مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا خبر داد:

برگزاری دهمین رویداد استانی «تاثریا» در مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۶۷۶۱۵
مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا گفت: دهمین رویداد استانی «تاثریا» در مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی صدرا برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
برگزاری دهمین رویداد استانی «تاثریا» در مازندران
محمدجواد اسماعیلی‌سراجی در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر با هدایت، برنامه ریزی و حمایت های اصولی توانسته در برخی حوزه های علمی از جمله دفاعی، فناوری هسته ای، سلول های بنیادی، علوم فضایی، گیاهان دارویی و ... در بخش های نظری و کاربردی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابد و جایگاه بین المللی ایران در حوزه تولیدات علمی گواهی براین مدعا است.

وی بیان کرد: راه طی شده فقط یک آغاز بوده و باید برای ادامه مسیر حرکت علمی  برخی نارسایی ها و کاستی ها مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا تصریح کرد: با آغاز جنگ ترکیبی جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و تمرکز بر  فشار اقتصادی با ابزار تحریم های ظالمانه، مقابله با این‌تهدید و خنثی سازی سلاح دشمن در جنگ اقتصادی وظیفه اجتناب ناپذیر مسئولان  بوده که حرکت به سمت رشد، پیشرفت و استحکام نظام اقتصادی از  طریق اقتصاد دانش بنیان محقق خواهد شد تا با افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان کشور در عرصه اقتصادی و حتی سیاسی به استقلال و خوداتکایی هرچه بیشتر و جایگاه برتر در منطقه نائل شود.

اسماعیلی‌سراجی ادامه داد: بر این اساس شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش وابسته به بنیاد تعاون بسیج بعنوان بازوی اقتصاد دانش بنیان سپاه و بسیج با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری، تسهیلاتی و اعتباری خود، به دنبال بسیج کردن سایر طرفیت های سرمایه گذاری و تامین مالی داخل  برای حمایت و پشتیبانی از پاسخ های فناورانه توسط شبکه مردمی نخبگانی کشور با تمرکز بر مسائل و نیازهای فناورانه اولویت دار است تا منتج  به ایجاد ثروت و اشتغال پایدار شود.

وی از برگزاری سلسله رویدادهای استانی "تاثریا" برای تحقق این امر مهم در دستور کار شرکت پیشگامان قرار گرفته است، گفت: پشتیبانی، حمایت  سرمایه گذاری بر روی طرح های دانش بنیان برتر، ایجاد زمینه و زیرساخت های مناسب برای بروز خلاقیت و رشد و پرورش ایده های نو بر مبنای دانش از طریق برقراری تعامل بین صاحبان مسئله و هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان،زمینه سازی تولید و توسعه مخصولات فناورانه قابل عرضه به بازار، راهبری و شبکه سازی عناصر موثر در تولید دانش بنیان با ایجاد ارتباط بین ایده پردازان و سرمایه گذاران، کمک به توسعه بازارهای دلخلی و خارجی جهت افزایش میزان سهم بازار محصولات فناور ایران ساخت و ایجاد زیرساخت انتقال دانش، نوآوری و فناوری از خارج ایران به داخل و همچنین از بخش دفاعی به غیر دفاعی و بالعکس در زمینه های تخصصی و رویکرد رونق تولید دانش بنیان از اهداف برگزاری رویدادهای استانی "تاثریا" است.
 

این مسئول با اشاره به اینکه رویداد استانی تاثریا زمینه حضور سرمایه گذاران خارج استان را برای سرمایه گذاری بر روی طرح های برتر فناورانه مسئله محور فراهم می‌کند، تصریح کرد: این رویداد سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸ صبح در مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی صدرا برگزار می شود.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا جامعه هدف این رویداد را هسته های فناور وابسته به مراکز رشد و فناوری دانشگاه ها، اعضای باشگاه دانش پژوهان، شرکت های دانش بنیان و نخبگان و‌پژوهشگران عنوان کرد.

اسماعیلی‌سراجی گفت: ۲۸ طرح فناورانه به دبیرخانه رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی نهایی در قالب کتابچه سبد طرح های برتر استان تدوین و در روز رویداد عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علی اکبری مجد
سلام چنان چه موضوعات ذکرشده عملیاتی شده و برپایه دانش بنیان باشد یک حرکت بسیار ارزشمند می باشد.ان شاالله یک گام مثبت باشد در راستای شعارسال و دغدغه های رهبری