تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۴۶۷۴۴۳
جانشین فرمانده سپاه کربلا از راه اندازی یک هزار و ۴۰۰ صندوق قرض الحسنه و راه اندازی ۴ هزار و ۶۵۰ کارگاه تولیدی با اشتغالزایی ۷ هزار و ۴۷۵ نفر خبر داد.
۰
plusresetminus
راه‌اندازی 4650 کارگاه تولیدی با اشتغال‌زایی 7500 نفر در مازندران
به گزارش بلاغ، سردار احمد برسلانی در گفتگو با خبرنگاران، به تشریح اقدامات محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا از سال ۹۹ تا به امروز پرداخت و گفت:  در بخش عمرانی و محرومیت زدایی ۸۴۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ساخت ۱۶۸ کیلومتر راه روستایی، ۸۵ کیلومتر راه بین مزارع، ۱۵۰ کیلومتر آبرسانی (لوله گذاری) در ۲۰۰ روستا و ۱۹ مجتمع آب، افزود: ۹ هزار و ۲۵۰ مترمکعب آبرسانی در قالب ۷۴ مخزن و نیز ۵ پروژه خط انتقال و شبکه توزیع برق و نصب ترانس از جمله این اقدامات بود.

برسلانی در ادامه با اعلام اینکه ۱۵ پروژه پل (بین راهی)روستایی ، ۱۰۰ پروژه پل و جاده بین مزارع روستایی هم به بهره برداری رسید، اضافه کرد: ۵۳۶ مزار شامل زیارتگاه شهدا و  ۲۲ باب خانه عالم هم ساخته شد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا از احداث ۱۱۵ واحد کارگاه‌های اشتغالزایی هم خبر داد و یادآور شد: ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ۳۰ کیلومتر لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها در قالب ۴۱ پروژه، ۸۰۰۰ متر احداث دیوار حفاظتی رودخانه‌ها در قالب ۳۲ پروژه، ۱۴۰ هکتار لایروبی، مرمت و احداث آبندان در قالب ۵ پروژه  از جمله پروژه‌های محرومیت زدایی و عمرانی بوده است.

برسلانی در ادامه از ساخت ۲ هزار و ۲۳۶ مسکن محرومین طی این دوسال اخیر تا به امروز هم خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال ۹۹تا ۱۴۰۱؛  ۱۳۹۴ مددجوی بهزیستی و کمیته امداد خانه دار شدند که  ۴۴۲ واحد مسکن محرومین دیگر نیز در دست ساخت است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا به مسئله آموزش، توانمندسازی و اشتغالزایی هم اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز ۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است که ۷۵ هزار نفر با هدف راه اندازی کسب و کار‌های خرد و اعطا تسهیلات اشتغالزایی کم بهره و ارزان قیمت به بانک‌ها معرفی شدند و در ۱۵ عرصه مشاغل خرد مشغول هستند.

برسلانی در ادامه از راه اندازی یک هزار و ۴۰۰ صندوق قرض الحسنه و راه اندازی ۴ هزار و ۶۵۰ کارگاه تولیدی با اشتغالزایی ۷ هزار و ۴۷۵ نفر هم خبر داد و افزود: دهکده‌های اقتصاد مقاومتی در قالب تکمیل و توسعه یک دهکده استانی در سمسکنده ساری و ۱۲ دهکده در شهرستان‌ها ایجاد شد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا به  فروش و بازاریابی محصولات تولیدی ه اشاره کرد و گفت: ۸۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها راه اندازی شد.

برسلانی از  راه اندازی ۲۹۸ واحدتولیدی از طریق عارضه یابی، مشاوره، کمک به اخذ مجوز و موارد قانونی، پرداخت تسهیلات به واحد‌های راکد و نیمه فعال (صنعتی، معدنی، تولیدی و ...) هم خبر داد و یادآور شد: عقد تفاهم نامه‌های مختلف در زمینه آموزش و جذب تسهیلات اشتغالزایی در این زمینه صورت گرفت.

جانشین فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به بخش خدمت رسانی هم اشاره کرد و گفت: از سال ۹۹تا ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۷۳۷سری جهیزیه و لوازم زندگی به ارزش ۷۴میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان، ۲۸هزار و ۵۲۵سری البسه و پوشاک به ارزش ۳ میلیارد و ۴۲۳میلیارد تومان، ۶۳هزار و ۶۶۱بسته لوازم التحریر به ارزش ۹میلیارد و ۵۴۹میلیون و ۱۵۰هزار تومان، ۳ هزار و ۲۴۸عدد تبلت، موبایل و وسایل کمک آموزشی به ارزش ۹میلیارد و ۷۴۴میلیون تومان، ۴ هزار و ۲۱۰مورد پرداخت اقساط، قبوض و اجاره بها به ارزش ۲میلیارد و ۹۴۷میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار اهدا شد.

برسلانی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۷۱۷هزار و ۶۰۱بسته معیشتی هم بین نیازمندان استان به ارزش ۶۶۹میلیارد و ۸۶۴میلیون و ۳۹۰هزار تومان  توزیع شده است.

به گفته جانشین فرمانده سپاه کربلا ۳۵ هزار و ۴۶۲ نفر برای انجام پروژه‌ها در حوزه توانمندسازی و اشتغالزایی در قالب گروه‌های جهادی  و ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۵۸۴ نفر روز نیرو‌های جهادی در بخش‌های سلامت، عمرانی، محرومیت زدایی، آموزشی و...) بکارگیری شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴