تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۷۵۵۷
رئیس ‌پدافند غیرعامل کشور گفت: نگاه سهل‌اندیشانه برخی مسئولان در دولت گذشته در قبال شبکه‌های اجتماعی، فضایی برای اجرای توطئه‌ها در اختیار دشمنان قرار داد.
۰
plusresetminus
وضعیت امروز فضای مجازی حاصل کار دولت گذشته است

به گزارش بلاغ؛ سردار غلامرضا جلالی در «همایش بصیرت فاطمی» با اشاره به وقوع حوادث اخیر در کشور، گفت: شرایط کنونی، لزوم توجه و آگاهی نسبت به شرایط کشور و انقلاب اسلامی و تکالیفی که در مواجهه با توطئه دشمنان بر عهده‌داریم را بیش از پیش ضرورت می‌بخشد.

رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در بررسی حوادث اخیر نیازمند جریان شناسی تحولات و رخدادها هستیم، اظهار کرد: تحلیل‌های بسیاری در مورد علل بروز این حوادث وجود دارد. اما مهم این است که این تحلیل‌ها بدون در نظر گرفتن نقش دشمن و جنگ پیچیده و شناختی که علیه ملت ایران به راه‌انداخته است، ساده‌اندیشی است.
جلالی افزود: منکر مشکلات و کاستی‌ها نیستیم اما اصلاح امور باید در یک فضای منطقی مطرح و انتقادات در جهت اصلاح امور پیگیری شود.
وی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه و سایر ابزارها مانند شبکه‌های اجتماعی بر حوزه ذهن و فکر و باور مردم متمرکز شده و به دنبال تغییر باور و ذهنیت هستند، تأکید کرد: نگاه سهل‌اندیشانه برخی مسئولان در دولت گذشته در موضوع شبکه‌های اجتماعی، فضایی را برای اجرای توطئه‌ها در اختیار دشمنان قرار داد و وضعیتی که امروز در زمینه انتشار خبرهای دروغ و حقیقت شاهد هستیم نتیجه همان به حال خود رها کردن این فضا است.
رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ مدرن و تغییر فضای نبرد خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید ابزارهای این جنگ مدرن را بشناسیم.
وی با اشاره به لزوم آگاهی و شناخت از صف‌آرایی شکل‌گرفته از سوی دشمن در این جنگ شناختی، افزود: باید بدانیم که دشمن کیست، کجاست و ما کجا ایستاده‌ایم. در این صورت است که می‌توانیم راهبرد درستی در مواجهه با تهدیدات اتخاذ کنیم.
رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در جنگ شناختی، میدان جنگ، ذهن و باور و فکر مردم است و ابزار آن شبکه‌های اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، جلالی با اشاره به اینکه درصد زیادی از حوادث اخیر تمام شده و دشمن تلاش بسیار زیادی می‌کنند که این غائله را به شکل‌های مختلفی ادامه دهند، افزود: اعتراف دشمن به شکست در غائله اخیر به معنای پایان اقدامات او علیه ما نیست و باید همواره مراقب بود.
وی با یادآوری بیانات رهبری انقلاب درباره جهاد تبیین افزود: اگر بخواهیم در این جنگ پیروز شویم و این فتنه را مهار کنیم باید جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴