنیان می تواند توسعه پیدا کند .

وی افزود: با کشاورزی که هدفش صادرات باشد می توانیم از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی برسیم که به همین منظور کیوی مازندران در بین کشورهای منطقه بازار خاص خود را دارد لذا تولیدات ما می بایست بحدی دانش بنیان شود تا موجب استقرار صنایع تبدیلی در استان گردد و در این راستا برندهای بزرگی را در کشورهای منطقه از تولیدات صنایع تبدیلی مازندران داشته باشیم.

حسینی پور افزود: در مرکبات و کیوی، باید صنایع تبدیلی ایجاد شود و برندهای بزرگی از صنایع تبدیلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز حداقل ۱۵ محصول در صنایع تبدیلی در حوزه برنج احصا شد که در کشورهای عربی خریدار دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: تعرفه صادراتی مرکبات، کیوی و برنج را صفر کردیم، برنج را به روسیه و چند کشور عربی صادر کردیم و تولید کنونی مرکبات باید به سه برابر با بهره وری بالا برسد.

رییس شورای اداری استان تصریح کرد :تولید مرکبات مازندران باید سه برابر تولید فعلی با بهره وری بالا افزایش پیدا کند و البته از شرکت های دانش بنیان در این راستا باید استفاده لازم شود تا با یک برف شاهد یخ زدن مرکبات مازندران نباشیم.

حسینی پور اظهار کرد :رونمایی سامانه اصلاح الگوی کشت بعنوان بزرگترین رویداد در بخش کشاورزی امروز در استان مازندران صورت پذیرفت که بناست الگوی کشت بعنوان یک وظیفه قطعی در تمام عرصه های کشاورزی عملیاتی شود .

وی گفت : رونمایی از بزرگترین رویداد کشاورزی کشور یعنی اصلاح الگوی کشت امروز انجام شد، ۱۰ سال رشد اقتصادی استان تکان نخورد و صادرات مرکبات در استانی که سه بندر استراتژیک دارد اما سالهای سال بهره لازم از آن برده نشد، اکنون با رویکرد دولت سیزدهم و تعامل با کشورهای همسایه رویکرد جدید اتفاق افتاد، حمل و نقل دریایی فعال شد و نخستین محموله مرکبات استان به میزان ۱۰ کانتینر معادل ۲۲۰ تن از امیرآباد به روسیه از طریق کشتی صادر شد.

حسینی پور، اظهار داشت: همچنین ۵۰ هزار تن دیگر مرکبات از طریق بخش خصوصی آماده صادرات است و تاکنون ۹۰۰ هزار دلار برای بسته بندی و آماده سازی مرکبات هزینه شده است و یک میلیون سبد به ارزش ۸۰ میلیارد تومان از دو ماه پیش در مجموعه باغداران استان جهت جمع آوری و استاندارد سازی مرکبات برای صادرات توزیع شد چرا که مرکبات مازندران می بایست براساس ذائقه کشورهای هدف استاندارد سازی شود .

استاندار مازندران تاکید کرد :هر هفته ده کانتینر مرکبات مازندران به کشورهای هدف صادر می شود هرچند قول هایی را از سازمان کشتیرانی برای افزایش این میزان گرفتیم تا صادرات مرکبات مازندران بصورت سالانه صورت پذیرد که در این راستا زیرساخت های لازم می بایست فراهم شود تا ملاحضات لازم جهت تایید استاندارد های صادراتی عملی شود و در حال رایزنی جهت خرید کشتی های کانتینر بر از طریق بخش خصوصی هستیم و مردم استان مطمئن باشند که شروع صادرات مرکبات مازندران به کشورهای هدف به سود همه ی استان خواهد بود چرا که شغل های جدیدی از این طریق در استان ایجاد خواهد شد.

حسینی پور بابیان این که درگذشته چیزی به نام صادرات درمازندران نداشتیم چرا که از گمرک استان صادر نمی شد اما الان کلیه صادرات مستقیما از گمرک استان صادر می شود، افزود: زیر ساخت مناسبی در حوزه کشتی رانی در استان نداشتیم، حتی کشتی کانتینربر در استان نداریم که البته سفارش ساخت کشتی کانتینربر را اخیرا به کشتی سازی صدرا دادیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدباقرفلاح هتکلویی ازسوادکه شمالی
باسلام این اولین کارمفیدی هست دررابطه باصادرات مرکبات اگر انطوری که گفته شدانجام شودقول به مسعولین میدهیم مازندران بهترین صادر کننده مرکباتدرکشور باشد
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴