تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۶۷۴۴۷
دانشگاه مازندران در خصوص ادعای رسانه های معاند، مبنی بر اخراج استادیار این دانشگاه، این ادعا را تکذیب کرد.
۰
plusresetminus
اخراج استادیار دانشگاه مازندران تکذیب شد/ادعایی که خیلی زود رنگ باخت+سند
به گزارش بلاغ، دانشگاه مازندران در خصوص ادعای رسانه های معاند مبنی بر اخراج دکتر فرشید نوروزی روشناوند استادیار این دانشگاه، این ادعا را تکذیب و اعلام کرد وی همچنان از این دانشگاه حقوق می گیرد.

در پی مصاحبه آقای فرشید نوروزی روشناوند، عضو هیأت علمی پیمانی پایه 6 گروه زبان و ادبیات انگلیسی، با یکی از شبکه های معاند خارج از کشور و طرح ادعای اخراج و قطع حقوق نامبرده، موارد ذیل را به استحضار می رساند:

1- در خصوص اخراج و قطع حقوق آقای دکتر فرشید نوروزی روشناوند از دانشگاه مازندران باید اذعان نمود که نامه ای در این مورد صادر نشده و اساسا، جذب یا اخراج اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها، سلیقه ای نیست و هر تصمیمی در خصوص اخراج، منوط به طرح موضوع در نهادهای مربوطه و هیأت اجرایی جذب در دانشگاه و نهایتا، انعکاس نتیجه به مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم است. نامبرده در تاریخ 1401/09/09 استعفای خود از مسئولیت معاونت آموزشی و دانشجویی دانشکده را علی رغم اشتیاق به همکاری با مدیریت دانشکده و دانشگاه، صرفا به دلیل سفر کاری پیش رو (پیوست)، تسلیم رئیس دانشکده نموده و ایشان نیز ضمن تقدیر و علی رغم میل باطنی و به منظور جلوگیری از ایجاد خدشه در امور آموزشی، با استعفای نامبرده موافقت کرده است (پیوست).

2- در صورت وقوع امر اخراج یا هر موردی نظیر تحت فشار و زیرنظر بودن، امکان خروج قانونی و رسمی نامبرده وجود نداشت؛ این در حالی است که ایشان در 1401/09/12 طی نامه ای به رئیس دانشکده، تقاضای برگزاری کلاس های خود در سامانه مجازی را از 1401/09/12 تا 1401/09/28 مطرح کرده و علت آن را ایراد سخنرانی در دانشگاه اوپک فرانسه بیان داشته است. ایشان از همان روز بدون اخذ مجوز لازم، برگزاری کلاس های خود را در سامانه مجازی آغاز کرد. با درخواست نامبرده در جلسه 20 آذر هیأت رئیسه دانشگاه به دلیل تأکیدات لازم در خصوص حضوری شدن کلاس ها، عدم انجام هماهنگی های رسمی ایشان از جمله عدم اخذ مجوزهای لازم برای سفر علمی از حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه و دفتر همکاری های علمی وزارت علوم و همچنین، فقدان توجیه کافی برای مسافرت نسبتا طولانی به خارج از کشور در میانه نیمسال تحصیلی، موافقت نشد و دسترسی وی به سامانه برگزاری کلاس های مجازی در تاریخ 1401/09/30 قطع گردید. لذا رابطه استخدامی نامبرده، قطع نشده بلکه حقوق و مزایای خود را نیز برخلاف ادعای دروغین، دریافت نموده است (پیوست).

3- موضع دانشگاه مازندران در قبال اعتراضات تعداد بسیار اندکی از دانشجویان این دانشگاه که عمدتا عادی و مسالمت آمیز صورت پذیرفته، کاملا مسئولانه و از منظر رعایت نظم جاری و هدایت دانشجویان به شرکت در کلاس ها و فرآیندهای آموزشی بوده است. مسئولان مربوطه همواره و به ویژه در اغتشاشات اخیر به منظور جلوگیری از آسیب های آموزشی، تأمین اهداف درسی و اجابت به خواسته های خانواده ها و رفع نگرانی های جدی آنها، دانشجویان و اساتید را به شرکت منظم در کلاس ها، پوشش-دادن کامل سرفصل درس ها، ارزیابی مستمر دانشجویان و ترغیب و هدایت دانشجویان به اشتغال در امور آموزشی و علمی دعوت نموده اند؛ لذا جامعه دانشگاهی دانشگاه مازندران به خوبی می دانند که ادعای نامبرده مبنی بر اعمال فشار و در اختیار نهادن فهرست دانشجویان و اساتیدِ به ادعای دروغین ایشان "اعتصاب کننده"، مطلقا صحت ندارد. دانشگاه مازندران بنا به تأکید مسئولان نظام مبنی بر اعمال رأفت اسلامی و بهره برداری از سازوکارهای انضباطی قانونی و مصوب، اصل جذب حداکثری را سرلوحه کار خویش قرار داده و هیچ دانشجوی اخراجی نداشته است.

4- استادان دانشگاه مازندران جزیی از قاطبه اعضای هیأت علمی متعهد و متخصص کشور هستند که همواره صف خود را از افراد ضد انقلاب و معاند نسبت به نظام جمهوری اسلامی جدا نموده و سهم مؤثر و شایسته خویش را در خدمت به ایران اسلامی عزیز ایفا نموده و می نمایند.
Blog Image
Blog Image
Blog Image
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰