تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۶۷۶۶۴
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از برگزاری رویداد تا ثریا «سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های برتر فناور و ارائه فناورانه‌های دانش‌بنیان اولویت‌دار» در چهارم بهمن با حضور سرمایه‌گذاران استانی و کشوری و مسئولین در شرکت کاسپین صدرا خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری رویداد «تاثریا» در مازندران/بخش خصوصی برای تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان ورود کنند
به گزارش بلاغ، عسکر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری رویداد تا ثریا «سرمایه گذاری بر روی طرح‌های برتر فناور و ارائه فناورانه‌های دانش بنیان اولویت دار» در چهارم بهمن با حضور سرمایه گذاران استانی و کشوری و مسئولین در شرکت کاسپین صدرا خبر داد و گفت:  رویداد سرمایه گذاری کشوری تا ثریا تاکنون در ۹ استان اجرا شده است، و مازندران نیز بعنوان دهمین استانی است که میزبان این رویداد می‌شود.

مجیدی افزود: در این رویداد علمی، بیان نیاز‌های فناورانه اولویت‌دار و جذب سرمایه‌ها برای تبدیل به محصولات ایده‌های فناورانه در جهت رفع نیاز‌های جامعه پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه با با بیان اینکه فراخوان حمایتی شرکت‌ها موجب ایجاد فضای رقابتی بین نخبگان را فراهم خواهد کرد، گفت: اولویت حل  نظام مسائل استان در طرح‌های ارائه شده از سوی نخبگان  است تا مشکلات استان در قالب این طرح‌ها مرتفع شود.

مجیدی با تصریح بر اینکه برای تجاری سازی ایده‌های نخبگان باید شرکت‌های خصوصی ورود کنند، افزود: شرکت پیشگامان از جمله این شرکت هاست که برای حمایت مادی و معنوی از طرح‌های دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی ورود کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به اینکه  تاکنون ۲۸ طرح مبتنی بر نظام مسائل کشور و استان پالایش و بازنگری شده، افزود: نخبگان در مبحث تجاری سازی با مشکلات متعددی مواجه اند و برای رفع این مشکلات با پارک علم و فناوری مازندران، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صندوق پژوهش و فناوری مازندران تفاهم نامه‌هایی به امضا رسید که این اقدامات ذیل بنیاد تعاون بسیج مستضعفین توسط شرکت پیشگامان محقق خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با بیان اینکه پیوند بین دانشگاه و صنعت ضعیف است و باید تلاش شود ایده‌های ناب نخبگان علمی کشور تبدیل به ثروت شود، گفت: باید به گونه‌ای برای تبدیل علم به ثروت تلاش شود که در چاه‌های نفت بسته شود و شاهد اقتصاد منهای نفت به معنای واقعی باشیم.

مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پسماند مازندران  که مهمترین مسئله استان است اشاره کرد و  افزود: طرح دانش بنیان در حوزه مدیریت پسماند را برای رفع این معضل در دست اجرا داریم.

به گفته مجیدی  زباله سوز در دنیا منسوخ و مدیریت پسماند جایگزینی برای زباله سوز ارائه می‌شود که این طرح در جلفا در آذربایجان شرقی  اجرا و در استان مازندران هم پیاده سازی خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه علم از مولفه‌های قدرت محسوب می‌شود و باید این مهم به صورت دانش بنیان مورد توجه سطوح مختلف قرار بگیرد، افزود:ایران به برکت انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف پزشکی، نظامی، نانو، دفاعی و... در ردیف کشور‌های برتر دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰